Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

De Kerstboom

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: De Kerstboom   Wed Dec 14, 2016 11:54 am

Hebben jullie een Kerstboom en zo ja, is dat dan een imitatie of een echte?

Veel mensen die tegenwoordig voor een imitatie gaan, ik heb zelf ook geen echte. Maar eerlijk is eerlijk, ik blijf dat gewoon niet echt helemaal leuk vinden.
Het eerste jaar dat ik die opzette -4 jaar geleden-, was ik bijna in tranen. Voor het eerst in mijn leven geen echte boom.
Mijn beweegredenen voor imitatie zijn niet echt 'boomvriendelijk', hihi, ik vind gewoon een echte, geurende, levende boom leuk. En het feit dat elke boom een eigen karakter heeft. Ik kocht ook nooit zomaar een boom, die zocht ik altijd specifiek uit. En elk jaar heb je dan een iets ander model boom.
Nou is het altijd zo'n perfect taps toelopende boom van 1.80m. En omdat het niet zo'n dure imitatieboom is volgens mij, is ie ook niet heel dicht qua takjes. (Erfenis van vorige bewoners, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, Gniffel  )

Ik krijg er altijd een Ikea gevoel van:
Haal uit doos, klik onderdeel A in onderdeel B, zet dan C er op. Schroef A vast met bijgeleverde schroef, ballen er in, klaar.
Zo van Klik Klik Klik, boom!!
Werkt voor mij niet, al is ie toch best mooi.

Mijn enige reden om geen echte boom te kopen is dat ik het me niet kan veroorloven om E25 - E30 er voor uit te geven.
Dit jaar voor het eerst in mijn leven een boom opgezet met het gevoel "Ik heb hier eigenlijk geen r**t zin in!"
Ik blijf het 'onecht' vinden, zo'n nepboom. De gedachte om hem ná Kerst met ballen en al in de garage te zetten voor het volgende jaar, stond me wel aan. Moest ik wel om grinniken ook.
Maar als ie dan staat is het toch weer leuk :) Die gekleurde lichtjes en zo, mooie grote rozen er weer in. Maar volgend jaar wil ik liefst toch weer een echte boom Tong
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: De Kerstboom   Wed Dec 14, 2016 1:36 pm

Ik heb er geen, echt dan wel nep. Vroeger vond ik het wel leuk, dat optuigen. Maar waar zet je zo'n ding neer? Voor die paar dagen echt teveel gedoe! Dus dat idee van met ballen en al in de garage zetten voor volgend jaar.... dat staat mij wel aan 04
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: De Kerstboom   Wed Dec 14, 2016 1:50 pm

Dit jaar, wegens gebrek aan ruimte, een gehaakt boompje aan de muut gehangen, met lampjes Gniffel .

Maar in de opslag staat een kunstboom in de doos die we dan in elkaar zetten. Een echte is heerlijk, maar ik vind het zo zonde van al die bomen die dan na 2 weken in de fik gestoken worden. Dus vandaar een nepper. Beetje dennenolie branden en we hebben ook de geur...
Back to top Go down
Wolf Robe
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: De Kerstboom   Wed Dec 14, 2016 11:06 pm

Ik vind het ieder jaar weer leuk, lm samen met mijn dochter de kerstboom te versieren. Eerst samen naar het tuincentrum een boom uitzoeken, en steevast dat mijn dochter dan door dat ding heen duikt, waar ze de kerstbomen doorheen jassen om er een netje omheen te trekken. En ieder jaar moet ik die mensen aldaar wéér uitleggen dat ze haar zin maar moeten geven, dat ik er geen kwaad/gevaar in zie, en dat we er samen de grootst mogelijke lol om hebben Gniffel
Dan thuis de hele kerstballenzooi van zolder halen, samen een mooi plekje uitzoeken, en samen die troep in de boom slingeren. Steevast is dochterlief het halverwege zat, en gaat ze naar haar kamer om die overhoop te gooien met haar lego, poppen, tekenspullen en weet ik veel wat nog meer, zodat ik na het weekend zowel alle troep kan opruimen die we met het versieren hebben gemaakt, als haar kamer kan gaan opruimen haha!
Nee hoor, alles gekheid: ik kijk er ieder jaar toch best wel weer naar uit, naar die gezellige drukte samen!
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 12:59 am

Klinkt heerlijk chaotisch en toch liefdevol.
Maar om je dochter nou in een netje mee naar huis te nemen van het tuincentrum, dat vind ik toch wat ver gaan ROFL
Je klinkt eerlijk gezegd vrolijk Wolf Robe :)
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 6:38 pm

Lijkt me een fijn onderonsje met veel liefde, Wolf Robe
Back to top Go down
Wolf Robe
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 8:10 pm

@ Kristalletje: gisteravond weer een goede bandrepetitie gehad, dat gaf me weer even een positieve boost (dat had ik wel effe nodig na een x-aantal dagen onder de vloer te hebben gebivakeerd voor het werk.... Zwaar vermoeiend, en nog een stuk of 4 dagen te gaan.....)

Ja, ik vind dat iedere keer echt weer een klein feestje om samen met mijn dochter te doen! Nog twee dagen, en dan gaat ze weer door dat kerstboom-inpak-apparaat 04
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 8:26 pm

Hahaha, je zou toch eigenlijk foto's moeten maken (en posten) van je dochter in dat inpakapparaat, lol.

Fijn dat je een goede rehearsal hebt gehad :) Belangrijk altijd weer, he!
Back to top Go down
Wolf Robe
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 9:34 pm

Ja, daar zeg je zoiets Kristalletje! Op dat soort momenten vergeet ik dus altijd om effe gauw mijn telefoon te pakken voor een foto!

Ik ben nu ook al benieuwd hoe ons kerststalletje eruit zal gaan zien. Vorig jaar vond ze het leuk om Jezus op de rug van de os te leggen, zodat haar baby-popje in de kribbe kon Big Smile En een klein knuffelbeest-engeltje-achtig ding op het dak van de stal, want ja, die kon toch vliegen?? Je lacht je rot met dat kind Tong
Back to top Go down
gouwepeer
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 9:48 pm

Creatief en goedkoop

Back to top Go down
http://www.gouwepeer.nl
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 9:51 pm

Geweldig!
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 10:55 pm

ROFL 04 tof!!!

Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: De Kerstboom   Thu Dec 15, 2016 11:28 pm

Dat staat me wel aan Gouwepeer, ik drink ze wel op Gniffel
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: De Kerstboom   Fri Dec 16, 2016 11:08 am

@ Gouwepeer, geweldig!

@ Wolf Robe, leuk toch, zeker ook met dat stalletje :) Klinkt als een levendig en inventief kind. Moet je lekker van genieten. Joost mag weten wat je dochter later allemaal nog gaat doen en daar zal ze dat bruisende voor nodig hebben.
En foto's maken, ik ken dat zo wel. Soms doe ik het ook bewust niet, want terwijl je met je toestel/phone staat te hannesen mis je eigenlijk net weer wat. Dan neem ik liever een 'foto' in mijn hoofd :)
Back to top Go down
Wolf Robe
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: De Kerstboom   Fri Dec 16, 2016 9:41 pm

Levendig en inventief is ze zeker! En ja, dat wil ik er ook heel graag inhouden (al merk ik wel dat ik soms reageer in de trend van "dat hoort niet".....dat moet ik nog even leren eruit te krijgen bij mezelf Gniffel ).
Helaas zal ze het toch even iets rustiger aan moeten doen komend weekend: ze wilde op school een koprol maken op de rekstok. Dat lukte op zich wel, maar niet op de manier waarop ze het wilde: halverwege de rol gleden haar handen van de rekstok af en belandde op haar kop op de grond..... Geen hersenschudding, maar wel een klein beetje hoofd- en nekpijn. Komt wel weer goed, ze is een taaie en niet echt kleinzerig, gelukkig. Maar in ieder geval maar even niet te druk en te wild doen komend weekend.....
Maar de Kerstboom komt, hoe dan ook!
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: De Kerstboom   

Back to top Go down

De Kerstboom
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1