Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Samhain - Halloween komt er weer aan :)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Samhain - Halloween komt er weer aan :)   Tue Oct 11, 2016 11:02 am

Zijn er mensen hier die met Samhain / Halloween iets speciaals gaan doen?
Kan zijn van een Samhain ritueel of gewoon een leuke manier om Halloween te vieren. Wordt er bij jou in de woonplaats iets gedaan aan Halloween?

Hier doen ze sinds 3 jaar iets met Halloween. Het eerste jaar kon je goed merken dat de kinderen geen flauw idee hadden waar het over ging. Dat was wel jammer, want ik had er best wat werk van gemaakt in mijn eentje. Voor de eerste keer in mijn eentje, want tevoren was het altijd met mijn ex samen, dan kun je veel meer doen natuurlijk.
De laatste 2 jaar heb ik niet meer meegedaan als snoephuis. Had er even mijn bekomst van. En ik wilde ook zelf een ritueel doen.

Dit jaar heb ik ook gepland iets te gaan doen met Samhain, zeker nu mijn vader is overleden op 21 maart. Maar ik weet nog niet helemaal precies wat. Meestal komt dat gevoel wat ik wil of moet doen pas vlak ervoor op.

Ik heb één keer buiten in de tuin een ritueel gedaan, met kaarsen en alles er op en er aan. dat hangt natuurlijk van het weer af. Maar dit jaar denk ik dat ik het fijn binnen houd. Al kan het ook wel mooi zijn om de vuurschaal aan te steken. Dan kan ik evt oude dingen verbranden, bijvoorbeeld eerst opschrijven op papier wat ik los wil laten. Dat vind ik eigenlijk wel een leuke :)

En jullie? Plannen? Interesse?

Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Samhain - Halloween komt er weer aan :)   Sun Oct 16, 2016 12:44 pm

Ik zag dat er in de kroeg waar ik wel eens ga een speciale Halloween avond is. Misschien, als ik zin heb, ga ik daar dan heen.
Verder wil ik wel iets doen, ik wil kijken of ik contact kan maken met mijn vader. Volgens mij is ie wel geregeld ook bij me, maar ik krijg geen echt contact. Ik ben daar altijd nog een beetje verbaasd over, op een of andere manier had ik dat wel verwacht. Maar misschien is het nog te vroeg.

Met de Halloween viering van het dorp zelf heb ik even niet zoveel zin iets te doen. Ben niet zo in the mood om in mijn eentje iets leuks te doen elke keer als er aangebeld wordt, en om gewoon snoep uit te delen zie ik ook niet zo zitten.
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Vlinder3
Admin
Admin

PostSubject: Re: Samhain - Halloween komt er weer aan :)   Sun Oct 16, 2016 2:01 pm

Hier krijgen we nooit kinderen aan de deur, maar in de kroegen worden wel het een en ander gedaan...dat heb ik van horens want ik ga nooit uit. Maar met de Engelse clubje de Pink Angels doen we wel wat eraan dan moeten we allemaal een heksenhoed op en dan gaan we mediteren en healing doen en een lekker hapje, maar dat is in de middag...altijd leuk

"I honor the place in you where the entire universe resides.I honor the place in you of love, of truth, of peace, and of light. And when you are in that place in you, and I am in that place in me, we are one."
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Samhain - Halloween komt er weer aan :)   Sun Oct 16, 2016 2:20 pm

Het enige hier is op school, we gaan binnenkort pompoenen uithollen en er iets moois van maken met de kinderen. Verder eigenlijk helemaal niks.
Back to top Go down
Nightflower
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Samhain - Halloween komt er weer aan :)   Thu Dec 08, 2016 10:29 pm

Een wat late reactie aangezien Samhain al voorbij is, maar ook ik heb het uitgebreid gevierd.

Ik heb mijn vriend voor het eerst mee genomen naar een viering zodat hij eens kon zien wat ik nou eigenlijk doe tijdens mijn opleiding in de vrije hekserij en hij vond het geweldig! We hebben rond een kampvuur gezeten met allemaal verschillende mensen, er waren Druïden, mensen die aan Sjamanisme deden, heksen etc. Simpel gezegd, de hele club paganisten was samen van alle denkbare verschillende stromingen! We hebben eten geofferd aan onze overleden geliefde, we hadden hiervoor een speciale tafel klaar gezet. Ook hebben we eten geofferd aan de natuurwezens en ervaringen gedeeld. We hebben liederen gezongen en feest gevierd.

Later die avond toen iedereen weg was heb ik zelf mijn 1ste graad behaald in de vrije hekserij tijdens een speciale ceremonie en ritueel. Al met al had ik dus een erg geslaagde Samhain! :D
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Samhain - Halloween komt er weer aan :)   Fri Dec 09, 2016 8:18 pm

O, wat mooi Nightflower.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Samhain - Halloween komt er weer aan :)   

Back to top Go down

Samhain - Halloween komt er weer aan :)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1