Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Doelen voor 2017

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Doelen voor 2017   Sun Feb 05, 2017 9:07 pm

Hebben jullie doelen voor dit jaar?

Ik heb dit keer zelf wel een lijstje gemaakt met mijn doelen voor dit jaar. Als een of meerdere niet lukken ga ik niet bij de pakken neer zitten, maar ik ga mezelf uiteraard wel pushen het beste uit mezelf te halen! Misschien leuk om onze doelen met elkaar te delen, elkaar te motiveren en aan het einde van het jaar terug te blikken op onze doelen.

1. Mijn eerste boek afschrijven en naar een uitgeverij brengen
2. Mijn eerste orakelset uitbrengen
3. Copywriting studie beginnen en afmaken
4. Meer massagetechnieken onder de knie krijgen
5. Massage/reading praktijk weer een opstart geven
6. Verdere stappen ondernemen richting manipura (helpen gezond en bewust af te vallen en opnieuw houden van jezelf)
7. Meer dingen doen waar ik gelukkig van word

Eigenlijk zijn het allemaal stuk voor stuk dingen waar ik heel gelukkig van word en energie van krijg.

Ik ben benieuwd naar die van jullie

Roos
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Sun Feb 05, 2017 9:11 pm

1 Mijn boeken af krijgen

2 Verder werken met mijn schilderijen. Ben met een reeks bezig waar ik helemaal achter sta.

3 Workshops gaan geven mbt het mannelijke in de vrouw en het vrouwelijke in de man in combi met stukje relatie en/of dating. Of ik al ga komen tot workshops geven dit jaar weet ik niet, maar ben wel al met de voorbereiding bezig. Als de werkzaamheden omtrent boek en schilderen het toelaten. Dat staat nl. even op nr 1 en 2. De workshops zijn de volgende stap.
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Sun Feb 05, 2017 9:12 pm

Heel mooi Kristalletje!

Ben erg benieuwd naar je werk! Hug
Back to top Go down
Ajada
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Sun Feb 05, 2017 9:23 pm

Studeren en meer leren van de Human Design.
Meer voor mezelf opkomen en meer met mijn eigen waarheid naar buiten treden.
Mezelf liefdevol om armen en helpen weer door bepaalde processen heen te komen.
De juiste mensen toelaten in mijn leven.
Het leven te accepteren zoals het nu is.
Ook een begin maken met mijn boek.
En gewoon niets moet alles mag.
Leren te wachten en te luisteren naar mijn eigen innerlijke stem alvorens ik tot bepaalde keuzes kom.
Alles alleen doen en met mezelf op vakantie gaan uit eten en nog meer van dit soort dingen.
Het verleden loslaten en in het nu te leven.
Enz enz ik kan wel een hele was lijst bedenken.
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Sun Feb 05, 2017 9:25 pm

Dat zijn mooie doelen Ajada!

Geniet van de weg ernaar toe en ben heel benieuwd!

Hartjes
Back to top Go down
Ajada
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Sun Feb 05, 2017 9:28 pm

Komt goed Gwynne we gaan ervoor hihi
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Sun Feb 05, 2017 9:39 pm

Ik heb vorig jaar wel doelen voor 2017 in een schriftje geschreven waaronder mijn boek afschrijven, maar al aan het begin van het jaar kwam ik erachter mijn doel is elke dag even stil zijn en creëren.
Ik laat alle doelen op lange termijn los, en ga elke ochtend even zitten, om te kijken wat ik voor dat moment wil, en ben even stil van binnen. Vaak krijg ik dan in stilte een boodschap voor dat moment, en voel ook in wat wil ik. Aan het eind van vorig jaar wilde ik dan graag dat boek afhebben, maar in de stilte voel ik dat ik helemaal niets hoef en de termijn niets uitmaakt, en dat ik ter plekke kan vragen wat ik wens. De ene ochtend richt ik me enkel op een rustige dienst op mijn werk en wat momentjes in de natuur en de andere ochtend vraag ik of er die dag iets creatiefs op mijn pad kan komen. En het volgt eigenlijk altijd. Het plezier in het creëren van die momenten maken dat ik er ook niet meer zo mee bezig ben wat wil in dit jaar, ik ben nu meer per dag bezig. Soms vraag ik wel om een dag lekker werken aan mijn boek , en volgt het ook, maar de volgende dag kan ik wel weer iets anders willen. De verscheidenheid en soms onverklaarbare richtingen waarop dingen komen doen me voelen alsof ik in een grote speeltuin zit waarin alles mogelijk is. Van de week had ik zin om een kristalbehandeling aan iemand te geven, ik ging er in de ochtend voor zitten en de volgende dag uit het niets kwam er iemand.
De dag erna had ik zin om te schrijven maar geen zin in mijn boek , en uit het niets kwam er iemand die een hele leuke schrijfwedstrijd had en zei echt iets voor jouw. Alles is er eigenlijk al. Mijn doel is elke dag kiezen waar ik zin in heb en er van overtuigd zijn dat het mogelijk is.

Eigenlijk is het doel dan plezier hebben, en elk moment kiezen wat ik wil, en genieten van mezelf en alles om me heen zonder iets te moeten. Me zo vrij als een vogel voelen.

Mijn Gids zei van de week, Wees in de stilte en weet, in die stilte liggen alle mogelijkheden te wachten tot jij ze stuurt naar waar je ze wil hebben. Spreek tot je stilte, en ze gaan voor je stromen, en zo ervaar ik het ook.
Back to top Go down
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Mon Feb 06, 2017 9:42 am

Mijn doelen:
* een geweldige, leuke en voedende baan hebben
* mijn creativiteit laten stromen, creeëren
* ons huis helemaal eigen maken
* masseren weer oppakken en reiki
* nieuwe dingen leren, wat er op mijn pad komt.

Gewoon lekker meegaan in de stroom van 2017. Een jaar van nieuw begin, nieuwe dingen. Ik ben gek op nieuwe dingen! Dus ik laat alles op me af komen. Vooral heel nieuwsgierig naar wat 2017 in petto heeft voor me.
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Mon Feb 06, 2017 11:15 pm

Heel mooi Moira!

Kan me goed voorstellen dat dat jou enorm veel rust geeft zo!
Ook leuk om te zien dat we zoveel schrijvers in ons midden hebben.

Moonshine wrote:
Mijn doelen:
* een geweldige, leuke en voedende baan hebben
* mijn creativiteit laten stromen, creeëren
* ons huis helemaal eigen maken
* masseren weer oppakken en reiki
* nieuwe dingen leren, wat er op mijn pad komt.

Gewoon lekker meegaan in de stroom van 2017. Een jaar van nieuw begin, nieuwe dingen. Ik ben gek op nieuwe dingen! Dus ik laat alles op me af komen. Vooral heel nieuwsgierig naar wat 2017 in petto heeft voor me.

Ook heel mooi!

Veel plezier onderweg naar je doelen

Roos
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Mon Feb 06, 2017 11:55 pm

Thanks Gwynne, het geeft rust, maar ook vreugde, ik vraag me af waarom ik eerder doelen stelde.
Ik ben eigenlijk heel erg happy op het moment en supertevreden. Eerder stelde ik mezelf dan doelen, van dit wil ik dit jaar behalen en dit, maar nu denk ik waarom? ik heb eigenlijk al alles wat ik wens, en als ik het niet heb dan trek ik het aan met de wet der aantrekking. Ik werk steeds meer met de wet der aantrekking, en die gebruik ik eigenlijk niet zozeer op lange termijn, ik kijk per dag wat me vreugde geeft en waar ik zin in heb.
En het is wonderlijk dat zelfs grote projecten, waar ik normaal een jaar voor uittrok, met een paar dagen gewoon bij je zijn, als je met de wet der aantrekking werkt.
Met mijn boek ook, dacht ik eerder, een uitgever zoeken, hopen dat het uitgegeven wordt, ze er iets mee willen, ik wil dat toch in 2017 voor elkaar hebben, stuur ik het het Universum in en een dag later komt er een kennisje van schrijf jij nog? Want haar schoonzusje zit in dat werk, en had interesse in me. dat schoonzusje kon ik heel toevallig van jaren terug dat ik haar een keer ontmoet heb op een spirituele avond en toen dacht ik al , is er iets met jouw? Gaan we iets met elkaar ondernemen? Misschien ligt het dan toch al vast?

Ik dacht misschien ooit weer eens een workshop geven, want eerder gaf ik met een vriendin vaak avondjes, ik stuur het het Universum in en een paar dagen later is er een vraag of wij dat nog doen, en of we weer eens willen met eventueel een ander onderwerp.

Ik heb zo een vertrouwen in dat het Universum me elke keer geeft wat ik wil, dat ik me helemaal niet meer bezig hou met doelen, ik kan elke dag ter plekke mijn doelen bijstellen en kiezen wat ik wil.
En nu ik gemerkt heb dat het echt elke keer zo uitkomt, ben ik ook niet meer zo bezig met wat ik wil behalen.

Ik merk dat het met andere dingen ook werkt, bijvoorbeeld een moeilijk onderwerp aansnijden in een vergadering en mensen toch terecht moeten wijzen, wat ik soms vervelend vind. Als ik dan vraag om goede communicatie in de ochtend, merk ik dat ik aan het eind van de dag denk? Heb ik dat echt zo gezegd?

Soms speel ik er ook mee, en ga ik dingen het Universum insturen als ik krijg een liefdesverklaring. Puur om te kijken of het werkt, maar ik geloof in de werking, en inderdaad komt het dan ook werkelijk zo.

Dus ik ben het leven steeds meer gaan zien, als continue spelen, ik hoef me geen doelen te stellen, ik ben zelf het doel. Het doel van mijn leven zo leuk maken als ik het wil.

Back to top Go down
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Mon Feb 06, 2017 11:57 pm

Ook ik heb wel doelen alleen niet speciaal voor dit jaar. Als ik een doel heb gooi ik het zo ver mogelijk vooruit de toekomst in. Dan heb ik soms sneller/eerder de kans dat het op mijn pad komt dan wanneer ik het binnen een bepaald tijdsbestek plaats. Dat geeft mij de rust en de ruimte om er aan te werken zo veel of zo vaak als ik wil. (Zal ook wel een standje van de "stier" zijn, die houden niet zo van een deadline... Gniffel )
Maar mijn doelen bereiken zal ik zeker... Big Smile
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Tue Feb 07, 2017 1:38 am

Deadlines werken inderdaad niet (nog een Stier hier)
Ik zet ook nooit echt tijd voor iets. De afgelopen paar jaar kreeg ik wel steeds helderder in mijn hoofd wat ik wilde en hoe ik dat ging aanpakken. Dat is in een stroomversnelling gekomen medio juli, nadat ik W heb leren kennen. Toen nam de drang om te gaan manifesteren enorm toe. Ik ben toen ook ineens weer druk gaan schilderen, in een heel andere stijl. Ineens had ik mega inspiratie, het stroomde zo hard en positief door me heen! En zo is die range gaan ontstaan waar ik nog mee bezig ben en verder mee wil.
Ook iets anders liep helemaal goed en bracht me in één klap waar anderen vaak jaren over doen. Alles klopte ineens en klikte in elkaar. Alles lijkt ineens gewoon te werken. Het is gewoon tijd.
Als ik die doelen niet had gesteld, of eigenlijk meer helder had gekregen welke richting ik op wilde met mijn leven, en hoe ik dat wilde gaan doen, was ik waarschijnlijk nog wat aan het rond zwalken geweest met van alles en nog wat.
Ik ben normaal niet van plannen en organiseren, nog niet eerlijk gezegd. Maar dit is eigenlijk de opsomming, de climax, van alles wat ik al jaren wil. Het voelt voor mij in die zin echt als een 1-jaar. Tijd om een hele nieuwe cyclus te starten, dingen op te zetten, de fundering leggen. Het zal denk ik geen jaar worden van al vruchten plukken. Een 1-jaar is meer een jaar van werken, vruchten plukken hoort meer bij een 2 of 3 jaar geloof ik?
Voor mij is het eigenlijk ook meer dan doelen stellen. Waar ik mee bezig ben is (eindelijk) richting geven aan mijn leven. De richting waar ik mij prettig bij voel. Het eerste is meer een persoonlijk iets, een persoonlijk doel. Het laatste voelt als mijn zielendoel.
Na jaren van alles en nog wat doen -wat ik zie als onderzoeken en leren wat bij mij past en de benodigde wijsheid vergaren- voelt het goed om nu gericht bezig te zijn om mijn leven vorm te geven :)

Hartjes Hartjes Hartjes Hartjes
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Tue Feb 07, 2017 1:49 am

Mooi Kristal!!! Het is je van harte gegund. Maar ergens vind ik het wel spannend dat het zo is gaan vlammen nadat je W hebt ontmoet. Ik heb daar enge ervaringen mee dat mensen opeens na een liefde gaan vlammen. Maar t moet zonder die liefde kunnen. Ik ken mensen die na een liefde energie kregen en het ging in werking... maar ik ken ook mensen die bouwen op dat gevoel en opeens daardoor  gaan ze bergen verzetten alsof ze op die liefde varen maar los daarvan storten ze in. Maar bij jouw kwam het ook nog door iets anders lees ik.dus dat scheelt....dan komt het goed. En is het al goed.

De vraag is,dan als W er om wat voor reden dan ook mee stopt ben jij dan nog vol power en energie? Ik vraag me dat wel eens af. Als mijn vent morgen zou zeggen Doei.. dan heb ik tuurlijk de normale chit maar het zou me verder niet af doen takelen..of van kracht ontdoen denk ik.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Tue Feb 07, 2017 3:00 am

Het zou dan waarschijnlijk wel even inzakken, vrij logisch als je verdriet hebt. Dan stroomt creatieve energie niet. Of het weg zou zijn? Ik betwijfel het ten zeerste. Als dat zo zou werken bij mij, zou ik na alles wat ik ooit heb doormaakt finaal niets meer doen. Permanent lamgeslagen zijn.
En wat ik zei, het is een accumulatie van jaren. Hij heeft alleen de deur helpen open zetten. Het hele achterliggende proces was er al, stond al op 'uitbarsten'. En hij steunt mij en geeft mij kracht, maar niet door mij afhankelijk te maken.
Mijn hele transformatie is ook in diezelfde tijd begonnen. Ook dat zal er al jaren aan te komen en ook dat is in een stroomversnelling gekomen nadat ik hem heb ontmoet.
Wil niet zeggen dat dat weg gaat als het tussen ons over zou gaan. Dat kan niet meer. Natuurlijk heb je dan wel tijd nodig om te herstellen en zakken dingen tijdelijk even in. Maar wat in mij gaande is, is meer dan alleen maar gedreven door een relatie. Tis echt naar een climax toewerken, een manifestateren van alles wat ik al jaren aan het voorbereiden ben geweest. Dat is dus niet gestoeld op hem of ons.
Eigenlijk is het precies andersom, dat ik door mijn eigen harde werken klaar was voor zowel dat manifesteren als deze relatie. Ik zie alles als een perfect getimede samenkomst.
Zonder die voorbereiding, dat toespitsen, was deze man ook (nog) niet op mijn pad gekomen en was ik ook nog niet klaar geweest waar ik nu wel klaar voor was. Even lastig uitleggen.
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Wed Feb 22, 2017 1:53 pm

Mijn doelen voor dit jaar zijn:

Samen wonen met mijn vriend.
Proberen wat geld te verdienen aan mijn moestuin.
Dat geld wat ik aan de moestuin verdien, weer steken in een nieuwe hobby, om zelf dingen te maken en te verkopen.
Rijbewijs halen en auto kopen.
En met het geld wat ik verdien aan mijn gemaakte spullen, de maandelijkse vaste kosten van de auto betalen.
Geld voor het rijbewijs en een autootje heb ik nog op mijn spaarrekening, maar die staat op mijn moeders naam, en kan ik niet bij, zonder haar toestemming, dus daar zitten haken en ogen aan.
Als zij het niet eens is waar ik het aan uit wil geven, gaat het niet door helaas.
Dus ik hoop dat ze mij mijn rijbewijs wil laten halen, fingers crossed 05
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Thu Feb 23, 2017 3:10 pm

Erg mooi om te lezen allemaal. Lijkt me fijn om tegen/aan het einde van het jaar samen te reflecteren en ik wens jullie echt het allerbeste toe met de gestelde doelen/wensen voor dit jaar! Hartjes
Back to top Go down
Wolf Robe
Forum Fan
Forum Fan

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   Thu Feb 23, 2017 7:33 pm

Ik heb - zoals ieder jaar - niet echt doelen gesteld die ik wil behalen/bereiken dit jaar. Meestal komt een tastbaar doel bij mij op als poepen, en soms vertrekt dat doel ook weer net zo makkelijk (als het om wat voor redenen dan ook niet gaat lukken). Een paar weken geleden had ik als doel om mijn huisje meer "eigen" te maken. Beetje opknappen in de vorm van stucen, schilderen en behangen, en kleine verbouwinkjes die ik zelf kan (klein beetje timmerwerk kan ik wel), hier en daar wat meubilair vervangen waar ik dat nodig vind
Op persoonlijk vlak heb ik het onbewuste doel om een beter persoon te worden (ik ben al niet één van de beroerdsten, maar er is altijd ruimte voor verbetering), en mijn "marktwaarde" te vergroten in mijn beroep: opleidingen volgen, en uiteraard veel praktijkervaring opdoen.
Op lange termijn heb ik best grote doelen, maar dat komt zoals het komt. Kan dat dit jaar niet, dan misschien volgend jaar. Of het jaar daarna. En als het niet kan; jammer dan, maar niet getreurd. Ik zou bijvoorbeeld heel graag een dakkapel willen, en een vaste trap naar zolder (en daar een mooie slaapkamer in timmeren), een schuifpui in de woonkamer. En mijn tattoos natuurlijk nog.
Maar eerst mijn huisje met de middelen die ik heb. En daar ben ik nu lekker mee bezig!
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Doelen voor 2017   

Back to top Go down

Doelen voor 2017
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1