Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Volle Maan 5 oktober 2017

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Volle Maan 5 oktober 2017   Sun Oct 01, 2017 6:40 pm

Volle maan 5 oktober 2017

Het is herfst en ondanks de vele regen heeft de Aarde heel wat schatten te delen met ons. De natuur is naar deze tijd van oogsten toegegroeid, de bestemming is bereikt, volgroeid en klaar om er de vruchten van te plukken. Dit is een tijd om dankbaar te zijn voor de giften van de Aarde en tevens te vieren welke successen je hebt behaald. Wat heb je gezaaid en wat kun je nu oogsten? De volle Oogstmaan heeft het thema ‘loslaten en onsterfelijkheid’: als iets op een hoogtepunt is, zal er ook een ommekeer zijn. Wat laat je los en wat sla je op om mee te nemen naar de volgende fase? In de natuur ligt de onsterfelijkheid besloten in de zaden. Bij ons zijn de ‘zaden’ de ervaringen, kennis en wijsheden die we opslaan om innerlijk verder te kunnen groeien.

De Zon in Weegschaal geeft al aan dat het een tijd is om de balans op te maken. Hoe ziet jouw weegschaal er op verschillende levensgebieden uit? Visualiseer en voel. Waar moet iets bij, waar mag iets vanaf om jouw balans te vinden of te herstellen? De Zon schijnt licht op de Maan in Ram. Als je de balans (Weegschaal) hebt opgemaakt, kun je actie (Ram) ondernemen. Maar deze vuurmaan kan ongeduld geven, impulsief maken en directheid activeren, waardoor je handelt naar wat je voelt, maar wellicht soms beter eerst even kunt nadenken voordat je iets doet. Een vuurmaan geeft energie, wilskracht en enthousiasme. De uitdaging van deze Ramenergie ligt niet in het loslaten, maar in het stilstaan bij de al behaalde oogst alvorens je weer nieuwe plannen maakt. Maak tijd voor diepgang en… kijk extra uit in het verkeer tijdens deze volle maan!

Tegenover de Maan staat niet alleen de Zon, maar ook Mercurius. Hierdoor kun je makkelijker zeggen wat je voelt en wat je voelt is ook eerder gebaseerd op hoe je je omgeving ervaart. Laat je niet emotioneel meetrekken in andermans zaken, maar stem je steeds af op jezelf zodat je uit wat er in jou omgaat (in plaats van te re-ageren).
De invloed van Neptunus op de Maan, de Zon en Mercurius kan ervoor zorgen dat je aan de ene kant droomt en idealen hebt, maar aan de andere kant moet oppassen dat je niet verstrikt raakt in illusies of in angsten die om je heen worden gezaaid. Vermijd negatieve invloeden en zoek de mensen op die je vertrouwt. Weeg steeds af of iets of iemand jou helpt om in een opwaartse spiraal te komen en blijven of dat je naar beneden wordt getrokken. Kies voor jezelf, terwijl je jouw bijdrage aan het grote goed ook laat meespelen, want ondanks alle maatschappelijke of wereldse onrusten, manipulaties en machtspelletjes helpt iedere positieve inbreng om de wereld bewuster en mooier te maken.

Tekst en foto ©️ Petra Stam
(delen mét vermelding van deze website!)

Volle maan 5 oktober Petra Stam
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Silverlady
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Sun Oct 01, 2017 6:59 pm

Treffender had dit artikel voor mij niet kunnen zijn want ik zit in ieder geval wel in een mega oogstfase (emotioneel dan). Juist dat zoeken van mensen, zo voel ik dat althans, gaat bij mij in 2018 een hele belangrijke rol spelen. Ik heb dat begin vorig jaar al gedroomd en nu voel ik dat dit langzaamaan werkelijkheid gaat worden.

Silverlady
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Thu Oct 05, 2017 11:44 am

Heb nog een linkje over deze volle maan van vandaag via nieuwetijdskind.

Volgens mij is die harde wind vandaag ook niet voor niks... Knipoog
Back to top Go down
Silverlady
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Thu Oct 05, 2017 7:35 pm

Die harde wind geeft mij het gevoel dat ik kans krijg op hulp van buitenaf maar weet nog niet goed hoe te duiden.
'

Silverlady
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Fri Oct 06, 2017 12:08 am

Ik vond dingen heel chaotisch. Dingen liepen heel chaotisch. Liep -tot zover- wel allemaal goed af, maar het ging niet meteen allemaal vloeiend. Niet alleen met mij, ook met W en bij mijn dochter.
Ik heb vandaag ook idioot veel last met mijn gewrichten. Oké mijn rug was iets verkeerd gegaan, maar ook mijn vingers en polsen doen aso pijn. Vooral sinds eind middag/vanavond.

Ik vond de maan wel heel erg mooi :)
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Fri Oct 06, 2017 11:36 am

Silverlady wrote:
Die harde wind geeft mij het gevoel dat ik kans krijg op hulp van buitenaf maar weet nog niet goed hoe te duiden
Iedereen kan op zijn tijd wat hulp gebruiken en mag die krijgen en/of ernaar op zoek gaan. Daar is toch geen wind voor nodig.
Of, hoe zie jij dat?
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Fri Oct 06, 2017 12:19 pm

Als je puur kijkt naar wat de wind in de natuur doet... er zijn zoveel zaden die daardoor verspreid worden Happy Blaadjes die los kunnen waaien, hoewel de bomen nu nog aardig wat blad hebben. Stel je nou eens voor dat je in die wind gaat staan en alles wat je los wilt laten met die wind meestuurt... dan kun je de wind ook gebruiken in je eigen proces. Naar mijn idee, maar goed dat is mijn zienswijze, zorgde de wind ervoor dat je als het ware niet om deze volle maan heen kon, dat je met je neus op de feiten wordt gedrukt... als je niet zelf gaat kiezen wat je los wilt laten of nog wilt behouden, dan doen wij het voor je.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Fri Oct 06, 2017 12:47 pm

Elementen hebben ook een enorm effect op de mens, wij zijn daar sterk mee verbonden, al weten de meesten dat niet eens meer bewust zoals in de oude tijden.
Elk element heeft ook elementalen waar je mee kunt werken. Elk sterrenbeeld heeft een element wat een hele eigen tendens geeft aan dat teken.
Idem met Tarot (Zwaarden).
Met stormen zie je vaak dat mensen chaotisch worden, narrig, rommelig. Dat geeft ergens denk ik ook weer optie om dingen los te laten? Ik denk als je stabiel bent, dat het je niet zo chaotisch zou maken, volgens mij brengt het dingen omhoog.
Ik heb zelf wel eens op het uiterste westpuntje van Engeland gestaan, in Wales bij Southstack, tijdens een enorme storm. Ik heb daar denk ik wel een 15 minuten gestaan en mijn hoofd leeg laten waaien. En boy, wat voelde dat goed! Ik had daarna ook echt weer ruimte in mijn hoofd.

Anywho, ik merk dat vandaag de energie weer anders is. Ik lijk dat steeds beter te voelen na elke volle maan, dat het daarna inzakt. Zelfs als de energie van de volle maan niet zo fijn of rustgevend was, dan nog voelt het daarna 'leeg'. De inkomende energieën met een volle maan zijn dan toch wel erg hoog volgens mij?
Back to top Go down
Silverlady
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   Fri Oct 06, 2017 5:01 pm

Wát een mooie omschrijving SparklingPurple!! Ik kan me hier helemaal in vinden! Ik begin nu nieuwsgierig te worden naar welk soort zaadjes de wind naar mij blaast of gaat blazen! En natuurlijk ook naar welke blaadjes ik ga loslaten! Toevallig? trok ik vandaag Zwaarden Aas! Een uitgesproken luchtkaart, wat dus ook storm kan aangeven maar vooral....inzicht! Ik vind hem in ieder geval goed bij jouw omschrijving passen!

@Kristalletje
Deze volle maan stond in Ram, een vastberaden vuurteken. Vuur geeft o.a ontstekingsgevoeligheid aan. Dit kan (mede) de oorzaak zijn van ineens toegenomen gewrichtspijn. Energieën van volle maan zijn hevig.
De ene keer heb je er erger last van dan de andere. Dit hangt sterk af van je aardse omstandigheden op dat moment maar ook van het teken waarin je de maan in je geboortehoroscoop staat.

Ik had van deze maan niet zoveel last maar als ze in Stier of Weegschaal staat heb ik bijvoorbeeld veel meer last van zware benen.

Silverlady
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Volle Maan 5 oktober 2017   

Back to top Go down

Volle Maan 5 oktober 2017
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1