Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. EmptyFri Apr 28, 2017 12:51 pm

Ik word een beetje moe van het gepraat over onvoorwaardelijk, niet hier, maar in het algemeen, en bv in kaarten leggingen.
Het universum met al zijn krachten/wezens zijn ook niet onvoorwaardelijk.
Ze stellen juist heel veel voorwaarde waaraan je moet voldoen om gelukkig te worden/zijn.
Zoals, wel je gedachten positief houden, anders trek je negativiteit aan.
Affirmaties doen, bidden enz.
Klopt in mijn ogen niet echt.
Back to top Go down
Guest
Guest




Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Re: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. EmptyFri Apr 28, 2017 1:26 pm

Ik heb persoonlijk wel het idee dat Gidsen, krachten, God of hoe je het ook wilt noemen onvoorwaardelijk zijn. Ze houden van je om wie en wat je ook bent, want ze zien de groei van iedereen en hebben daar het volledige inzicht in. Wij zijn zelf degene die voorwaarden stellen aan wanneer we gelukkig zijn of niet. Wanneer we iets positief of negatief vinden. Wij zijn de masters of the slaven van onze eigen gedachten. Ik denk dat juist omdat die werkingen voor iedereen hetzelfde zijn, juist zegt dat iedereen gelijk is, en dat is wat mij betreft onvoorwaardelijk.
Back to top Go down
Guest
Guest




Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Re: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. EmptyFri Apr 28, 2017 1:58 pm

Weet je waar ik net ook nog aan moest denken. Ik had net mijn pa bij me, die vent heeft helemaal niks met dit soort dingen Gniffel heeft nog nooit een affirmatie gedaan, is ook totaal niet met dit soort dingen bezig. Maar die man is zo gelukkig als wat, maakt altijd een blije indruk, vrolijk, enthousiast. Hij beleefd het leven echt op een fijne manier, zo voelt het voor mij. Dat zegt mij ook weer dat spiritueel of niet, je het altijd met de eigen kracht in jezelf moet doen.
Als er een voorwaarde zou gelden, dan is het in het geval van mijn pa, geloof niets, en dan ben je gelukkig Gniffel Gniffel Gniffel Gniffel
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Re: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. EmptyFri Apr 28, 2017 3:23 pm

Ja, ik heb er al meerdere keren over gedacht om alles aan de kant te schuiven, spiritualiteit enz.
Maar het is voor mij onmogelijk, omdat ik die extreme ervaring heb gehad in 2005, waar het wel zo grondig mijn kop in is gestampt, dat er geen ontkomen meer aan is, ( en dan spreken ze over vrije wil) ik had ook helemaal geen keus tijdens die ervaring, ik moest het maar nemen zoals het kwam, er was geen ontkomen aan.

Daarbij, als er een Goddelijk plan is, wat maakt het dan uit wat je denkt, wat moet gebeuren, gebeurt toch wel.
Grotendeels al niet alles van je leven staat toch al vast.
Back to top Go down
Guest
Guest




Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Re: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. EmptyFri Apr 28, 2017 11:36 pm

Je hoeft niet alles aan de kant te schuiven, ik bedoelde meer dat ik denk dat er niet zo zeer voorwaardes zitten aan gelukkig zijn, je hoeft niet spiritueel te zijn om gelukkig te zijn, of aan bepaalde dingen te voldoen, ik denk dat om gelukkig te zijn we allemaal toch ook de kracht in onszelf moeten gebruiken, de een doet dat met spiritueel zijn, en de ander met een heel ander leven.

Ik denk wel dat er een plan is, met dingen die vast staan, maar de omstandigheden, als ziek worden, of gezond blijven, of andere gebeurtenissen zeggen niet perse of jij gelukkig bent de ja of de nee.
Het gaat er niet om wat er gebeurt , maar hoe je ermee omgaat. Misschien staan die gevoelens ook al vast, maar ik denk toch wel dat het leerproces ook afhankelijk is van wat wij op dat moment kiezen, en dat die keuzes niet altijd vast staan. Anders zouden we helemaal voorgeprogrammeerd zijn en dat denk ik niet.

Maar als we al van dat plan uitgaan wat ik deels ook wel doe, dan maakt het juist wel uit wat we denken, want ik leef toch liever een leven in een vrolijke flow met dit zal hoe dan ook wel gebeuren, dan zwaar op de hand.
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Re: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. EmptySat Apr 29, 2017 12:55 am

Ik kan zo krachtig zijn als ik wil, maar ik heb weinig keus, regels en wetten en anderen mensen maken keuzes voor mij.
Dus ik, en mijn vriend voornamelijk moeten aan heel veel dingen voldoen voordat wij gelukkig mogen worden.
En hoe ik er mee om ga, met wat er gebeurt nu.
Ik probeer met heeeeeel veel moeite de dag door te komen, en moet mezelf dwingen om iets te ondernemen.
Mijn vriend zegt "ik probeer het ook maar bij elkaar te houden" ja inderdaad, ik ook.
En dit is niet onze eerste tegenslag, wij hebben beide al zo'n beetje heel ons leven tegenslag, dus ja mogen we eindelijk instorten, en er niet meer mee om kunnen gaan.
Ik vind dat we het nog behoorlijk goed volhouden zelfs, veel anderen waren al lang het gekkenhuis ingedraaid, of hadden al lang zelfmoord gepleegd ( hier mee zeg ik niet dat ik dat ga doen) is maar om duidelijk te maken hoeveel shit wij al op ons bord hebben gehad in ons leven.
Ik ben gewoon moe, dood moe Cry
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid



Posts : 583
Join date : 2016-09-13

Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Re: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. EmptySat Apr 29, 2017 4:24 pm

Jasophoria, als je het gevoel hebt dat je geen keuze hebt, dan betekent dat dat je die keuze al in een veel eerder stadium hebt gemaakt. Dus in jouw geval mogelijk je Hogere Zelf voordat je naar de aarde kwam. Dat betekent dan dat er in deze tegenslagen situatie voor jou hele specifieke lessen zitten.
Lastig; beslist. Pijnlijk zeker, maar misschien word je ook voor iets veel vervelenders gespaard. Het is allemaal mogelijk.

.
Back to top Go down
Sponsored content





Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty
PostSubject: Re: Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.   Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk. Empty

Back to top Go down
 
Voorwaardelijk/onvoorwaardelijk.
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Aartsengelen, Engelen & Lichtmeesters & Gidsen, Draken en andere wezens-
Jump to: