Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Tue Aug 30, 2016 9:44 pm

Ik ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig of jullie ook met een element een speciale binding hebben? En wat dat dan ongeveer inhoudt, wat doe je ermee?
Ik heb dat dus zelf met water, met name zoet water eigenlijk, al trekken oceanen op zich me ook wel. Ik ben erg begaan met walvissen, dolfijnen, het gezond zien te krijgen van onze oceanen enz. Walvisvaarders kan ik wel wat! Kan daar niet over uit dat er mensen zijn die zulke schitterende dieren zo behandelen, brrr...
Maar goed, ik dwaal af. Ik ben eigenlijk ook heel nieuwsgierig of er hier mensen zijn met een speciale binding met Vuur? Omdat Vuur het meest etherische is van alle vier de elementen, staat die het verst van ons af, is het het minst 'grijpbare', minst te beheersen element. En toch zijn er mensen die dit doen/kunnen.

Ik ben benieuwd naar jullie verhaal!

Kristalletje
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Mon Sep 05, 2016 7:15 pm

Ik werk voornamelijk met het element lucht, dat is ook het sterkst bij mij als tweeling.
Maar ik kan met elk element werken als ik wil.
Lucht is het meest veelzijdigste element.
Lucht wakkert vuur aan.
In water zit zuurstof/ is lucht.
Verder is het natuurlijk overal om je heen.
Lucht kan ook niet vernietigt worden door een ander element.
Met water blus je vuur.
Vuur kan aarde vernietigen.
Lucht is ongrijpbaar.
Zeker mijn favoriet Knipoog
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Mon Sep 05, 2016 7:32 pm

Ik hou van alle elementen. Ik werk vooral met water en aarde.
Back to top Go down
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Mon Sep 05, 2016 8:03 pm

Ik ben een en al aarde-mens. Maar water hoort daar zeker bij. Die twee staan bij mij
het meest vooraan. Lucht en vuur komen bij mij minder voor, maar zijn bij tijd en wijle
zeker wel van belang. Ik voel ook meteen een groot verschil of ik meer in het element lucht of vuur zit. Wanneer ik dat weer los laat en in mijn aarde en water elementen kom voelt dat een beetje als weer thuis komen in mezelf.
Grappig dat je dit onderwerp aanhaalt. Het laat me weer even anders kijken naar mezelf. Happy
Back to top Go down
Marri

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Tue Sep 06, 2016 12:19 pm

Ondanks dat ik heel stil ben en rustig lijk... Vuur! Absoluut vuur!
Maar daarnaast wil ik heel graag vliegen, zwemmen en wroet ik graag in de modder. Laten we het dan maar bij een gezonde balans houden. ;)
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Tue Sep 06, 2016 12:33 pm

Ja, het is een mooi onderwerp, he Anna Oyca :)

Ik heb ergens een visualisatie/meditatie waarbij je met alle elementen werkt om een plek te zuiveren en/of er een krachtplek van te gaan maken (weet even niet meer welke van de twee).
Heerlijk is dat ook om te doen!

Het is ook fijn om de elementen voor verschillende dingen te gebruiken. Soms vind ik wind zo fijn om je hoofd mee leeg te laten blazen. Dan roep ik ook wel de sylfs aan om te helpen.
Met water kun je zo fijn dingen loslaten, ik adem dat dan uit in het water, bijv. als ik langs water rijd met de auto of zo. En dan weer positiviteit in ademen en mezelf tegelijk opvullen met zonlicht.
Grappig genoeg doe ik dat meer dan met het element aarde, loslaten bedoel ik. Misschien omdat het met het element water meer om emoties gaat?
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Tue Sep 06, 2016 4:30 pm

Water! Ik heb altijd een sterke binding gehad met water. Ben er dol op. Zoet, zout, brak, het maakt me niet uit. Als ik water zie moet ik er in. Maar ja, als echt vis.... Aarde komt dan op de tweede plaats, lekker met mijn voeten en handen in de aarde, heerlijk.
Back to top Go down
Nahya'h
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Tue Sep 06, 2016 6:00 pm

Ik houd ook van alle elementen, maar werk graag met water en de zachtheid die ervan uitgaat.
Gek op dolfijnen, Orca's, Walvissen etc.
Ook werk ik heel graag met Vuur, wat met de drakenenergie te maken heeft en erg krachtig kan werken bij healingen.
Verder werk ik heel vaak met Aarde, het verbinden met het kernkristal van onze Grote Moeder en vind het zalig om in de tuin te werken, het natuurvolk en elfjes etc.
Het element Ether komt nu de laatste maanden sterk naar voren en hoewel dit element niet vaak genoemd wordt, is het toch het 5e element waar we steeds meer mee te maken krijgen ...
Back to top Go down
May
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Tue Sep 06, 2016 10:41 pm

Vooral met water heb ik veel, dat is voor mij ook meteen aardend.(bijv onder de douche)
Een dagje varen vind ik heerlijk, alles stroomt letterlijk van me af.
Als tweede heb ik wat met vuur, komt denk ik door het ramteken in maan.
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Tue Sep 06, 2016 10:59 pm

Persoonlijk hou ik van alle elementen. Maar het element dat voor mij echt noodzakelijk is, is aarde omdat ik dit vrijwel volledig mis in mijn horoscoop.
Dus om goed geaard en gezond te blijven is het element aarde voor mij echte noodzaak en draag ik altijd kristallen bij me die met dit element verbonden zijn.
Back to top Go down
May
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Wed Sep 07, 2016 3:20 pm

Dat heb ik nou ook Ennakee. Toch wel apart als je een element "mist"... zijn we dan niet helemaal in balans? Ben je pas in balans als je evenveel connectie hebt met alle elementen?
De aarde zou toch een van de eerste elementen moeten zijn waar we wat mee hebben, we leven nu tenslotte op aarde...
Ik kan niet zeggen dat ik niks met het element aarde heb, maar het is niet het eerste waar ik direct makkelijk contact mee heb. Ik moet er altijd meer moeite voor doen door bijv beweging/sport of bewust visualiseren van een grondingskoord.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Wed Sep 07, 2016 4:47 pm

Nou ik heb net even lekker een grote vuurbal op mijn koppie laten schijnen, terwijl ik met blote voeten, lekker op de grond in de tuin ben gaan zitten en een zacht briesje over mn wangetjes heb laten strijken, om daarna nog even lekker een douche te nemen!

Om maar even aan te geven dat we veel meer connectie maken met de elementen als we soms zelf doorhebben Knipoog Gniffel
Back to top Go down
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Wed Sep 07, 2016 6:07 pm

May wrote:
Toch wel apart als je een element "mist"... zijn we dan niet helemaal in balans? Ben je pas in balans als je evenveel connectie hebt met alle elementen?
De aarde zou toch een van de eerste elementen moeten zijn waar we wat mee hebben, we leven nu tenslotte op aarde...
De elementen zijn per persoon verschillend aanwezig. Ieder mens is ook een bepaald type mens. Een aarde-mens zal veel affiniteit met "aarde" hebben b.v. en dat misschien meer gebruiken. Maar dat wil niet zeggen dat de andere elementen niet aanwezig zullen zijn. En het ontbreken of minder aanwezig zijn van een element wil nog niet zeggen dat je dan uit balans bent. Het onevenwichtige van alle elementen zal jou als mens de juiste balans geven.
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Wed Sep 07, 2016 6:23 pm

maar één aspect van mijn horoscoop staat in een aardeteken. En de rest bestaat uit lucht, water en vuur elementen. Wanneer ik mijzelf niet bewust aard, 'hang' ik energetisch altijd half uit mijn lichaam, met zware vermoeidheid tot gevolg, en pik ik constant de energieën van anderen op. Ik kan bij wijze van spreken de deur niet uit zonder ziek te worden.

Dus in mijn geval zijn de aardende stenen echt wel een goed hulpmiddel om nog enigszins contact met de buitenwereld te houden.

Ik kwam trouwens hier achter nadat ik het verschil begon te voelen nadat ik stenen bij mij ging dragen, en een vriend voor mij een horoscoop had berekend met een uitgebreide beschrijving. Tot die tijd had ik geen idee dat bij mij een element ondervertegenwoordigd was, en ikzelf hierdoor ook moeite had om de balans te houden. Daarbij ben ik een weegschaal waardoor balanceren zo wie zo een thema in mijn leven vormt.
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Thu Sep 08, 2016 2:11 am

Ik ben zelf dus lucht element, en daar werk ik dus ook het meest, eigenlijk altijd mee, op het magische/spirituele gebied dan.
Aarden doe ik door in de tuin te werken, dus aarde is ook wel een element van mij, maar niet echt op spiritueel gebied, maar normaal dus.
Mijn sterrenbeeld tweeling op 23 mei valt net op de grens van stier, die dus aarde element heeft, verklaard misschien iets.
Vuur en water, heb ik niet zo veel mee, al vind ik het wel leuk om fikkie te stoken, dat is echt een familie kwaaltje, lol.
Zwemmen vind ik op zich ook leuk, maar niet in chloor water, dus dan houd het nogal snel op helaas.
Back to top Go down
May
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Fri Sep 09, 2016 12:21 pm

Anna Oyca wrote:
En het ontbreken of minder aanwezig zijn van een element wil nog niet zeggen dat je dan uit balans bent. Het onevenwichtige van alle elementen zal jou als mens de juiste balans geven.

Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn...maar ik krijg toch de indruk als ik Ennekee haar verhaal lees, en mijn eigen ervaring, dat t aarde element, het meest stoffelijke, wel erg belangrijk is. Misschien wel een van de belangrijkste? Dat je vlugger problemen kunt ervaren als je deze "mist".
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Fri Sep 09, 2016 12:49 pm

In dit topic worden de 4 (5)elementen aangehaald, maar vanuit de Chinese dierenriem heb je ook nog metaal, en hout . Zelf houd ik ook erg van hout, takken en bomen. Zowel om objecten van te maken, meubels de warmte en geur etc. Metaal vind ik interessant omdat het op verschillende wijze te gebruiken is, en het zowel plastisch, buigzaam als heel sterk en rigide kan zijn.

Voelen jullie ook met deze twee elementen verbinding, of geef je eerder voorkeur aan de anderen?
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Fri Sep 09, 2016 2:32 pm

Yep metalen vind ik ook fijn, in de vorm van sieraden, vooral zilver en koper.
En wat dacht je van bestek, je stopt elke dag wel een vork en of lepel in je mond, behalve in China, daar eten ze met stokjes, typisch ROFL
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Fri Sep 09, 2016 2:38 pm

ROFL ROFL Gniffel Gniffel ROFL
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Thu Feb 02, 2017 9:32 pm

Bij het element vuur voel ik oerkrachten vrijkomen. Een soort van dominant gevoel. Het gevoel dat vrijkomt als ik mijn geliefde moet beschermen bijvoorbeeld.
Of als ik leiding moet geven aan grote groepen of iemand zijn leven moet redden.

Bij het element water voel ik vrijheid. Zelfs als ik onder water zwem. Ik kan rustig 40 meter onder water zwemmen, heerlijk!
Aarde is het element van mijn sterrenbeeld.
Lucht is voor mij spiritualiteit al kom ik ook vaak het element aarde tegen in spiritualiteit. Bijvoorbeeld de liefde die de natuur ons geeft.
Ik hou van vuur.
Back to top Go down
Nightflower
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   Thu Feb 02, 2017 10:52 pm

Ik ben echt verbonden met het element aarden.
Voor mij voelt het als een veilige haven, stabiliteit en ook wel (gek genoeg) voor mij veiligheid.

Laat mij maar lekker met mijn voetjes op de grond staan, dan voel ik mezelf het beste. Ik kan dus totaal niet veel met het element lucht ben ik achter gekomen, dat voelt onprettig en onnatuurlijk.

Ik kan me ook wel goed in water vinden, dat element werkt sterk kalmerend en ik kan erg goed mediteren lekker bij het water of concentrerend op het water. met vuur heb ik nog niet zoveel ervaring op gedaan dus daar heb ik tot nu toe nog geen mening over.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?   

Back to top Go down

Wat is jouw favo element (Water Aarde Vuur Lucht)?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1