Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyMon Aug 29, 2016 5:07 pm

Hier is een link waar je buiten de beschrijving van de sterrenbeelden ook info vindt over de levensles per teken. Een ander teken vind je door onderaan in het witte vakje op jouw teken te klikken.

KLIK HIER

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je niet alleen je leven en de lessen uitkiest die je wilt leren, maar ook het sterrenbeeld. Dat heeft dan een samenhang, omdat je bepaalde trekken hebt die bij een sterrenbeeld horen (al is dan nog iedereen uniek natuurlijk).

Wat ik me nou afvraag, wat zijn nou de lessen bij de sterrenbeelden? En in hoeverre ken jij je eigen 'sterrenbeeld'-gebonden lessen.

Ik kom eigenlijk op die vraag omdat ik nog heel recent een soort rode draad ben gaan zien bij Maagden. De Maagden die ik ken/heb gekend variëren in leeftijd van 17 t/m in de 80, sommige zijn familie, anderen vrienden, anderen vage kennissen.
Wat ik bij allemaal (op ééntje na) zie, is onzeker zijn, alles gaat om hem/haar, makkelijk in een slachtofferrol gaan zitten, weinig neiging (angst?) om te leren en groeien (wrs uit onzekerheid ) enz.

Let wel: ik bedoel dit niet veroordelend naar iemand toe, dus Maagden hoeven niet en masse te gaan brullen, :mrgreen:
Elk sterrenbeeld heeft zo zijn eigen ding en ik ben gewoon nieuwsgierig wat dat per sterrenbeeld nou eigenlijk is en wat de bijbehorende les(sen) zijn.
Ik haal alleen Maagden aan, omdat dat eerlijk gezegd het enige sterrenbeeld is tot nu toe wat ik zo 'in beeld' ben gaan krijgen.
Hun les zou dan mogelijk kunnen zijn: leren om in je kracht te gaan staan, zodat je minder onzeker bent en ook durft te gaan groeien, minder in een slachtofferrol gaat en andere meningen minder (of niet meer) als een persoonlijke bedreiging ervaart.

Dus hierbij de vraag: wat zijn de thema's en lessen bij de Sterrenbeelden? Heb je bij jezelf dit al ontdekt? En zo ja, heb je er een andere draai aan weten te geven?

Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyThu Sep 08, 2016 11:57 pm

Ik heb eens naar de weegschaal gekeken en krijg de indruk dat de lessen uitsluitend op de pure vorm van het teken zijn gebaseerd. Er wordt niet gekeken naar de invloed van bijv de ascendant of het maanteken. In mijn geval, zou ik in ieder geval al heel wat lessen, af kunnen vinken omdat ik ze al in de praktijk breng. En geleerd heb op mijzelf te vertrouwen.

Hoe kijk jij tegen de tekst aan?
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyFri Sep 09, 2016 2:55 am

Klopt Ennakee, bij mij klopt het ook niet (meer)
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptySun Sep 11, 2016 11:13 am

Ik vind het altijd wat lastig om te lezen, omdat bij Stier altijd ook "hebzucht" en "materialisme" staat en dat heb ik eigenlijk helemaal niet zo... Sure, ik hou best van fijne spulletjes, maar als ik ze niet heb, ook niet zo boeiend.

In mijn geval zou ik 'hebzucht' dus beter kunnen uitdrukken als "moeite met loslaten". Dan kan ik het wél plaatsen. Daarin heb ik al wel veel geleerd, is dat al veel makkelijker voor me geworden dan het ooit was.
Zelfs als kind kon ik al slecht dingen loslaten, of het nou situaties of voorvallen waren of dingen.
Maar ik ben daar al wel een heel eind in gekomen. Ook in relaties is dat een punt. Ik wil echt pertinent geen relatie meer waarin ik mijn partner niet los kan laten, niet vrij kan laten. Door mijn vorige relatie is dat lastiger geworden dan het al was. Maar ik verdom het om nog weer zo in een relatie te zitten. En een Stier die iets verdomd ... Mijn hoofd en mijn hart weten dat en zijn on board hiermee, maar mijn bange/oude 'ikje' gooit af en toe nog roet in het eten. Dus ik lig een beetje in een Stierengevecht met mezelf in deze ROFL

Jaloezie is ook zo eentje. Ik kan inderdaad wel jaloers zijn, maar als dat is, voel ik me ook diep onzeker. Als ik me zeker voel in of over een situatie, word ik ook niet jaloers. En jaloers is dan ook alleen maar mbt een love interest, niet bijv. met ouders of weet ik wat.
Dus ik zou het dan eerder hebben over onzekerheid wat zich kan uiten in jaloezie. En ik weet eerlijk gezegd dan weer niet of onzekerheid een typische Stier eigenschap is... Volgens mij niet?
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid
Anna Oyca


Posts : 97
Join date : 2016-08-29
Age : 52

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptySun Sep 11, 2016 11:42 am

Ik ben ook stier, en net wat je zegt het zit 'm eerder in het "leren los laten" dan in werkelijke "hebzucht".
Hoewel ik graag mooie spullen om mij heen vergaar voelt dat niet als "hebzucht". Daarbij denk ik eerder aan het "moeten, willen hebben van spullen. En ik hoef niet zo nodig "te hebben".

Die onzekerheid past vaak bij de stier doordat zij vaak moeite hebben om mensen/situaties/emoties/bezittingen los te laten. Dat is wat hen vaak onzeker maakt. Het kwijt raken van iets ouds en vertrouwds.
Daardoor had ik ook vaak moeite met veranderingen die uit het niets kwamen aanwaaien. Dan gaven mijn stierenkop en kont ook niet makkelijk mee.

Daarbij word ook al gauw gezegd dat stieren lui zijn. Shocked 
Dat vertaal ik ook liever als zijnde "opstart-problemen". Want als ik van start ga dan ga ik ook en ben ik weer niet te stoppen... Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Fb53023602245d163b4e81965a95a8c9


En wat die jaloezie betreft. Ik herken mijzelf niet direct in jaloers zijn. Wel dat ik bepaalde jaloezie kan voelen wat eerder voortkomt uit onverwerkt verdriet. Maar dat ebt vaak snel weer weg, misschien ook wel omdat ik me daar bewust van ben en weet dat het geen eigenschap is die bij mij hoort.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyTue Sep 13, 2016 1:01 pm

Ja, dat lui zijn herken ik zelf ook niet zo.
Ik ben juist meer van het aktieve, ren mezelf eerder voorbij dan dat ik lui ben. En ook mentaal. Hoofd is bijna altijd druk.
Wat je zegt over het op gang komen, dat ken ik ook wel. Maar dat is vaak ook met 'enge' dingen, dingen die ik spannend vind, uit mijn comfort-zone. Maar net als wat jij zegt, als ik die drempel eenmaal over ben ... dan ga ik ook als een speer!

Zullen wij de standaard omschrijving van het sterrenbeeld Stier gewoon opnieuw gaan doen? Ik herken me er zelf nooit zo in, en dan om redenen die wij beiden hier aanhalen.
Ik voel me dus ook nooit zo "Stier".
Wat wel grappig is, is dat ik vaak mannelijke Stieren op dating sites ging herkennen. Op sites waar het sterrenbeeld erbij aangegeven staat kun je dat dan zien, he. En ik geloof dat ik het met Stier altijd correct had. Er is iets typisch aan Stiermannen. Krachtig, iets aantrekkelijks, iets aards ook. Kan het niet goed uitleggen. Een bepaalde uitstraling. Denk dat ik dat dan herken of zo, dat het resoneert van binnen omdat ik ook Stier ben.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyTue Sep 13, 2016 1:45 pm

Heeft het ook niet te maken met in welke helft je geboren bent van een maand? Of welke maand?
Mijn vader en mijn zusje zijn stieren, en hebben heel veel dezelfde eigenschappen, maar ook totaal andere.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyTue Sep 13, 2016 1:50 pm

Kweet het niet, denk ook vooral de andere planeten en zo, en de huizen.
Mijn dochter is bijv. ook een Stier, 12 mei jarig, ik 13 mei. Dus zelfde stuk v/d maand, slechts 1 dag er tussen. Maar zij is finaal anders als Stier dan ik. De basics zullen misschien eender zijn, maar bij haar zijn de tendenzen veel en veel sterker. Haar ascendant is ook Stier, de mijne niet. En ik heb ook weer Maan in Vissen, wat mij ook weer een finaal ander tintje geeft.
Dus ik denk dat zulke dingen ook een hele grote rol spelen. Ik ken zelf niet echt april Stieren, dus het verschil daarmee weet ik niet. Kweet wel dat er inderdaad gezegd wordt dat er verschil zit in vroege, midden of late Stieren (en elk ander sterrenbeeld natuurlijk).
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyTue Sep 13, 2016 9:33 pm

Misschien helpt het als je het sterrenbeeld behorende bij zon, maan en ascendant leest? Dan heb je de meest overheersende tekens gehad en zou je toch wat zelf terug moeten zien.

Vaak is het wel zo, dat als je dingen op basis van je geboortehoroscoop gaat doen, dat je dan best wel wat invloeden van verschillende tekens zult terug vinden. Vraag is dan, hoeveel nut heeft zo'n horoscoop dan nog? Als je toch in meer of mindere mate "alles" bent.
Back to top Go down
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid
Anna Oyca


Posts : 97
Join date : 2016-08-29
Age : 52

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyTue Sep 13, 2016 10:20 pm

Het is inderdaad zinvoller om je eigen totale horoscoop te lezen. Dan hoef je je ook niet te focussen of blind te staren op 1 deel ervan.
Dat ik in zon stier ben is maar een deel. Dat ik in maan vissen/waterman ben zegt alweer iets meer. Mijn ascendant is boogschutter. Bij elkaar kan ik me dan al moeilijker herkennen in alleen stier. Laat staan als ik de rest er omheen erbij optel. Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen F058206bb8ff732dbe8e7aa10d74c9cd
In het Chinees ben ik trouwens een zwijn! Gniffel
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen EmptyTue Sep 13, 2016 11:13 pm

Oh, de rest kan ik zelf wel héél goed plaatsen, hoor. Als je per planeet kijkt en waar die voor staat en welk teken je er in hebt ...
Ik heb zo bijv. Venus in Ram. Kan ik hééél goed plaatsen!
Mars heb ik in Stier, kan ik ook plaatsen, Maan in Vissen ook.
Feitelijk zijn dat aspecten van jezelf, je zonneteken is toch normaliter wel het globale plaatje.

Oosters ben ik Paard. Dat staat dus nagenoeg haaks op Stier, en ook dat kan ik feilloos plaatsen!

Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Sponsored content





Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty
PostSubject: Re: Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen   Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen Empty

Back to top Go down
 
Sterrenbeeld en Bijbehorende Lessen
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Het "vergeten" 13e Sterrenbeeld
» De 13 sterrenbeelden en hun bijbehorende data

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Astrologie & Numerologie & Dubbele Getallen-
Jump to: