Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Native Americans heden ten dage

Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Native Americans heden ten dage Empty
PostSubject: Native Americans heden ten dage   Native Americans heden ten dage EmptyWed Aug 31, 2016 11:34 am

De dingen die naar boven komen in Longmire (tv serie) mbt de native Americans ... Ik wist niet dat het nog zo erg was voor die mensen ... Shocked

Ik heb het eens gevraagd op dat internationale forum waar ik op zit, en schijnbaar is wat Longmire laat zien nog slechts "scraping the surface" van hoe het werkelijk is.
Nou in de aflevering van vanavond kwam omhoog dat Indiaanse vrouwen tot in de jaren 80 (!!!) zonder hun toestemming en zonder hun weten werden gesteriliseerd... Niet simpel eileiders afbinden wat je misschien nog kunt herstellen, nee, hele baarmoeder er uit gehaald!
Dus heel veel indianen hebben nooit kinderen kunnen krijgen. Hoe roei je ze uit? Ongelofelijk! Verschrikkelijk! En dat is dan het land wat zichzelf op de borst klopt dat ze Nr1 zijn in de wereld en de beste met dit en dat ...
Die vrouwen gingen dan bijv. voor een blindedarm ontsteking en werden dan dus zonder hun weten gewoon fijn gesteriliseerd. En naar indianen wordt verder niet geluisterd, dus wie doet er wat aan? Vooral ook als de meesten het niet eens weten.
Ook begrepen dat als indianen 18 worden, ze een stuk land krijgen v/d overheid in het reservaat. Op hun naam, eigen land. Maar velen verkopen dat aan blanken. Dus IN de reservaten heb je nu heel veel blanken zitten. Dat kán toch niet?
Echt asociaal dat de overheid daar zo mee omgaat. Maak dan dat ze dat land pas krijgen op hun 21e of 25e en dat dat never nooit verkocht kan worden aan blanken. Alleen aan indianen.
Als je 18 bent, snap je toch geen hout van die dingen. ZIjn gewoon kinderen. En die willen op die leeftijd geld voor de nieuwste mobiele telefoon, een Xbox, een auto en de laatste GTA.

Echt verschrikkelijk. Ik wist niet dat het werkelijk zó erg gesteld was, dat ze zo behandeld worden.
Echt in en in triest ...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Native Americans heden ten dage Empty
PostSubject: Re: Native Americans heden ten dage   Native Americans heden ten dage EmptyWed Aug 31, 2016 11:35 am

VAN LAILA

Vreselijk. Ik wist wel dat ze de Indianen wilden uitroeien maar niet dat het op deze manier ging. Crying or Very sad
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
 
Native Americans heden ten dage
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Volkeren & Cultuur-
Jump to: