Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Samhain viering

Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Samhain viering  Empty
PostSubject: Samhain viering    Samhain viering  EmptyTue Aug 30, 2016 9:46 pm

Mijn Samhain viering 2014


Ik heb gisteren voor het eerst in een paar jaar tijd weer een Samhain ritueel gedaan. En wel buiten in de tuin deze keer :)
Ik wist al dat ik dat ging doen, maar wist tot op het laatst nog niet wat precies, dus vlak voor de avond ben ik er even voor gaan zitten. Ik had al een tijd iets liggen wat ik wilde loslaten, dat had ik kort opgeschreven, en wilde ik verbranden. Dat lag er nu al een paar maanden en ineens leek het me mooi dit op Samhain te doen.
Ook nog een ander stuk m.b.t. een man en liefde wat ik los wilde laten, ook dat uitgewerkt, kort opgeschreven. En ook wilde ik een liefdesritueel doen om een nieuwe liefde aan te trekken.
Het was in de middag al duidelijk geworden dat het met liefde en vrouwelijkheid van doen zou hebben toen ik de cirkel om het grasveldje een beetje ging preppen. Op de 4 windrichtingen lantaarntjes op een prikker van zo'n halve meter hoog en in het midden wilde ineens een grote rozenkwarts liggen: liefde en vrouwelijkheid. Toen wist ik het thema dus.
Ter voorbereiding van het liefdesritueel moest ik 3 koordjes vlechten, wit, roze en rood. Ik herinnerde me dat ik een witte al had, paar jaar terug gemaakt met volle maan. En ik wist dat ik die wilde gebruiken. Met het lezen van het kaartje wat er aan hing (het koord was nog niet eerder gebruikt); nieuw begin, frisse start enz. Uitstekend dus voor het aantrekken van een nieuwe liefde :)
NOg een roze en rood koord gevlochten.
Voor het zekerste ook even mijn ritueel om een basic work circle te trekken uitgeprint, mocht ik het even kwijt zijn. Ik wilde niet weer naar binnen hoeven lopen of halverwege moeten stoppen.
Al mijn spulletjes in een mand gedaan met draaghengsel. Ook kaarsjes en een sweetgrass vlecht.

Buiten heerlijk mijn ritueel gedaan terwijl ik buiten de kinderen rond hoorde lopen voor Halloween. Het klonk alsof het dit jaar wat groter was en mensen ook wat meer enge dingen deeden. Mooi, vorig jaar was het prut. Daarom deed ik dit jaar niet meer mee.

Kaarsjes aangestoken, cirkel getrokken en allerlei wezens en spirits uitgenodigd aan de rand van mijn cirkel die mee wilden genieten en helpen met mijn ritueel.
Daarna rustig mijn beide loslaat rituelen gedaan en daarna ter loslating, de papieren met tekst verbrand in mijn grootste gietijzeren keteltje. Dat had me een impact, jemig, ging echt heel diep. Was verrast...
Daarna voelde het dat ik eerst drie keer kloksgewijs de cirkel rond moest lopen om energie op te bouwen, na het loslaten, richting het doen van het Liefderitueel. Dat is even een omschakeling tenslotte, dus drie keer rond gelopen met de koordjes voor het ritueel in mijn hand.
Toen heb ik het Liefdesritueel gedaan, waarbij ik knopen moest leggen in de drie koordjes die ik eerder gevlochten had. Ik heb me hierbij naar de maan gericht (dit doe je tussen nieuwe en volle maan), mijn spreuk was ook aan de maan gericht, dus vandaar mijn gezicht naar de maan terwijl ik dit deed).
Prachtige Gibbous (halve) maan!!

Toen was ik klaar, heb ik nog even genoten van de rust in mijn cirkel voordat ik hem weer 'ontmanteld' heb.
Ergens heb ik ook nog de Golden Movement gedaan, en de energie ingebracht in mijn hart. Ik denk voor het Liefdesritueel...
Daarna alles weer in mijn mand verzameld en naar binnen, heerlijk rustig gevoel van binnen.
Blij dat ik de tijd had genomen dit te doen!

Hartjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
 
Samhain viering
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Samhain Koekjes recepten
» Samhain / Halloween vandaag
» Samhain - Halloween komt er weer aan :)
» Samhain - Keltisch Nieuw Jaar - Halloween

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Moeder Aarde - Sjamanisme - Hekserij - Elementen-
Jump to: