Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Ademhaling

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Guest
Guest

PostSubject: Ademhaling   Tue Sep 06, 2016 3:15 pm

Ik merk af en toe dat ik momenten heb dat ik echt bij mijn ademhaling stil moet staan.Dat ik echt moet nadenken om bij het inademen mijn buik naar buiten te drukken omdat ik anders helemaal bovenin zit te ademen.
Hebben jullie automatisch een goede buikademhaling of moeten jullie er ook wel eens op letten?
Misschien moet ik de dag beginnen met ademhalinfsoefeningen zodat het meer hetzelfde blijft?
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Ademhaling   Tue Sep 06, 2016 4:24 pm

Meestal heb ik een buikademhaling, maar als ik erg in mijn hoofd zit adem ik ook heel hoog.
Back to top Go down
Cherryblossem
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Ademhaling   Tue Sep 06, 2016 5:19 pm

Bij mij meestal buiademhaling. Als ik heel druk ben "vergeet" ik wel eens adem te halen :)
Ik probeer dan wel even rust te nemen en mijn oefeningen te doen.
Back to top Go down
http://www.tvnr.nl
Guest
Guest

PostSubject: Re: Ademhaling   Tue Sep 06, 2016 5:44 pm

Nu kreeg ik net bericht van een goede vriendin die ver weg woont daarom zie ik haar niet veel. Ze was helemaal overprikkelt en trekt t niet meer. Helemaal even mis daar. Maar na dat bericht heb ik t gelijk niet genauwd meer en dat was de vorige keer ook met een collega. Dan denk ik is dit een kenmerk voor mij dat er iets is met iemand die me nastaat. Het lijkt mij toch eerder dat je dan klachten hebt die zij ook hebben? Al hadden ze t nu wel beiden benauwd. Of is t een eigen bescherming van mij dat ik raar ga ademen om het niet te hoeven voelen?
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Ademhaling   Tue Sep 06, 2016 9:15 pm

Je had toch de klachten die zij ook hadden??
Zie mijn reactie op andere topic " incarnatie of iets anders"
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Ademhaling   Wed Sep 07, 2016 10:56 am

Ja dat is wel zo Moon, maar ik vind het soms zo lastig, omdat ik zelf natuurlijk ook niet gezond ben en benauwdheid is wel iets wat daarbij hoort, dan denk ik al snel dit zal wel bij mij horen, maar later hoor ik dan toch heel vaak weer, van een ander van ik heb het benauwd gehad en dacht aan je.
Maar ik heb het ook wel eens benauwd, als ik dan later van een ander hoor, dat ze sterk aan me gedacht hebben en zich niet goed voelden. Maar het niet zozeer benauwd hadden.
Soms heb ik het wel net de bewuste klachten, zo heb ik laatst bij een client flink staan overgeven omdat ik opeens misselijk werd, maar bij thuiskomst bleek mijn dochter het ook gehad te hebben op datzelfde tijdstip, en was ik het kwijt. Dan heb je wel daadwerkelijk dezelfde klachten.
Maar misschien krijg je het ook weer benauwd als het teveel bij je binnenkomt op je zonnevlecht, en je het wegdrukt.

Misschien is dat ziektebeeld ook wel ontstaan door overgevoeligheid geen idee.
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Ademhaling   Wed Sep 07, 2016 4:14 pm

Dat zou heel goed kunnen. Dat alles wat je binnenkrijgt niet goed gekanaliseerd wordt en zich ophoopt in je lijf. Dan is het helemaal belangrijk dat je er iets mee doet en hulp zoeken lijkt me dan ook zeer nuttig! Zelf heb ik de diagnose fibromyalgie gekregen en toen ze me dat vertelden wist ik dat dit niet een blijvend iets was. Dit heeft zich opgebouwd door iets uit een vorig leven met kinderen en het nu kinderen krijgen.
In de oorlog hebben 'ze' mijn kinderen afgepakt. In de trein hebben ze ze meegenomen. Ik bleef gebroken achter op het station. Heel lang heb ik, uit angst weet ik nu, geen kinderen gewild. Altijd het gevoel gehad dat ik geen goede moeder zou kunnen zijn. Deze angst werd versterkt na de bevalling van de eerste. Schuldgevoel uit zich als pijn in je lichaam. Ik heb me heel lang nog schuldig gevoeld, al kon ik er natuurlijk niks aan doen! Nu ik het meer en meer achter me kan laten verdwijnt de pijn. Ik heb zo goed als geen last meer van....

Dit was dan van iets uit een vorig leven. Bij jou zou dat ook kunnen. Het kan ook van alles wat binnen komt en nog niet echt zijn weg kan vinden. Dat kan zich dan in je lichaam uiten als ziekte. Ook kan het zo zijn dat je dit hebt gekozen om van te leren en ervaren..... Er zijn dus meerdere mogelijkheden, of een mengeling van allemaal.

Het is aan jou of je dit gaat uitzoeken/oplossen/mee omgaan.
Wat voor ziekte heb je? Louise Hay beschrijft ook de mogelijke oorzaken van allerlei ziekten. Ik weet niet of je daarmee bekend bent?
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Ademhaling   Wed Sep 07, 2016 5:11 pm

Dat is ook heftig Moon.. met je kinderen in een ander leven.
Ik heb het boek van Louise en heb er ook wel wat uit kunnen halen.
Ik heb een spierziekte die ook met het immuunsysteem te maken heeft.
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Ademhaling   Mon Sep 12, 2016 1:42 pm

Bedankt voor je tip Moonshine!
Ik kreeg het gister uit het niets opeens waanzinnig benauwd. Toen moest ik aan dit topic denken, en deed zoals jij schreef. En ik probeerde me te concentreren op de eerste naam die bij me binnenkwam. Er kwam meteen een naam binnen, en de benauwdheid was vrijwel meteen daarna verdwenen.
Uit het niets gekomen en uit het niets gegaan.
Ik heb er verder ook niets mee gedaan. Maar vanmorgen sprak ik die persoon,en inderdaad ze had in een hele benarde situatie gezeten. Nu hoef ik daar helemaal niets mee, en ik doe er ook niets mee. Ik heb in de middag nog wel aan die persoon gedacht in de zin van binnenkort even een keer afspreken, en koffie drinken.
Je hebt me onwijs geholpen met deze tip.
Ik had het zo gewoon nog niet bekeken, omdat ik dacht dat het anders werkte.
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Ademhaling   Tue Sep 13, 2016 10:17 pm

Cool! Mooi dat je dan ook meteen van de benauwdheid af was, want dat is toch een akelige sensatie! Blij dat ik heb kunnen helpen!
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Ademhaling   

Back to top Go down

Ademhaling
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1