Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Draairichting en snelheid van Chakra's

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Draairichting en snelheid van Chakra's Empty
PostSubject: Draairichting en snelheid van Chakra's   Draairichting en snelheid van Chakra's EmptyWed Oct 25, 2017 11:26 am

Ik heb altijd begrepen dat chakra's met de klok mee horen te draaien. Nou kom ik tot de ontdekking dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn. De één zegt dat het niets uitmaakt, dat het van persoon tot persoon kan verschillen, de ander zegt dat het bij wijze van per dag kan veranderen, afhankelijk van stemming. En er zijn er die zeggen dat het om en om is: de mannelijke chakra's tegen de klok in, de vrouwelijke met de klok mee.

Ook de snelheid waarmee elk chakra draait is blijkbaar anders. Volgens onderstaand artikel draait het wortelchakra langzamer dan de hogere chakra's. Hoe hoger je komt hoe sneller ze draaien.

Ik moet zeggen dat ik bij de snelheid nooit heb stil gestaan. Het lijkt wel logisch dat het meest aardse chakra wat langzamer draait omdat het met meer grofstoffelijkere energieën werkt. Maar nooit bij nagedacht.
Ik vond het een heel interessant artikel en het resoneert eigenlijk ook wel.
Als je het energiesysteem als geheel ziet, is het toch ergens ook onlogisch dat alle chakra's dezelfde kant opdraaien? Dan zou de draaiende kracht ervan het energysysteem toch ook één kant op duwen als het ware. Dan krijg je toch ook één stroomrichting in het aura lijkt me?
Als ze om en om draaien krijg je toch meer balans. Hou me ten goede, ik ben geen expert. Ik werk ook niet gauw direct met chakra's en zeker niet met die van anderen dus ik heb ook geen klantenervaring hiermee.
Wel benieuwd hoe jullie dit zien.

http://loveandheal.blogspot.nl/2012/06/chakra-spins-and-directional-energy.html
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Helder
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 118
Join date : 2016-08-29

Draairichting en snelheid van Chakra's Empty
PostSubject: Re: Draairichting en snelheid van Chakra's   Draairichting en snelheid van Chakra's EmptyWed Oct 25, 2017 12:36 pm

Als ik er lang over nadenk dan is mijn ervaring idd met de klok mee, sommige sneller dan anderen. Afhankelijk van hoe het ervoor staat ook.
Eigenlijk vind ik het helemaal niet belangrijk als ik met iemand werk welke kant ze op draaien, als er maar beweging in zit.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Draairichting en snelheid van Chakra's Empty
PostSubject: Re: Draairichting en snelheid van Chakra's   Draairichting en snelheid van Chakra's EmptyWed Oct 25, 2017 12:58 pm

Nou, als ik ooit al iets met een chakra doe kijk ik daar ook niet naar eigenlijk. Maar wat ik wel interessant vond, en dat was van een andere site geloof ik, is dat als het de ene kant op draait het energie uit 'duwt' en als het de andere kant opdraait het energie er in trekt. En als het dan energie er in trekt terwijl het eigenlijk zou moeten duwen, trek je ook energieën (situaties en mensen dus ook) aan die je geen goed doen.
Ook dat stuk in het artikel over hoe dat kan werken tussen mannen en vrouwen vind ik heel interessant. Als je de theorie neemt (tantra??) dat een vrouw geeft middels haar borsten, ontvangt met haar yoni, de man geeft met zijn lingham en ontvangt via zijn borstkas... Heeft dat dan misschien toch te maken met de chakra's die anders draaien?
Dat in geval van de borst(kas) de vrouw dan dus naar buiten gericht is met haar hartchakra en de man naar binnen? En in geval van de seksuele organen andersom?
Ik vind dat verdraaid interessant. In hoeverre speelt dit een rol in de aantrekkingskracht en chemie tussen man en vrouw?
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Sponsored content





Draairichting en snelheid van Chakra's Empty
PostSubject: Re: Draairichting en snelheid van Chakra's   Draairichting en snelheid van Chakra's Empty

Back to top Go down
 
Draairichting en snelheid van Chakra's
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Aura & Chakra's & Lichtlichamen-
Jump to: