Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Kletsen

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Cherryblossem
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Kletsen   Sat Sep 10, 2016 3:21 pm

Ik vind dit forum zelfs handiger.. Op het andere moest ik altijd zoeken naar het knopje nog niet gelezen. Kan aan mijn brouwser instellingen hebben gelegen.
Back to top Go down
http://www.tvnr.nl
Wolf Robe
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 11:46 am

Ik heb eindelijk weer een schoonmaakster gevonden! Afgelopen woensdag is ze hier voor het eerst geweest om mijn huisje eens grondig door te soppen. Wat heerlijk, om thuis te komen in een schoon huis!

Tevens heb ik wederom ernstig nagedacht over mijn eigen onderneming. Het geeft me geen rust. Toen ik twee jaar geleden voor mijzelf begon, heb ik ook tegen mijzelf gezegd dat het slechts was om de tijd door te komen; dat deze manier de uitgelezen manier was om bij de juiste werkgever terecht te komen. Mijn huidige opdrachtgever - waar ik heel veel voor werk - past voor mij in deze rol. Een van zijn werknemers begint per januari voor zichzelf; er komt dus een vacature vrij (de opdrachtgever heeft ook al tussen neus en lippen laten vallen dat ik ook mag komen solliciteren bij hem). En dat ga ik dus doen: ik ga solliciteren bij mijn opdrachtgever. We kennen elkaar inmiddels, we weten wat we aan elkaar hebben. Loondienst zal mij toch meer rust geven dan het gestress in het zzp-er-schap, vermoed ik.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 12:12 pm

Mooi nieuws, Wolf Robe en een heel mooi inzicht ook! Een van de belangrijkste dingen in het leven is toch jezelf kennen en weten wat je nodig hebt om gelukkig te zijn. Als loondienst je dat geeft, zou ik zeggen, ga er voor!
En is het niet geweldig te zien dat de Kosmos je deze optie ook geeft! Plus dan nog een potentiële werkgever die jou kent, jou waardeert enz. Toppie, hoor!

Roos
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 12:25 pm

Klinkt goed! In loondienst gaan èn iemand die je huis lekker schoon houdt.
Back to top Go down
gouwepeer
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 12:32 pm

Wolf Robe wrote:
Loondienst zal mij toch meer rust geven dan het gestress in het zzp-er-schap, vermoed ik.

Een goede reden om de onderneming te stoppen.
Om een hoop stress achteraf te voorkomen heb ik hier nog 2 links om goed voorbereid te zijn:

Opheffen van de eenmanszaak

onderneming staken (belastingdienst)

Een onderneming starten is makkelijker dan een onderneming stoppen, maar met de juiste voorbereiding stelt ook dat niet veel voor.
Back to top Go down
http://www.gouwepeer.nl
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 2:10 pm

Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik dat heb gedaan. Maar kan me niet herinneren dat het moeilijk was. Misschien dat mijn boekhouder het heeft geregeld.
Alleen dan het jaar erna de eindwerking van de boekhouding, dat duurde ietsie langer, maar toen was het dan ook permanent afgesloten. Ook daar had ik verder geen omkijken naar, omdat ik een fijne andere boekhouder daarvoor ingehuurd had die me geen poot uitdraaide en wel goed werk leverde.
Ik hoef nu alleen nog maar te wachten tot ik de eerste mappen boekhouding in de vuurschaal ga donderen. Volgend jaar gaan die van het eerste jaar er in! En daar ga ik thoroughly van genieten :)
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 5:48 pm

Lekker Wolf een schoonmaakster!!

Vandaag heb ik het eerste kozijn geschilderd! Verf op waterbasis is toch anders schilderen en ik ben er niet echt fan van! Er is nog ontzettend veel werk te doen. Ik werk nog steeds veel over ivm vakantie periode (lekker voor de financiën!) maar er blijft zo weinig tijd over om te schilderen, schuren enz...
Back to top Go down
Wolf Robe
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 9:47 pm

Het is inderdaad echt heerlijk, een schoonmaakster! En ik zie het zelf niet echt als luxe, maar echt als noodzaak. Ik ben een zeer slechte huishouder. En, omdat ik een paar maanden lang met een flinke schouderblessure heb rondgelopen, heb ik het nog extra laten versloffen ook.... Evengoed aan het werk (ik kan me de ziekte-dagen niet veroorloven), en kapot thuiskomen: zelfs de stofzuiger uit de gangkast tillen was al te zwaar.... Dus uiteindelijk liep ik zo ontzettend op achter met alles, dat ik het zelf niet meer kon bijhouden.
Het is nu makkelijker om het bij te houden; alleen de stofzuiger door het huis heenjagen en eens per week de dweil (zij doet het ook een keer), dan blijft het ook een beetje schoon en fris in huis.

Mijn dochter had door het hele huis lopen kruimelen met een cupcakeje, daar was ik een klein beetje boos om. "Ach pap, de schoonmaakster komt toch weer van de week, dus waar maak je je druk om", was haar antwoord Gniffel Heb haar ook gelijk maar verteld dat de schoonmaakster wel komt, maar dat ik het ook fijn zou vinden als zij niet zo veel te doen zou hebben.....
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 10:18 pm

We gaan weer drie hete dagen tegemoet ...
Ik moet zeggen dat dat voor mij niet zo hoeft eigenlijk. Vraag me af of ik daarom ook zo moe ben vandaag, dat wisselende weer.
Voor mij is 24-25C genoeg, 29-30C vind ik tegenwoordig toch niet plezant meer.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Kletsen   Sun Sep 11, 2016 10:43 pm

Naja, we hebben iig nog een beetje zomer dan Knipoog Gniffel Maar mij is die magische 25 graden ook veel liever Tong
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Mon Sep 12, 2016 11:03 am

Ja, 25C is lekker, zacht licht briesje er bij, kun je nog eens wat doen.

Vandaag is het alweer 4 jaar geleden dat ik de sleutel kreeg van mijn huisje en we konden beginnen met opknappen (latexen, vloeren enz.)
Time flies!!
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Tue Sep 13, 2016 3:40 pm

Poeh, denk dat vannacht warm slapen wordt. De hitte begint nu toch langzaamaan weer naar binnen te trekken.
Op zich niet heel veel last van, ik ben lekker aan het chillen vandaag. Tussendoor een dingetje doen, stofwebjes opgezogen, even naar de supermarkt. Verder lekker online wat posten en lezen, Abraham luisteren. Een dagje niets. Best lekker eigenlijk, want dat doe ik toch eigenlijk ook niet vaak. Meestal altijd druk met schilderen, drummen, schrijven of whatever. Heel niet verkeerd, een dagje niets.
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Kletsen   Tue Sep 13, 2016 3:47 pm

Dat doe je goed! Hier ook een dagje niets. Het is ook niet zozeer wat voor mij maar ik probeer maar mee te gaan in de flow. Heb ook sterk het idee dat het even de bedoeling is.

Ik heb normaal wel altijd een half uur per dag dat ik helemaal niks doe. Geen tv.. geen pc... alleen een bak thee.
Dat doe ik standaard. Even een half uur stilte. Niet slapen maar echt een half uur niks. Hebben jullie dat ook?
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Tue Sep 13, 2016 6:25 pm

Nee, helemaal niets doen niet. Voor mij is het wel anders omdat ik geen kleine kinderen meer heb. Maar ik had en heb wel elke dag tijd nodig voor mezelf. Nu heb ik dat natuurlijk altijd, omdat ik niet werk en alleen ben en zo. Maar ik kan dus niet heel de dag alleen maar voldoen aan 'eisen' van werk, gezin, huishouden enz. Nou ja, alles wat neerkomt op "moeten". Dat trek ik gewoon niet.
Alleen ga ik dan niet gewoon zitten te zitten, dat vind ik namelijk ook lastig. Meestal houdt 'iets voor mezelf' doen in een lekker boek lezen, even online rond neuzen, een serie kijken of iets anders doen wat ik leuk vind. Schilderen of zo, soms drummen. Of even lekker mediteren.
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Kletsen   Tue Sep 13, 2016 7:11 pm

Ik trek het ook niet als ik de hele dag aan eisen van anderen moet voldoen.
Ik heb ook elke dag eigen tijd nodig zoals piano spelen, lezen, schrijven, mediteren.
En dan daarnaast doe ik standaard elke dag nog een half uur stilte, op de bank met soms een kaarsje aan. Een soort eigen ritueel denk ik Gniffel
Ik werk gelukkig maar twintig uur, en meestal altijd in de middag en avond waardoor ik de ochtend meestal altijd thuis ben. Dan zijn de kinderen op school.
Mijn werk blijft daardoor ook leuk, omdat ik er ook niet heel veel ben. Soms als ik een reeks heb van meerdere dagen, dan denk ik al, dit moet niet standaard want dan wordt het al minder leuk. Nu heb ik elke keer eens een andere dag, een andere dienst.

Verder moeten er natuurlijk wel dingen, maar het huishouden bijvoorbeeld zijn wij ook niet echt fantastisch in, het is schoon, en ziet er oké uit, maar als ik zin heb om te mediteren denk ik... dan maar een dag later de was. Het huishouden komt hier niet echt op nummer 1. Ik kan er ook niet echt wakker van liggen als het er eens wat minder uitziet.

Mijn kinderen zijn ook een beetje van hetzelfde, ze wilden in eerste instantie op een sport waar ik 4 keer in de week voor onderweg ben, ook het weekeind, ik dacht ik zie het eigenlijk helemaal niet zitten, 4 keer in de week verplicht ergens heen, weer een vaststaand punt, maar ze kwamen er zelf gelukkig ook mee, dat ze daar geen zin in hadden want dan hadden ze geen vrijheid meer om zelf iets te doen waar ze op dat moment zin in hebben. Ik was er stiekem heel blij om.
Want dat gejaag van hier heen, en daarheen, dat probeer ik ook wat te vermijden.
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Kletsen   Tue Sep 13, 2016 9:58 pm

Dat heb ik een jaartje gedaan, zo'n sport van dochterluef waar we dan 3 keer in de week mee bezig waren, brengen, halen, zelf rijden met een stel kinderen.... Gelukkig was dat 1 seizoen, want het ging me al snel tegenstaan! Dat moeten... Ik kan er ook niet zo goed mee. Werken moet wel, maar dat vind ik ook leuk. En huishouden... Tja, als ik zin en tijd heb! Nu schiet dat huishouden er behoorlijk bij in, maar kan me weinig boeien. Komt wel weer als we meer tijd hebben.

Back to top Go down
Vlinder3
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Wed Sep 14, 2016 10:11 am

Gister heeft een vriendin kaarten gelegd voor me met de Lenormand kaarten van Gilded Reverie....en vind die kaarten echt heel mooi zie HIER

Zit te denken of ik ze ga kopen of niet.....ben niet meer zo met kaarten bezig eigenlijk al vind ik ze altijd wel leuk.

@Kristalletje had jij nou ook niet kaarten van Lenormand...zijn dat deze of waren dat anderen?

"I honor the place in you where the entire universe resides.I honor the place in you of love, of truth, of peace, and of light. And when you are in that place in you, and I am in that place in me, we are one."
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Wed Sep 14, 2016 10:46 am

Ik heb inderdaad ook de Gilded Reverie van Ciro Marchetti :)
Fijne kaarten, mooi artwork. Spreekt erg aan. Krijg je zeker geen spijt van om te kopen, hoor!
Ik doe ook niet altijd even veel met kaarten, maar het is toch gewoon fijn ze te hebben, soms pak je er ineens wel naar.
Back to top Go down
Vlinder3
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Wed Sep 14, 2016 10:52 am

Ja ze zijn zeker heel mooi, de afbeeldingen zijn inderdaad heel sprekend...ik zal eens kijken of ze hier in de spiri winkel liggen. Big Smile

"I honor the place in you where the entire universe resides.I honor the place in you of love, of truth, of peace, and of light. And when you are in that place in you, and I am in that place in me, we are one."
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Wed Sep 14, 2016 11:08 am

Succes! Anders gewoon online bestellen :)
Het mijne is al zoveel gebruikt dat er niet veel 'gilded' meer aan is, haha. Als het 'op' zou zijn, zou ik meteen weer dit dek kopen.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Fri Sep 16, 2016 12:38 am

Zo, het onweer is alweer minder, naar bed naar bed!!
Gaap
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Mon Sep 19, 2016 9:28 pm

I'm having a bad hair day. Letterlijk dan. Mijn haar heeft voor vandaag duidelijk besloten gewoon geen zin te hebben en fijn te gaan pieken. Hopelijk krijgt het snel weer een betere beu, want ik mis mijn krullen. Geen echte mega krul, maar genoeg om krul te kunnen noemen. Zo niet, dan moet ik een hartig woordje gaan spreken met mijn haar!
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Kletsen   Tue Sep 20, 2016 11:46 am

hihi Bad hairday, hier ook, ik heb net een mega knoop uit mijn haar geknipt. Kreeg hem er niet meer uit, denk vannacht erg liggen woelen of zo.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Tue Sep 20, 2016 11:57 am

Hahaha, dat heb ik in een grijs verleden ook wel eens moeten doen, toen mijn haar nog langer was. Irritant is dat altijd, zulke knopen in je haar.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kletsen   Wed Sep 21, 2016 11:04 pm

@ Vlinder, heb je nog die kaartjes weten te bemachtigen?

Ik vinnut eigenlijk zo 's avonds maar frisjes worden in huis ... Tis weer truienweer.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Kletsen   

Back to top Go down

Kletsen
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next