Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Volle Maan - 9 juni 2017

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Volle Maan - 9 juni 2017   Tue Jun 06, 2017 7:03 pm

Wow, ik ga echt helemaal door het proces heen wat hier omschreven staat. Ben er wel mee bezig, het is weer een les, zeg!

Volle maan 9 juni 2017
De warmte neemt toe, het is steeds langer licht en de natuur bruist van de energie. De groeikracht is op weg naar een hoogtepunt. Steeds meer bloemen openen zich, tonen hun kleur en geven geur af. Alles groeit overdadig hard in deze tijd. Voor ons betekent het dat het belangrijk is om onderscheid te maken tussen hoofddoelen en bijdoelen. Wat is nu belangrijk om te laten (vol)groeien en wat minder? Blijf in verbinding met je hart, met de wensen die daar leven. Het thema bij de Bloemmaan is ‘groeikracht en verbinding’.

De volle maan staat in Boogschutter, wat optimistisch, enthousiast en idealistisch maakt. Ook hier geldt weer: richt geconcentreerd je pijlen of een of twee doelen, zodat je energie niet versnippert. De Zon schijnt licht op de Maan vanuit Tweelingen, wat de drang kan geven om steeds weer afleiding te zoeken, waardoor je van je hoofddoel afdwaalt. Bovendien maakt de Zon een lastig aspect met Pluto, waardoor thema’s rond macht en machteloosheid, obsessie, letterlijke of figuurlijke bezetenheid een rol kunnen spelen.
Maan vierkant Neptunus geeft ontsnappingsdrang omdat sommige verlangens onvervuld zijn. Weet dat overdadig gebruik van drank en drugs je nog verder van je pad brengen! Asteroïde Ceres staat tegenover de Maan en je kunt de drang voelen om anderen te helpen of te redden. Dit kan omslaan in verstikking of betweterij. Als jij het lijdend voorwerp bent, valt dit verkeerd, want je weet het zelf het beste! Voordat je anderen, het milieu of de wereld gaat redden, is het goed om te beseffen welke emotionele behoeften jij zelf hebt (mist!) en hoe je je eigenwaarde kunt laten groeien. De invloed van Ceres – Pluto kan een emotionele crisis of depressie opwekken doordat je een verlies (in de liefde) ervaart.
De vaste ster Sabin staat ook nog direct naast de Maan, wat staat voor geheime vijandigheid en jaloezie en voor verlies van energie. Jupiter vergroot ieder gevoel dat je ervaart. Dat kan dus vertrouwen en optimisme geven, maar ook een negatieve overtuiging vergroten. Kortom: dit is een optimistische volle maan, die echter heel snel kan omslaan in een gevoel van verlies of tekort. Blijf dus heel dicht bij jezelf. Duw jouw levenskracht (Spirit) niet naar achteren door anderen de regie te geven of door ‘stofjes’ tot je te nemen. Weet: je hebt Alles in je, dus je hoeft niets buiten jezelf te zoeken!

Tekst en foto © Petra Stam
Volle Maan 9 juni 2017 Petra Stam
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Moonshine
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Volle Maan - 9 juni 2017   Tue Jun 06, 2017 9:06 pm

Zelf merk ik er niet zoveel van (nog). Heb je met een verlies te maken op het moment? In de liefde? Nee toch?

Wel gaat mijn humeur wat op en neer merk ik. Komt ook door de storm denk ik. Ik hou mijn hart alweer vast. Zie in mijn hoofd de dakpannen rond waaien, omdat ze op dak liggen te rammelen. Maar of het ook met aankomende volle maan te maken heeft?

Ik voel wel dat alles in de lift lijkt te zo. Alsof een donkere schaduw is over gedreven. En fat voelt wel heel fijn en bevrijdend!
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Volle Maan - 9 juni 2017   Wed Jun 07, 2017 12:58 am

Nee, gelukkig geen verlies in de liefde! Ik heb wel weer iets op gekregen van oude toestanden.
Nou kwam mijn osteo met een goed inzicht: Dit is jouw eerste relatie na al die ellende, dus ook de eerste keer dat die dingen aangeraakt worden.
Ze vond het heel logisch allemaal en ook dat ik er goed mee omga en er ook aktief aan werk. Dus niets mis mee.
Dat vond ik een heel mooi en goed inzicht. Ik had het zelf nog niet zo bekeken eigenlijk :)

Wat nou exact de oorzaak was dat dat zo opkwam weet ik niet. Ik denk ergens ook iets bij Lichtpuntje. Daar waren wij en ik voelde dat ik daar door iets aangeraakt werd. Ik werd ook helemaal onrustig, het voelde daar ook ineens mega chaotisch voor me. Ik ben toen ook buiten gaan zitten, terwijl we er nog maar amper waren.
Weet ook niet of dat nou door de smaragd kwam die ik had uitgekozen of iets anders.
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Sponsored content

PostSubject: Re: Volle Maan - 9 juni 2017   

Back to top Go down

Volle Maan - 9 juni 2017
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1