Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Ben je donor?

Go down 
+7
Cherryblossem
Vlinder3
Fairies
Kristalletje
Ennakee
Wolf Robe
Laila
11 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Cherryblossem
Aktief Lid
Aktief Lid
Cherryblossem


Posts : 76
Join date : 2016-08-30
Age : 64
Location : Lansingerland

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptySat Sep 10, 2016 9:20 am

Helaas ziet niet iedereen dat Kristalletje.
Back to top Go down
http://www.tvnr.nl
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptySat Sep 10, 2016 10:56 am

Denk dat je Vlinder bedoelt?

Maar kan me voorstellen dat je gezien jouw zoontje en die situatie er zeker wel voor gaat. Dat maakt dit soort dingen ook weer heel subjectief, he.
Ik denk dat de meeste mensen ook wel een donororgaan zouden accepteren als het er op aan zou komen. Het instinct om te overleven is gewoon het sterkste wat een mens heeft.
Maar er eens over nadenken is toch ook wel weer mooi en kan zeker zinnig zijn.
Ik wens jou en je zoontje alle goeds en heel veel Licht.

Hartjes Hartjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Sanne

Sanne


Posts : 7
Join date : 2016-09-12
Age : 25

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyMon Sep 12, 2016 8:49 am

Ik ben geen donor.

Maar ik denk ook niet dat het mij echt kwaad zou kunnen, of een ander, als ik zou overlijden en een ander neemt een deel van mijn lichaam over. Wanneer ik niet meer leef, heb ik ook geen angst meer zitten op dat de ander een stuk van mij zou hebben.

Ik geloof wel dat er energie kan zitten in een orgaan, of wat dan ook met je lichaam te maken heeft. Een lichaam is een deel van mij, en als ik dood ben, is het een deel van mij wat niet meer leeft, wat op kan lossen. Maar het verliest niet al zijn bestaansrecht, het is nog steeds een stukje 'mij'.

Maar wanneer ik sterf, en terug keer naar de kern van mijn energie, maakt het helemaal niet meer uit of er ergens een stukje van 'mij' is. De drang die ik nu voel, om alles wat 'mij' is bij 'mij' te houden, voel ik dan helemaal niet meer. Ik keer dan terug naar zoveel energie die ook 'mij' is. De kleinere versie die ik nu ben bestaat dan niet helemaal meer, want ik ben dan dat grotere. Dan is 'mijn' energie zo weid, groot, vrij, dat het helemaal niet uitmaakt over er een deel van mij ergens rondzwerft in iemand anders lichaam. Dat deel van mij is dan gewoon even daar, net zoals delen van mij die een leven leiden even ergens anders zijn.

Jouw kern is onvergankelijk, zei iemand eens tegen mij. Dat is wat ik voel, denk ik. Wanneer ik dit leven niet meer leid, maakt het niet uit dat mijn energie in een orgaan nog ergens anders is, want het kan geen kwaad. Het keert toch wel weer terug naar de kern van mijn energie. Als dat stukje energie van mij, die orgaan, graag een reis wil maken via iemand anders lichaam, kan dat prima.

De orgaan is dan niet meer een deel van mij zoals ik in dit leven ben, maar een onderdeel van mijn ziel wat eventjes afgezonderd op reis is, net zo goed als ik dat nu ben in dit leven.

Ik ben niet bang voor trauma's, karma, wat je ook zou kunnen overnemen, want mijn energie bestaat nu eenmaal, heeft niets te verliezen.


Een ander zal ook geen last hebben van mijn orgaan, want wanneer ik overga, koppel ik zoals ik geleefd heb los van dat orgaan en koppelt mijn ziel zich direct aan het orgaan, waarbij energie gezuiverd wordt.
Wanneer ik iets doneer terwijl ik nog leef, zou dat proces zich ook voordoen, maar dan iets moeilijker. Ik zou dan contact maken met het orgaan en het energetisch loskoppelen van mij, en koppelen met mijn universele energie. Als het orgaan, of bloed, of wat dan ook, daar toestemming voor geeft.
Back to top Go down
Guest
Guest




Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyMon Sep 12, 2016 11:07 pm

Cherry88 wrote:
Ik ben wel donor. Ik ben moeder van een zoontje van 5 dat vanaf zijn 3e chronisch ziek is. De kans dat hij donor organen nodig gaat hebben is ontzettend groot.

Ik geloof niet dat een grote macht of god of wat dan ook hem deze ziekte gegeven heeft om een les te leren of iets anders in die richting. Ben er boos om, teleurgesteld, als er uberhaupt al een hogere macht is, doe dan iets aan die pedofielen en moordenaars etc ipv onschuldige kinderen.

Maar hoe dan ook, ik wil graag dat hij zo goed en fijn mogelijk verder kan leven, al is dat met medicijnen, daar heeft hij nu ook geen ontkomen aan. Vind het hypocriet om dan wel organen te willen/verwachten als ik deze zelf niet zou geven.

Als ik het zou kunnen en mogen wanneer het nodig is dan geef ik hem het liefst organen van mijzelf of gedeeltes hiervan als ik dit kan missen maar mocht dit echt niet mogelijk zijn dan hoop ik absoluut dat er genoeg mensen geweest zijn die wel bereid zijn om na hun dood een ander verder te laten leven.


Als je zelf in zo een situatie zit als jouw, dan is het heel begrijpelijk dat je er zo over denkt, ik weet ook niet of als ik zelf in zo een situatie zat ik er ook anders over zou denken, als we het echt meemaken dan reageren we toch vaak al anders. Dikke knuffel voor jouw en je zoontje. Rot hoor, als je nog zo jong bent en ziek. Hartjes

Ik zelf kijk er niet op die manier naar als hypocriet. Als ik iets van mezelf aan een ander geef is dat niet altijd perse aan iemand die zelf ook geeft. Ik vind dat mensen hele schappelijke en ook begrijpelijke redenen hebben om iets niet te geven. Waar ik ook respect voor op kan brengen. Want iedereen beleefd dingen anders. Heeft er een ander gevoel bij. Ik denk dat omdat er bepaalde uitspraken worden gedaan mensen ook gaan geven terwijl ze het eigenlijk niet willen met hun gevoel, maar dat zijn gerust mensen die bereid zijn een ander verder te laten leven. Het is niet de keus tot de dood of het leven van een ander, het gaat vaak veel dieper.

Ik wil geen discussie voeren over situaties die erg persoonlijk zijn, of mensen kwetsen, maar voor mezelf vroeg ik me wel af, stel ik was wel donor, zou ik dan als er te kiezen was, alleen willen geven aan mensen die zelf ook gaven?
Ik persoonlijk niet.

Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyMon Sep 12, 2016 11:14 pm

Nee, ik ook niet ... Als je bereid bent een leven/levens te redden, moet dat geen argument zijn.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Cherry88
Aktief Lid
Aktief Lid
Cherry88


Posts : 15
Join date : 2016-08-31
Age : 35
Location : Noord Brabant

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 8:58 am

moira wrote:
Cherry88 wrote:
Ik ben wel donor. Ik ben moeder van een zoontje van 5 dat vanaf zijn 3e chronisch ziek is. De kans dat hij donor organen nodig gaat hebben is ontzettend groot.

Ik geloof niet dat een grote macht of god of wat dan ook hem deze ziekte gegeven heeft om een les te leren of iets anders in die richting. Ben er boos om, teleurgesteld, als er uberhaupt al een hogere macht is, doe dan iets aan die pedofielen en moordenaars etc ipv onschuldige kinderen.

Maar hoe dan ook, ik wil graag dat hij zo goed en fijn mogelijk verder kan leven, al is dat met medicijnen, daar heeft hij nu ook geen ontkomen aan. Vind het hypocriet om dan wel organen te willen/verwachten als ik deze zelf niet zou geven.

Als ik het zou kunnen en mogen wanneer het nodig is dan geef ik hem het liefst organen van mijzelf of gedeeltes hiervan als ik dit kan missen maar mocht dit echt niet mogelijk zijn dan hoop ik absoluut dat er genoeg mensen geweest zijn die wel bereid zijn om na hun dood een ander verder te laten leven.


Als je zelf in zo een situatie zit als jouw, dan is het heel begrijpelijk dat je er zo over denkt, ik weet ook niet of als ik zelf in zo een situatie zat ik er ook anders over zou denken, als we het echt meemaken dan reageren we toch vaak al anders. Dikke knuffel voor jouw en je zoontje. Rot hoor, als je nog zo jong bent en ziek. Hartjes

Ik zelf kijk er niet op die manier naar als hypocriet. Als ik iets van mezelf aan een ander geef is dat niet altijd perse aan iemand die zelf ook geeft. Ik vind dat mensen hele schappelijke en ook begrijpelijke redenen hebben om iets niet te geven. Waar ik ook respect voor op kan brengen. Want iedereen beleefd dingen anders. Heeft er een ander gevoel bij. Ik denk dat omdat er bepaalde uitspraken worden gedaan mensen ook gaan geven terwijl ze het eigenlijk niet willen met hun gevoel, maar dat zijn gerust mensen die bereid zijn een ander verder te laten leven. Het is niet de keus tot de dood of het leven van een ander, het gaat vaak veel dieper.

Ik wil geen discussie voeren over situaties die erg persoonlijk zijn, of mensen kwetsen, maar voor mezelf vroeg ik me wel af, stel ik was wel donor, zou ik dan als er te kiezen was,  alleen willen geven aan mensen die zelf ook gaven?
Ik persoonlijk niet.


Ik bedoel ook niet zozeer dat ik alleen zou geven aan iemand die ook terug zou geven. Ik weet alleen wel, dat ik hoop/verlang/verwacht dat mijn zoontje er dadelijk beroep op kan doen. En daarom vind ik het niet meer dan normaal dat ik zelf ook bereid ben om te geven. Het voelt voor mij wel als hypocriet om wel organen te willen ontvangen als ik zelf niet bereid zou gaan om ze af te staan.

Vaak is het toch geen kwestie van ruilhandel dus ik hoop dat karma or what so ever er voor zorgt dat als ik iets geef, dat het ook terug mag komen, wie daar dan ook voor zou moeten zorgen Happy

Ben zelf erg spiritueel ingesteld en er zijn heel veel dingen waarin ik geloof, maar ik weiger wel te geloven dat er iets of iemand is die "beslist" wie welk pad af moet leggen. Het klinkt voor mij te verknipt dat er wel 1000den moordenaars en pedofielen een gezond leven kunnen leiden en hun misstappen kunnen begaan terwijl 1000den kindjes moeten lijden en geen eerlijke kans in het leven kunnen krijgen.
Back to top Go down
http://www.gemsandmagic.nl
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 6:50 pm

Vandaag is een wetsvoorstel van D66 aangenomen in de 2e kamer voor automatisch orgaandonorschap. Iedereen wordt in principe orgaandonor tenzij via registratie is aangegeven dat je dit niet wilt.
Voordat het tot een wetswijziging komt, moet het eerst goedgekeurd worden door de 1e kamer / De Senaat.
Gezien onze discussie is het misschien goed om bij jezelf de vraag te stellen wat je zou willen en dit te registreren.
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid



Posts : 583
Join date : 2016-09-13

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 7:33 pm

Ik ben van mening dat mijn nieren, mijn hart etc. functioneren omdat ik erin zit.
als mijn hart na mijn dood bij een ander geplaatst zou worden, dan zou die ander dus een stukje van mijn "ik" ontvangen tesamen met dat fysieke hart. Dat zou voor mij betekenen dat ik na mijn dood aan de aarde gebonden blijf. Niet omdat ik "niet los kan laten", maar omdat ik met ik verbonden is.

Ik vind het echt heel verschrikkelijk waar mensen met verschillende ziekten allemaal door heen moeten. Maar ik vind niet dat dat betekent dat ik dan maar een stukje van mijn "ik" aan ze moet afstaan.

Vandaag is er een wet in de tweede kamer aangenomen waarbij mensen zich moeten registreren als ze geen orgaan donor willen zijn. Ik denk dat onze regering t.o.v. orgaan donatie grote vergissingen maakt. Er is zo weinig spiritueel bewustzijn.

En Cherry ik vind het echt uiterst pijnlijk voor je dat jouw kindje zo'n ernstige ziekten heeft. Dat moet een enorme impact op jullie leven hebben. en als ik je buurvrouw was, dan zou ik je steunen waar ik kon, maar het maakt me geen orgaan donor.
Back to top Go down
Guest
Guest




Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 8:11 pm

Ik vind het niet kunnen dat er zomaar bezit van je organen of weefsel wordt genomen als je niet gemeld hebt dat je het niet wilt.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 8:23 pm

Exact! Het is wel een begrijpelijk voorstel, vanwege het tekort aan organen. Alleen is dit niet de juiste manier. Een soort van hopen dat mensen te laks zijn om zich te registeren en dan zo wat extra organen vrij te spelen.

Ik vraag me af waar ze dat willen vastleggen... op het identiteitsbewijs, in de GBA?
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 8:26 pm

Jemig, dat dat automatisch gebeuren zal gaan ... daar ben ik ook niet voor.
Anderzijds legt dat handel in organen waarschijnlijk wel plat, omdat er dan genoeg organen zullen zijn, en dat is een goede zaak. Anderzijds is het toch verd*mme je eigen lichaam waar je dan niet meer over kunt beslissen.
Ik vraag me af of dit ook weer iets is vanuit Big Pharma/CETA/TTIP en zo ...
Ik ga daar dan toch ook eens naar kijken hoe je dat doet, dat registreren, want ik wil dat ook niet. Ik heb expres in de 90er jaren er voor gekozen het aan nabestaanden -mijn toenmalige man- over te laten, omdat ik niet wil dat men mij laat overlijden omdat mijn weefsel/bloedtype overeenkomt met dat van iemand die iets van mij nodig zou hebben. Evt voor veel geld. Dat idee staat mij niet aan. En na de boeken die ik toen destijds gelezen heb van ik meen Michael Palmer, zelf arts/chirurg, gebeuren zulke dingen wel degelijk.

Altijd weer 2 kanten aan iets... in veel landen, ik meen ook oost-Europa worden mensen soms echt gebruikt / ontvoerd om organen te harvesten. Dat zou dan stoppen als er al genoeg zijn. Maar de andere zijde ...
Poehee...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 9:17 pm

Ergens vind ik het ook de keuze van de nabestaanden... of in ieder geval iets wat je in overleg met hen kan doen. Zij verliezen een dierbare en het is niet voor iedereen makkelijk om afscheid te nemen van iemand die "leeggeroofd" is. Bij leven kun je duidelijk maken waarom je zelf wel of niet voorstander bent. Scheelt een hoop narigheid in een toch al heftige periode.

Nou de vraag is ook, wat doen ze met de organen waar ze op dat moment niks mee kunnen?? Ik denk toch dat het plan in praktijk niet heel best gaat functioneren... hooguit een paar donoren per jaar?
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)
Wolf Robe


Posts : 335
Join date : 2016-08-29

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 9:50 pm

Ik ben eerlijk gezegd blij dat het voorstel er eindelijk door is. Ik geloof dat ze dit in andere landen (Belgie en Duitsland sowieso) al lang al op deze manier doen; Nederland moet uiteraard weer achter de feiten aanlopen.....
Ik zie het als volgt: nu is men te laks of te makkelijk om een donorcodicil te halen of aan te vragen. Het is namelijk niet voor hunzelf. Nu zal dat dus anders gaan: je moet nu de tijd en moeite nemen om aan te geven dat je het níet wilt. Iets wat volgens mij het aantal donoren ten goede zal komen, alsmede het verkorten van de wachtlijsten op donororganen.
Ik ben voorstander, en al sinds ik donor ben heb ik mij erover verwonderd dat je dat moest aangeven, ipv andersom.....

Voor degenen die geen donor zijn: zouden jullie wel een orgaan van een ander willen vervangen, als dg je leven (en kwaliteit van leven) verbetert en verlengt?
Back to top Go down
Guest
Guest




Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:09 pm

Ik vind het ook een goeie zaak dat iedereen nu donor in tenzij....
Net wat WR zegt, nu hebben veel mensen geen codiciel omdat ze het teveel 'gedoe' vinden om zich te registreren.
Voor mijn gevoel blijf ik na mijn overlijden niet aan mijn organen hangen. Ik denk dat ik vrij snel los ben van mijn lichaam en ik niet aan mijn organen blijf plakken. Een ander krijgt een leeg orgaan, kan daar dan hopelijk nog lang en gelukkig mee leven....
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:09 pm

Ik vind het een mega inbreuk op je privacy en eigendomsrecht over je eigen lichaam. Doneren moet een vrije keuze zijn. Als mensen daarin laks zijn, so be it. Alleen om een wet als deze ga ik hier dus al tegen en niet meer doneren, wat ik eerst aan mijn nabestaanden zou hebben overgelaten.
Maar het idee dat je verplicht bent jezelf te laten leegroven, no way. Ik ben geen stuk slachtvee. Ik vind het minderwaardig en mensonterend.

Je vraag, hadden we het eerder al over: wel of niet willen ontvangen zou geen argument moeten zijn om ook te moeten doneren.
Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die rookt of drinkt geen recht meer heeft op medische hulp omdat ie zelf iets doet wat schadelijk kan zijn voor zijn gezondheid. Kun je zeggen "dat is anders", ik vind van niet.
En zou ook wrs 80-95% van de bevolking uitsluiten van medische hulp want nagenoeg iedereen drinkt of vaak of geregeld.
Keuzevrijheid is voor mij één van de belangrijkste dingen die we hebben, zo niet hét belangrijkste, en met veel hebben we al niets te kiezen.
Ik ben falikant tegen en eerlijk gezegd vind ik dat over dit soort dingen een referendum had moeten komen. Gaan ze even voor 18 miljoen mensen beslissen dat hun lichamen verminkt en leeggeroofd mogen worden. Bah!
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:12 pm

Ah, even bijgelezen, het ligt gelukkig iets genuanceerd, phew, mega opluchting!

QUOTE:
Lange tijd leek het niet te gaan gebeuren, maar vandaag heeft de Tweede Kamer toch ingestemd met een wetsvoorstel voor een nieuw donorregistratiesysteem. Initiatiefnemer D66 spreekt van 'actieve donorregistratie', maar wat houdt het precies in? Vijf vragen, en antwoorden, over het aangenomen voorstel.

Wat is dat nieuwe wetsvoorstel precies?

Voortaan wordt aan alle Nederlanders ouder dan 18 via de post gevraagd of ze wel of geen orgaandonor willen zijn. Als ze na twee brieven niet hebben gereageerd, worden ze als donor geregistreerd. Bij die mensen komt 'geen bezwaar' te staan in het donorregister, daarmee zijn ze in principe orgaandonor. Ze krijgen daar bericht van, per post, en de keuze kan altijd nog worden gewijzigd.

Mensen die wel reageren, kunnen 'ja' of 'nee' invullen, of per orgaan en weefsel aangeven of ze het al dan niet willen afstaan. Ook kunnen mensen invullen dat ze willen dat iemand anders de keuze voor hen maakt na overlijden.

Is 'geen bezwaar' dan precies hetzelfde als 'ja'?
Nee, tussen die twee wordt onderscheid gemaakt in het donorregister. Bij mensen met 'geen bezwaar' moeten familieleden na overlijden in principe accepteren dat er organen en weefsels worden weggehaald. De wet laat wel een mogelijkheid om dat tegen te houden. Nabestaanden moeten dan aannemelijk maken dat de overledene echt geen donor had willen zijn, maar dat hij of zij bijvoorbeeld de post niet had geopend.


Bron: http://nos.nl/artikel/2131900-nieuwe-orgaandonatiewet-wat-waarom-en-wanneer.html
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)
Wolf Robe


Posts : 335
Join date : 2016-08-29

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:24 pm

Kristalletje wrote:


Je vraag, hadden we het eerder al over: wel of niet willen ontvangen zou geen argument moeten zijn om ook te moeten doneren.

Ik heb het - geheel volgens mijn eigen stijl - weer eens verkeerd geformuleerd, want zo bedoelde ik het namelijk niet. Ik had het algemener moeten vragen: willen jullie wel ontvangen? En dan doel ik niet op enig recht of iets.... Ik ben zelf namelijk wel donor, maar ik wil niet ontvangen. Ik kan niet echt duidelijk zeggen waarom niet, maar als mijn lichaam aangeeft dat ie op is, dan vind ik het wel mooi geweest, denk ik. En ik ben bang voor operaties Gniffel Als ik dood ben, zal die angst wel overgaan denk ik.....
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:31 pm

Dit is ook geen nieuwe wet, maar een voorstel hiertoe. Pas wanneer de 1e kamer instemt, zal de huidige wetgeving aangepast worden. Dus voorlopig blijft alles bij het oude.
Back to top Go down
Guest
Guest




Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:43 pm

Of ik een orgaan zou aannemen..... , ik denk het niet. Als het mijn tijd is, is dat zo. Dan ga ik over.... Maar ja, er kan van alles gebeuren dat ik van gedachten kan veranderen. Als ik nou in het ziekenhuis zou liggen en naast me zou iemand overlijden die net dat orgaan heeft dat ik zou kunnen gebruiken, dan is dat niet voor niks 'toevallig' net op dat moment zo. Dan kan het zijn dat ik het orgaan aanneem..... Het hangt van veel dingen af.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:48 pm

Leuk dat er een aantal bij komen... maar hoeveel daarvan zijn passend voor iemand die op de lijst staat? Het is wel even iets ingewikkelder dan orgaantje van het ene naar het andere lijf verplaatsen.

Zelf blijf ik maar voelen, het is zo begrijpelijk dat mensen deze laatste strohalmpjes willen grijpen... Je wilt niet doodgaan of dat een dierbare dood gaat. Dat is zo menselijk en tevens is ook de mens de enige die die emotie heeft. Daarmee kun je je ook gaan afvragen of dit dus wel klopt. Je kunt je ook afvragen waarom een lichaam een vreemd orgaan afstoot en dat dit alleen met medicatie kan worden onderdrukt/geremd. Met andere woorden... waar zijn we dan mee bezig?

Arrgh, laat ik het zo zeggen dan, het is maar aan welke kant van de medaille je staat te kijken hoe je hier in zal staan.
Back to top Go down
Fairies
Aktief Lid
Aktief Lid
Fairies


Posts : 82
Join date : 2016-08-30

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 10:49 pm

Quote :
Dit is ook geen nieuwe wet, maar een voorstel hiertoe. Pas wanneer de 1e kamer instemt, zal de huidige wetgeving aangepast worden. Dus voorlopig blijft alles bij het oude.

Toch hou ik dit alles goed in de gaten, want alleen al dat ze met dat wetsvoorstel komen, gaan ze wel behoorlijk ver vind ik.
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyTue Sep 13, 2016 11:00 pm

Ik heb zelf al twintig jaar geleden vast laten leggen, geen donor te willen zijn. Dit heb ik gedaan via, het donorregistratie systeem. Mijn moeder weet ook dat ik geen donor ben.

Wat betreft het krijgen van organen, dat wil ik ook niet. Wanneer je overlijdt dan is het huidige leven klaar, ik wil ook niet gereanimeerd worden. Alleen dat moet ik nog wel op de één of andere wettelijke manier vastleggen.
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid



Posts : 583
Join date : 2016-09-13

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyWed Sep 14, 2016 10:03 am

Ik vind het eng om te laten registreren dat ik iets persé niet wil.
Die vorige registratie heb ik ook niet ingevuld omdat ik het te onduidelijk vond. Met een beetje pech kon je lezen dat ik wel zou willen, dus ik heb dat niet laten vastleggen.

En nee, ik wil ook geen orgaan van andere ontvangen. Ik heb al eens dagen lopen stuiteren van bloedtransfusies. Zonder ook nog eens de organen van iemand anders in mijn systeem te hebben, heb ik al meer dan genoeg last van de energieën van anderen.

Zelf heb ik deccenia lang aan mijzelf gewerkt om een chronische ziekte te boven te komen. Ik denk dat vele ziekten te genezen of te verbeteren zijn lang voordat het orgaan geheel uitvalt. De vraag is ook wat hebben al die volwassen mensen die nu om een nier of een hart zitten te springen voor zichzelf gedaan?
De vraag is ook of de mogelijk tot transplantatie geen andere, betere ontwikkelingen beperkt, omdat die mensen immers getransplanteerd kunnen worden,




Back to top Go down
Guest
Guest




Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyWed Sep 14, 2016 10:37 am

Het blijft een lastig iets.
Als een van mijn kinderen opeens ziek zou blijken te zijn en enkel gered kon worden met een donor, dan doe ik het waarschijnlijk wel, want je wilt je kind niet verliezen, maar ik zou wel heel erg bang zijn bij het idee dat ze een orgaan hebben, van misschien wel een persoon van een heel ander bewustzijn, omdat ik er wel in geloof dat het iets kan doen in je systeem. Er zijn teveel verhalen van personen die iets overnamen van de donor, karakter eigenschappen en dergelijke die ze nog nooit gehad hebben.
Alles heeft een trilling van een sierraad van een ander toe tot een orgaan.
Men zegt toch ook dat je door het eten van bepaalde vleessoorten iets in je trilling kan merken. dat is ook dood vlees.

Ik vind dit soort onderwerpen zo emotioneel, dat ik ik het ook eigenlijk niet vind kunnen dat er een keuze verwacht wordt, veel mensen weten gewoon niet wat te doen. Je wilt een ander helpen, maar het geeft je geen goed gevoel. Er zijn mensen die het zeker weten, dat is dan fijn, maar het blijft een onderwerp met veel nuances waar je niet zomaar een beslissing over neemt. Door bepaalde uitspraken ga je je nog rotter voelen dat je het niet wilt.

Dat veel mensen het niet invullen is dus ook niet altijd laks denk ik, maar ook niet weten wat te kiezen?
Als ik op mijn werk kijk naar mijn cliënten kan de helft het al niet invullen, of heeft niet voldoende inzicht over wat het echt inhoudt. Zo zijn er veel meer mensen , die geen hulp hebben bij het invullen, en overpraten van zoiets. Bij ons hebben ze dan nog wel hulp, maar de keuze die ze maken, neigt al heel snel naar wat een ander kiest, of ze maken een keuze terwijl het bevattingsvermogen het niet eens overziet.

Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 EmptyWed Sep 14, 2016 11:06 am

Over vlees eten even tussendoor... want toevallig had Abraham Hicks het daar over in een seminar ... De dieren vinden dat helemaal niet erg, de enige die daar moeilijk over doen zijn mensen. De meeste dieren die gegeten worden, worden daarvoor gefokt en zonder dat wij ze zouden eten zouden zij dus niet eens de kans hebben gehad om een leven in een fysiek lichaam te kunnen leven. Dankzij dat wij ze dus fokken voor consumptie, kunnen zij die ervaring hebben.
Vond ik wel een mooie andere kijk.

Anyway, een orgaan ontvangen, ik denk van wel. Het instinct om te leven is toch heel sterk in de mens.
Ik zou er dan zelf wel mee aan de slag gaan, als dat ervoor niet kan omdat ik te ziek ben, dan erna. Om mijn lichaam en het orgaan op elkaar af te stemmen. Ik zou daar ook healingen op laten doen. En tegelijk ook er van uit gaan dat ook het ontvangen van een orgaan waarschijnlijk te maken heeft met een keuze die ik als ziel heb gemaakt voor incarnatie.

Ik sta op zich ook niet afwijzend tegenover doneren/ontvangen. We hebben die technologie ook niet voor niets. Ook dat is Goddelijk ingegeven en daar mag je ook gebruik van maken als dat nodig is.
Ik vind het wel goed om er over na te denken, er meer bewust bij stil te staan wat het inhoudt.
Op zich is het nu een mechanisch iets. Een orgaan om te overleven, meer niet. Als er meer bewustzijn op komt, zodat men ook verder zou gaan kijken dan alleen het mechanische en ook daarin een zo groot mogelijke match zou vinden tussen donor en ontvanger, zouden verdere energetische problemen mogelijk ook verkleinen.
Maar om dat te kunnen doen, moet je dan weer voldoende keuze hebben ... Als je een lever nodig hebt en er is er maar één die fysiek matcht, valt er verder weinig te kiezen.

Maar waren ze nou ook niet bezig -al jaren toch?- dat ze lichaamsdelen konden groeien van eigen celweefsel? Dan zou heel het probleem opgelost zijn...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Sponsored content





Ben je donor? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Ben je donor?
Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Zielen, Zielengroepen, Incarnatie, Tweelingzielen-
Jump to: