Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Samhain Koekjes recepten

Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Samhain Koekjes recepten Empty
PostSubject: Samhain Koekjes recepten   Samhain Koekjes recepten EmptyTue Aug 30, 2016 9:34 pm

VAN NIGHTFLOWER


Hoi hoi, ik zag in enkele topics al voorbij komen dat jullie koekjes maakte en dergelijke, zouden jullie hiervoor (als jullie willen en het hebben) de recepten willen geven? Ik ga dit jaar voor het eerst iets doen aan Samhain en ik wil onder andere koekjes maken voor enkele overleden dierbaren.


VAN ZONENMAAN:

Mijne komen uit de allerhande, maar hieronder het recept in eigen woorden beschreven. :)

Ingrediënten

175 g boter, gesmolten
200 g suiker
2 eieren, losgeklopt
1 el kaneelpoeder
400 g bloem, gezeefd + extra om te bestuiven
1 bus poedersuiker (250 g)
1 el cacaopoeder

Materialen

deegroller
bakpapier
koekvormpjes (ik gebruik Halloweenvormpjes die ik kocht bij de Xenos voor een paar euro)

Bereiden
Meng de boter, suiker en de losgeklopte eieren door elkaar en kneed daarna met de hand de kaneel, bloem en een snufje zout door het mengsel. Goed mengen en dan even een minuut of tien de koelkast in om het deeg te laten rusten.
Bestuif daarna je werkblad met bloem zodat je deeg straks van de tafel te halen is en verwarm de oven alvast voor op 200 graden. Haal het deeg uit de koelkast en rol er met de deegroller en grote plak van. Ongeveer een halve cm is een prima dikte. Als de koekjes te dun worden, breken ze met het loshalen en als je ze dikker maakt worden ze niet snel gaar.
Steek vormpjes uit het deeg en leg de koekjes op een met bakpapier bekleedde bakblik. Gebruik het deeg vooral helemaal tot het op is, dan heb je veel meer koekjes! Zo, nu mogen ze de oven in voor ongeveer 10 tot 12 minuten. Omdat ik een klein oventje heb, moet ik het in een paar keer doen, maar het is voor een goed doel!
Voor de glazuurlaag doe je de hele bus poedersuiker in twee bakjes. Twee? Ja, want je wilt natuurlijk gewoon glazuur en chocoladeglazuur voor de decoratie. Afijn. Voeg bij de poedersuiker twee eetlepels water toe en roer het tot een kleverig papje. Voor de chocoladevariant voeg je ook nog wat cacaopoeder toe (hoe meer hoe bitterder het glazuur wordt). Met de achterkant van een lepel kun je de koekjes van een laagje glazuur voorzien. Natuurlijk kan je ook chocoladeglazuur gebruiken, maar leuker is om het donkere glazuur te gebruiken om figuurtjes te tekenen op het witte glazuur. Zelf maak ik vaak heel veel verschillende soorten koekjes en laat ik ook een deel zonder glazuur, omdat niet iedereen daarvan houdt.
Laat de koekjes nu een tijdje staan zodat het glazuur kan uitharden.. en ik zeg: Eetsmakelijk! Als je de koekjes in een koektrommel bewaard blijven ze een aantal dagen lekker, dus je kan ze al een paar dagen voor Halloween maken.

Bron: http://zonenmaan.net/halloween-koekjes/
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
 
Samhain Koekjes recepten
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Lekkere recepten
» Samhain viering
» Samhain / Halloween vandaag
» Samhain - Halloween komt er weer aan :)
» Samhain - Keltisch Nieuw Jaar - Halloween

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Moeder Aarde - Sjamanisme - Hekserij - Elementen-
Jump to: