Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyMon Dec 12, 2016 11:43 am

De tekst van Petra Stam is er weer :)

De meeste bomen zijn inmiddels kaal, de grond is al bevroren geweest en het donker neemt tot en met 21 december nog verder toe. Het leven is naar binnen gericht, daar waar het warm is en je in aanraking kunt komen met je eigen wortels en bron. De groenblijvende (naald)bomen staan symbool voor de onsterfelijkheid van de geest. Door te onderzoeken welke energie er diep in jezelf aanwezig is, je eigen levensgeest, kun je zien en bepalen waar je naartoe wilt, hoe je wilt herrijzen in de volgende periode. Het leven is cyclisch, dus nadat je iets hebt losgelaten, ontstaan er nieuwe paden, komt er ruimte of lucht. Het thema bij de volle Boommaan is ‘dood en wedergeboorte’.

Op 14 december, even na middernacht, is de Maan vol, dan staat ze exact tegenover de Zon. De volle maan staat in het luchtteken Tweelingen. Dit maakt dat je behoefte aan gezelschap toeneemt, dat je wilt praten en uitwisselen, kennis wilt opdoen of dat je scherper van geest en bijdehanter bent. De energie van de natuur is naar binnen gericht, maar de energie van de volle maan is naar buiten gericht! Tweelingen-energie kan het gevoel geven dat je steeds op een kruising staat: wat kies je, wat wil je, wat vindt je omgeving daarvan, helpt het jezelf als je de waarheid een kléin beetje verdraait…? Humor en woordspelingen horen bij Tweelingen, maar waar ligt de grens voor jou en voor je omgeving? Woorden kunnen niet zomaar worden teruggenomen, dus wees je bewust wat je zegt.


Bron en verder lezen:
Volle Maan december 2016 Petra Stam
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyMon Dec 12, 2016 11:59 am

Mag ik deze hier ook onder plaatsen? Geen volle maan, maar poort...

ENERGETISCH WEEKJOURNAAL 12-12: JEZELF VOLLEDIG ACCEPTEREN
Deze week draait het om mee gaan met de golf. Met de volle maan die de week breekt, krijgen we te maken met een aantal golven die het oude meer omhoog duwen. Je kan je de komende tijd wat meer moe voelen, lichamelijke klachten die je ooit had, kunnen nu weer aan de oppervlakte komen.

Nog meer naar binnen keren

Deze tijd vraagt van jou een dieper contact met jezelf aan te gaan. Nog meer naar binnen te keren. Te verstillen. Je mechanismes zullen zich er mee gaan bemoeien maar je kan uiteindelijk niet anders dan meegaan met de golven van het leven. De energie is heftig en iedereen voelt dat. De een meer dan de ander maar hoe meer je bewust bent van wat er gebeurt des te meer je je over kan geven.

Verbinden met jouw authenticiteit

Voor degene die in weerstand schieten, zal deze periode iets zwaarder worden. Omdat het leven niet meer toe laat dat men kan vluchten in nietszeggende en onbewuste zaken. Luister goed naar de behoefte van je lichaam, ook al zegt je hoofd iets anders. Het is belangrijk om te leren luisteren naar je ware natuur. Iets wat je al zo lang geleden hebt moeten afleren. Nu is je kans om je weer te verbinden met jouw authenticiteit. Met jouw ware natuur. Wanneer je de stilte in jezelf opzoekt, zal je merken hoeveel onzin je eigenlijk nog over jezelf gelooft. Maar ook kom je tot inzichten en antwoorden die je al lange tijd zocht.

Leven met de dualiteit in onszelf

Het gaat erom dat we leren leven met de dualiteit in onszelf. Dat we houden van zowel het licht als het donker in ons. Wanneer we zijn afgewezen in ons zijn, ontstaat daar een vorm van zelfhaat. En vanuit die positie handel je. Je bent als ouder voor je eigen innerlijk kind nog strenger dan dat jij bent opgevoed. Alleen maar omdat je gezien en gehoord, maar vooral, geaccepteerd wilt worden.

Je mag voelen wat je voelt

Het is niet belangrijk of de ander jou wel of niet accepteert, het gaat er om dat jij jezelf accepteert in z’n volledigheid. Dat je mag voelen wat je voelt. En dat het oké is wat je voelt. Het kan zijn dat er afstand is tussen jou en de ander. En soms is dat nodig om even de boel weer duidelijk te krijgen in jezelf. Misschien is het niet je eigen keus geweest maar het is wat het is. Je kan vechten tegen de realiteit of je kan in acceptatie stappen. Je hebt altijd een keuze hoe je reageert.

Een nieuwe blik over onszelf

Je zal de aankomende week zaken in jezelf tegen komen die je mag gaan opruimen. 2017 staat zo goed als voor de deur en het is de bedoeling dat we het nieuwe jaar starten met een nieuwe blik over onszelf en over het leven. Go with the flow en vertrouw er op dat, ondanks je niet weet hoe je moet varen, je veilig aan de andere kant komt, ondanks de stormen die je tegenkomt.

Van: http://www.spirituelepraktijksananda.nl/blog/?p=2771
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyMon Dec 12, 2016 12:08 pm

Ik dacht gisteren al dat het bijna volle maan moest zijn... maar ja dat vergeet ik dan weer op te zoeken.

Thanks voor het delen van de link Kristalletje en Moonshine, mooie info!

Back to top Go down
Helder
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 118
Join date : 2016-08-29

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyMon Dec 12, 2016 12:40 pm

Ja zeker mooie info; dankjewel voor het delen hier.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyMon Dec 12, 2016 2:52 pm

Ik heb het zelf nog niet eens gelezen ROFL maar wilde de info en link in ieder geval vast posten.

Die van Helder lees ik straks ook er achteraan door :)
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyTue Dec 13, 2016 11:21 pm

Nou heb ik heel die tekst dus nog niet doorgelezen Embarassed
En het is vannacht om 1.06 al volle maan. Tis dus bijna alweer bekeken. Heb net nog uit het raam gekeken of ik wat zag, maar het is aardig mistig geloof ik...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyTue Dec 13, 2016 11:55 pm

nou voor mij dubbel feest... en die maan en de maandelijkse vrouwenzaken. Ik heb net al lekker een potje zitten janken.
Back to top Go down
Vlinder3
Admin
Admin
Vlinder3


Posts : 476
Join date : 2016-08-29
Age : 55
Location : Spanje

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 7:24 am


SparklingPurple wrote:
nou voor mij dubbel feest... en die maan en de maandelijkse vrouwenzaken. Ik heb net al lekker een potje zitten janken.
Bij mij gaan die ook altijd samen....hier ook even een emo golf gehad...
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 11:32 am

Ik heb dat ook vaak gehad, terwijl volgens de natuurlijk cycli een vrouw menstrueert met donkere / nieuwe maan... Eigenlijk hoort een vrouw met volle maan juist in haar vruchtbare periode te zitten.
Dat heb ik toen ineens weer wel gehad en daarna ging ik weer out of sync. Ik had toen ook het idee dat dat te maken had met mijn relatie. Omdat die niet goed liep, leek het me logisch dat je natuurlijke cyclus dan ook van slag raakt. Zeker de cyclus mbt vrouwelijkheid, die bij mij nogal behoorlijk geraakt werd.

Nu weet ik het niet meer omdat ik een Mirena heb en dan heb je niet echt meer periodes.


Van deze volle maan op zich heb ik weinig last gehad. Een paar dagen ervoor voelde het ineens heerlijk. Die hele zware energieën die rondwaarden -waar veel mensen last van hadden en in boosheid, emo en depri gedoe zaten enz.- waren ineens weg op de 12e. Voelde het weer heerlijk rustig en positef.
Dus ik was er blij mee, want ik merkte eerst dat ik ook snel geirriteerd raakte en in wat zwaardere gevoelens zakte die nergens op sloegen.
Ik heb ook wel gedroomd, maar dat doe ik wel vaker. Vannacht werd ik wakker uit een idiote, niet zo leuke droom. Toen heb ik die los gelaten, besloten dat ik daarop niet verder wilde dromen. Als je net lang genoeg wakker bent, lukt het altijd dat te doen, om uit die droom te 'stappen'. Daarna goed geslapen.

Ik vond het eigenlijk een relaxte volle maan. Een verademing na de zware week ervoor!
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 4:22 pm

Hier ook je, sinds gisteren weer helemaal relaxt. Alsof er een hele zware last is afgevallen en ik weer een stuk lichter verder kan. Mijn hoofd lijkt ook weer helder. Het was alsof ik in een soort waas zat een paar dagen, maar sinds gisteren is de mist weer opgetrokken.
Back to top Go down
Guest
Guest




Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 7:17 pm

Ik vraag me af of je bij dit soort maandingen soms ook last kunt hebben van temperatuurverschillen in je lijf?
Onze thermometer was stuk, en ik dacht ik moet er vandaag echt eentje aan gaan schaffen voor de kinderen ook. Elke keer denken we schaf aan, en als er dan eentje niet lekker is denken we, tja hij was stuk. lekker handig Embarassed Ze wilde de nieuwe ook op mij uit proberen. Toen had ik enorme verhoging.
Ik voel me prima, maar al wel wat weekjes wat vermoeider. Mijn man zei ook straks loop je al weken met hoge temperaturen rond.

Nu zal ik van de week als het aanhoudt wel bellen, ik denk dat ik geen ontsteking heb,maar mogelijk is er iets in mijn bloed niet in orde. Nu is er enkele maanden terug nog gekeken of ik geen tumoren heb, dat kan ook ontstaan bij mijn beeld, toen was alles oke. Dus nu zal er ook wel niets loos zijn.

Nu vraag ik me af, kan het ook iets te maken hebben met de maan, of andere spirituele veranderingen, die gepaard gaan met verhoging?
Hebben jullie ook vaak een hoge temperatuur, of juist sneller laag?
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 7:22 pm

Hmmm dat is wel een goeie vraag. Normaal gesproken schommel je altijd wel een beetje in temperatuur. Maar verhoging klinkt inderdaad wel als een reactie van je afweersysteem. Waar meet je je temperatuur op?
Back to top Go down
Guest
Guest




Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 7:23 pm

We hebben een oorthermometer. Die schijnt heel nauwkeurig te zijn, maar soms hoor je dat je er nog iets bij op moet tellen..
Back to top Go down
Guest
Guest




Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 7:47 pm

Mijn ervaring is absoluut JA, je temperatuur kan verhogen bij energie veranderingen. Een jaar of 13 geleden had ik periodes met 40 graden koorts, terwijl ik me niet heel ziek voelde en gewoon naar mijn werk ging. De huisarts kon niks vinden en mijn bloed was goed. Omdat ik me niet helemaal lekker voelde nam ik de temp. op en schrok eigenlijk van de hoogte!

Nu is er in die tijd ook heel veel veranderd in mij. Ik reageerde heel heftig op energie schommelingen blijkbaar. Ik was toen bij een nij-therapeut (of is het nei?) en daar kwam ook uit dat het te maken had met loslaten, veranderen enz. Het is trouwens al langer geleden, in 1998/1999 was dat. Het was toen ook een overgang van een 9-jaar naar een 1-jaar.

Nu ik er zo over nadenk is in 2007/2008 ook zo heftig geweest. Toen had ik een behoorlijke post natale depressie.... Maar goed dat is weer wat anders. Maar ik denk dat je temperatuur ook reageert op energie schommelingen.

Wel altijd laten uitsluiten of het iets anders is natuurlijk!
Back to top Go down
Guest
Guest




Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam EmptyWed Dec 14, 2016 7:58 pm

Bedankt voor je antwoord Moon.
Ik voel me ook prima en blij, maar ik schrok ook van die temperatuur. Ik weet dat er ook mensen zijn die standaard een hoge hebben, maar dat heb ik niet.
Normaal zit ik keurig rond de 37.
Misschien heeft het ook te maken met loslaten en veranderen zoals jij schrijft.
Ik merk wel echt een verandering in waarneming op, net of er iets ontwikkelt is, wat er eerder op een andere manier was.




Back to top Go down
Sponsored content





Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam   Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam Empty

Back to top Go down
 
Volle Maan 14 Dec 2016 - Petra Stam
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Volle maan 14 nov 2016, grootste maan vd eeuw!
» Volle maan 16 september 2016
» Volle maan 7 Augustus 2017
» Volle Maan mei 2017
» Volle Maan - 9 juni 2017

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Volle Maan & Energieën & Planeten-
Jump to: