Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Volle Maan 2 januari 2018

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Volle Maan 2 januari 2018 Empty
PostSubject: Volle Maan 2 januari 2018   Volle Maan 2 januari 2018 EmptyFri Dec 29, 2017 11:04 pm

Hier weer het verslagje van Petra Stam

Volle maan 2 januari 2018
03:25 uur

Het keerpunt van Midwinter ligt achter ons en hoewel de dagen koud en grijs zijn, neemt het licht heel langzaam weer toe. Deze eerste volle maan na de winterzonnewende geeft aan dat deur naar een nieuw begin op een kiertje staat. Het is een goede tijd om terug te kijken en te evalueren. Hoe was 2017? Wat ging goed? Waarmee ben je minder blij? Bedenk, voel, wat je in 2018 anders wilt doen (acties, gedachten, stappen of contacten), zodat ook de uitkomst anders zal zijn. Anker deze intenties in jezelf tijdens de Maan van de Langste nacht. Weef mee aan je eigen lot!

De volle maan staat in Kreeft, wat emotioneel en overgevoelig maakt, en de aandacht op thuis, samenzijn en veiligheid richt. De Maan staat één graad naast het punt dat de Zwarte Zon heet. Op dit punt voel je dat je alles in je hebt, ben je in contact met je essentie, je kern. De volle maan straalt als het ware deze energie uit, waardoor je voelt dat alles mogelijk is. De buitenwereld heeft weinig vat op je, want je laat je door niemand tegenhouden als je je vrij voelt om in de wereld te doen wat je ‘moet’ doen. Schrijf op wat je ervaart, zodat je het als startpunt van een nieuwe cyclus makkelijker bij je kunt houden en indien nodig kunt teruglezen. Sirius staat een graad verder en brengt je in contact met je spirituele wijsheid en de hoogste vorm van energie, namelijk liefde. Verbind je via de volle maan met het blauwe licht van Sirius, zodat je bewust de goddelijke creatiestroom in jezelf ervaart en die kunt meenemen in je (aanstaande) acties.

Maan en Venus staan tegenover elkaar. Dit vergroot je verlangen naar liefde en affectie, vooral als je eenzaamheid ervaart in de liefde (bijvoorbeeld doordat je verschillende belangen hebt in een relatie). Buiten je eigen kader of relatie kun je zien wat je nodig hebt. Dit kan spanning opleveren tussen het verlangen van geborgenheid en de passie die je verlangt. Maan en Mars werken samen, zodat je actie kunt ondernemen op je gevoelens. Neptunus vergroot het verlangen naar een zielenverbinding, een ideaal of droombeeld. Tegelijk opent dit spirituele kanalen en wekt het creatieve vermogens. De Zon in Steenbok schijnt licht op de Maan, waardoor je ook met twee voeten op de grond blijft staan en de realiteit niet uit het oog verliest.

Foto en tekst ©️ Petra Stam
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Silverlady
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 154
Join date : 2017-07-15

Volle Maan 2 januari 2018 Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 2 januari 2018   Volle Maan 2 januari 2018 EmptySat Dec 30, 2017 12:02 am

Juist met volle maan in Kreeft ben ik zeer huiselijk aangelegd. Dan wil ik haast de deur niet uit en dan lig ik het liefst in mijn mandje! Dat duurt dan zo'n twee dagen en dan is het weer over. Ik merk vaak aan mezelf dat ik geen trek heb in aardappelen of brood als de maan voluit in een waterteken staat.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Volle Maan 2 januari 2018 Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 2 januari 2018   Volle Maan 2 januari 2018 EmptyMon Jan 01, 2018 2:01 pm

Ik merk dat ik heel erg gevoelig ben momenteel voor alles wat maar enigszins neigt naar niet positief. Nou heb ik dat altijd wel een beetje, maar momenteel lijkt het extreem.
Dat kan een zwaar beladen woord zijn wat ik lees tot een foto van een (miserable looking) persoon. Meestal kan ik dat prima buiten me houden, nu blijkbaar niet. Het irriteert me nu ook als ik het zie.
Apart.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Sponsored content





Volle Maan 2 januari 2018 Empty
PostSubject: Re: Volle Maan 2 januari 2018   Volle Maan 2 januari 2018 Empty

Back to top Go down
 
Volle Maan 2 januari 2018
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Nieuwe maan 17 januari 2018
» Volle maan 12 januari 2017
» 31 Januari volle blauwe super maan & totale eclipse
» Volle maan 14 nov 2016, grootste maan vd eeuw!
» Volle maan 7 Augustus 2017

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Volle Maan & Energieën & Planeten-
Jump to: