Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Law Of Attraction - tips gevraagd

Go down 
AuthorMessage
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 11:03 am

Kan iemand mij uitleggen hoe de LOA nou precies werkt? Graag ook een beetje met wat voorbeelden? Ik weet namelijk niet precies wat ik eigenlijk aan het doen ben daarmee Gniffel
Back to top Go down
Cherry88
Aktief Lid
Aktief Lid

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 3:34 pm

Deze volg ik graag mee!
Back to top Go down
http://www.gemsandmagic.nl
Guest
Guest

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 5:34 pm

1. Ontspan de geest. Ga mediteren voor zo’n 5 tot 10 minuten. De geest zal versterken. Tevens zal je merken dat je meer ontspannen bent.

2. Maak voor jezelf helder: wie wil je zijn en wat wil je bereiken? De gedachtes die in jouw opkomen moeten helder zijn. Heldere gedachtes zorgen voor duidelijke trillingen naar het universum. Volgens The Law Of Attraction krijg je dan altijd een gewenst resultaat terug.

3. Stel je vraag aan het universum. Maak het voor jezelf erg duidelijk wat jij wilt. Stuur vervolgens het beeld van jouw wens naar het universum. Uiteraard moet de wens wel binnen het bereik van de mens zijn. Vliegen zal niet lukken.

4. Zet je wens op papier. Pak een papiertje erbij. Begin met: “Ik voel me zo blij en dankbaar dat…” en eindig je zin (of alinea) met een uitleg aan het universum wat je precies wilt. Deze zin moet je opschrijven alsof je wens al is uitgekomen. Totdat de wens uitkomt is het belangrijk om elke dag je uitgekomen wens te fantaseren.

5. Voel het. Voel hoe je je zou voelen, nadat je wens is uitgekomen. Door je gedrag en gedachten hierop aan te passen krijg je antwoord. Eigenlijk is dit de belangrijkste en krachtigste stap bij de Wet van Aantrekking.

6. Wees dankbaar voor de dingen die je ontvangt. Een persoon die gestopt is met jou pesten, een relatie met een geweldige man of vrouw of gewoon dat het eindelijk een keer is gelukt dat de taart niet is aangebrand. Als je dankbaarheid toont, zorgt dit ervoor dat het universum je wens des te sneller zal vervullen.

En ook heel erg belangrijk, punt 7: Vertrouw het universum.

Bron: hartenzielmarketing.nl
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 5:59 pm

Dankjewel voor je duidelijke reactie, Peer!
Ik heb uiteraard ook eea opgezocht voor ik de vraag hier stelde, en ik las op een site ook het volgende: De LOA werkt alleen als hetgeen wat je wilt, ook echt bij jou hoort. Dus niet bij je ego (zoals een mooie brommer, nieuw hobbelpaard of dure merkjeans), maar het moet aansluiten op je ziel. Om erachter te komen of dit het geval is, moet je je invoelen of je het hebt, en het vervolgens loslaten alsof het weer weg is. Als dat niet zeer doet, dan hoort het bij je zielsverlangen. Doet het wel zeer, dan hoort het bij je ego.
Dit vond ik wel een beetje een raar verhaal eigenlijk. Kun je alles wensen wat je maar wilt? En hoe specifiek moet die wens zijn? Bijvoorbeeld "ik wil een Ford C-Max uit 2012 in grijs-metallic, 1.8 benzinemotor met 6 versnellingen" of "ik wil een ruime, veilige gezinsauto met voldoende kofferbakruimte voor mijn instrumenten en een trekhaak" ?
Sommige wensen weet ik namelijk wel te specificeren, maar andere juist weer niet...?
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 6:00 pm

Punt 5 vind ik een bijzonder moeilijke trouwens. Hoe voelt het als mijn wens is uitgekomen? En hoe stuur je dat gevoel vóórdat je wens is uitgekomen?
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 7:26 pm

Helder hebben wat het is dat jij wil of wil zijn. Daar helemaal op afstemmen, het helemaal voelen, alsof het er al is of alsof jij dat al bent.
Dat is eigenlijk alles. Hoe meer jij dat wat je wil echt kunt voelen, hoe meer jij ook op de vibratie komt van dat wat jij wilt en dan kan het ook naar je toekomen.

Bijvoorbeeld:
Je wilt een partner en die komt maar niet. Je ontmoet steeds de verkeerde of helemaal niemand enz. Dan zit je doorgaans meer op de vibratie van "het lukt niet" of "ik ben niet goed genoeg" of vooral ook "Ik heb geen partner."

Dan stuur jij die vibratie (Ik heb geen partner) de Kosmos in en wat doet de Kosmos? Die geeft jou wat je uitzendt en dan krijg je dus dat je steeds geen partner kunt krijgen of de verkeerde tegenkomt.

Omdraaien:
Ga helemaal visualiseren en invoelen hoe het is als jij die ene fijne partner hebt. En NEE, niet invullen met M of zo. Hou dat open. Want als M niet die juiste partner is, roep je weer om iets wat niet gaat werken. Dus hou die partner vaag. Zie een vorm, meer niet. Het gaat nl vooral om het gevoel. Vooral jouw gevoel, hoe jij je voelt als je die partner bij je hebt.
Dus ga doen of die partner er is. Dek de tafel voor 2, inclusief bestek enz. Doe tijdens het eten of die ideale fijne partner er al is. Ik heb dat een tijdje gedaan en je gaat je écht anders voelen.
Door dat soort dingen te doen, kom jij zelf op de juiste vibratie van een partner aantrekken. Met andere woorden: JIJ komt op de vibratie van zelf die ideale partner zijn voor die vrouw. Pas als jij dat bent en voelt, kun je haar aantrekken én ontvangen.

Ander voorbeeld: Je gaat met de auto ergens heen waar jij weet dat het lastig parkeren is. Ga jij tobben daarover, altijd druk, nooit plek, dan is er dus ook geen plek als jij arriveert. Want dat zond jij onbewust uit (ik ga geen plek vinden). Dat krijg je dan ook.

Omdraaien:
Helemaal voor je zien en voelen dat jij met gemak je auto voor de deur parkeert. Zie desnoods hoe er net iemand wegrijdt op het plekje waar jij wilt parkeren. Als je dat echt helemaal overtuigd voelt, is die plek er ook, al is het nog zo druk.

Ik heb zo zelfs 3 lege vliegtuigstoelen bemachtigd toen ik uit Amerika terug kwam, haha. Maar je moet het wel écht voelen, zonder twijfel van "Dat lukt mij nooit." want dan zend je dat uit en lukt het je ook niet.

Het gaat er dus vooral om dat jij op de vibratie komt te zitten van wat jij wilt zodat het én kan komen én jij het kunt ontvangen. Vooral met het ontvangen gaat het vaak mis, omdat mensen zich dan ineens niet goed genoeg voelen of in angst schieten als ze het aangetrokken hebben. Daarom is gevoel van zelfliefde en zelfwaardering ook belangrijk om het te laten werken. Het werkt niet met woorden, maar met je energetische uitzending. Je kunt dus zeggen "Ik voel me goed" maar als jij je k*t voelt, zend je dat alsnog uit.

Nog één voorbeeld: Je wilt verhuizen, je vindt je huis, omgeving niets meer en wilt weg. Als je daarop focust, komt er niets.
Omdraaien:
Ga helemaal terug naar het gevoel wat je had toen je dat huis voor het eerst kreeg, naar de vreugde die je toen voelde erover. Dat lijkt tegenstrijdig, alsof je dan dát huis vast gaat houden, maar nee. Je gaat slechts op de vibratie zitten van vreugde over een woning waar jij je fijn bij voelt.
Dan kan ook die nieuwe/andere woning gaan komen waar jij je zo over voelt. Zolang je je negatief voelt over de woning waar je zit, trek je alleen andere woningen aan waar jij je niet fijn bij voelt.

Het is dus puur een energiespel waarbij het er om gaat dat jij gaat voelen en uitstralen wat jij wil ontvangen. Want dan word jij een match voor die wens en dan pas kan het komen en niet eerder.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 7:35 pm

Over specifiek zijn met je Ford... dat kan mits er geen weerstand op komt. ALs jij goed kunt invoelen dat je een andere auto krijgt, dan is dat helemaal top. Ga je specifieker, ik wil een Ford, en dat voelt goed, helemaal top. Ga je nog verder, Ford dit en dat met zus en zo er op en je voelt dan weerstand, dan ga je te specifiek.
Dan ga je dus weer een stukje terug. "Ik wil een nieuwe Ford"

Zo had ik bijv een aantal jaren terug dat ik zat te visualiseren dat ik met mijn partner was in de auto toen ik ging boodschappen doen. Dat vond ik altijd leuk, voelde fijn.
Maar toen visualiseerde ik dat het mijn partner was waarmee ik samenwoonde. Wow! dat gaf weerstand! Ik ging meteen met de hakken in het zand.
Ik wist meteen dat samenwonen dus voor mij toen nog een stap te veel was. Maar dan hoef je het stukje omtrent een partner niet uit het raam te gooien. Nee, dan ga je een tandje terug.
Toen ik ging doen alsof mijn partner naast me zat in de auto die wel mijn vaste partner was, maar waarmee ik nog niet samenwoonde, ging het goed. Oké, dan doe ik een stapje terug en dan gooi ik het daar op.
Dus je moet zelf voelen. Komt er ergens weerstand op, twijfel, angst, onzekerheid enz. dan ben je net te specifiek. Dan ga je een stukje terug tot je voelt dat er geen weerstand meer is.

En verder is het heel bewust worden van wat je continu uitzendt, want we zenden continu gedachten en energie uit. En het is net als in een restaurant, als jij saté krijgt terwijl je eigenlijk een biefstuk wil, dan moet je even kijken wat je nou eigenlijk uitzendt: op welke vibratie zit je gemiddeld?
Jij plaatst nl. zelf die bestelling en als die niet naar je zin is, heb je dus vanaf de verkeerde vibe besteld. Dus heel goed bewust worden wat jij uitzendt, én dus zoveel mogelijk continu op die vibratie komen en blijven van wat je wél wilt. Dan is de kans het grootst dat je ook krijgt wat je wil en ook snel.
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 7:47 pm

Ah, helder. Thanks Kristalletje bloempjes

(NB ik moest van binnen een klein beetje gniffelen om wat je schreef over M; je kent mij blijkbaar al maar wat goed hihi. Wat de situatie M betreft, heeft de LOA al wel haar werk gedaan denk ik. Menigmaal heb ik mijn wens de Kosmos ingestuurd: “een lieve, leuke, gevoelige, zorgzame en ja, ook mooie vrouw, waarbij de wederzijdse herkenning en klik daar is, met wie ik lekker kan lachen, knuffelen en vrijen”. Dat is uitgekomen met M. Ik had alleen bij “herkenning” ook “erkenning” moeten wensen denk ik. En na het lachen, knuffelen en vrijen had ik ook nog wel wat extra bij mogen wensen....)
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sat Jan 20, 2018 8:12 pm

Ja, en ga vooral ook voor het gevoel wat JIJ dan hebt als je die vrouw als partner hebt. En dan moet je dus echt proberen bij die vrouw weg te blijven.
Voor mij idem dito in mijn situatie, dus ik ga er ook nog niet teveel mee aan de gang. Te vroeg. Als je ergens in je vibratie alleen maar die ene 'bestelling' hebt zitten en eigenlijk helemaal nog geen andere wilt, dan is het verspilde moeite om het toch te gaan proberen. Dan ben je niet zuiver aan het bestellen zeg maar, dan gaat het niet werken.
Hetzelfde gebeurt overigens als je gaat toeleggen op dat je die ene bestelling per se niet meer wil of niet wil meenemen in je nieuwe bestelling. Dan krijg je wrs wel een nieuwe bestelling, maar ik denk dan met heel veel van de vorige erbij. Iemand met gelijkenissen en overeenkomsten bijvoorbeeld maar die het helemaal niet voor je doet.
Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sun Jan 21, 2018 9:57 pm

Wolf Robe, als je punt 5 lastig vind dan kun je oefenen met de gevoelservaring..

Sluit je ogen en haal diep adem, kom tot rust en richt alle aandacht op je lichaam. ( zo een 30 seconden)

Voel het gevoel los van elke gedachte die je erover hebt. ( Ook zo een 30 seconden)

Voel de energie, de kracht in het gevoel. ( ook even de tijd voor nemen)

Glimlach en voel liefde voor het gevoel

Voel liefde voor de kracht in het gevoel

Blijf glimlachen en voel liefde voor jezelf terwijl je die liefde en die kracht voelt.

Ik heb hem ergens op cd staan, maar je kunt het je ook zelf aanleren. Zo kun je oefenen met gevoel. Ervaring leert dat als je bijvoorbeeld heel erg boos bent, of angstig en je doet deze oefening, het echt verandert is nadat je klaar bent, door je alleen even te richten op dat gevoel en los te koppelen van gedachten. En als je de kracht voelt in een gevoel kun je het ook makkelijker schakelen, want jij bent die kracht.
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sun Jan 21, 2018 10:23 pm

Mooi draadje, dank jullie wel.

Back to top Go down
Guest
Guest

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   Sun Jan 21, 2018 11:03 pm

Bij de wet der aantrekking is onthechting en vrijheid ook belangrijk.

Als we de behoefte hebben ons aan een bepaald iemand vast willen klampen, ( wat logisch is want we willen soms juist graag een relatie met die persoon die we zo leuk vinden) laat het ons gevoel in schaarste zien.
Want ons dan vastklampen of willen leggen aan een bepaald persoon of een bezitting, blokkeert de energie en uiteindelijk het plezier. Het belet ook dat er nieuwe mensen in ons leven kunnen komen. Als we vertrouwen op de natuurlijke overvloed van het Universum, laten we dit groeien en geven we onszelf en al die andere het mooiste geschenk dat er bestaat.. vrijheid.
Als we op het Universum vertrouwen, draait het zich soms toch zo dat die persoon naar ons toekeert, maar dan omdat we het vrij gelaten hebben.

Je kunt wel een oefening doen accepteren en desnoods vergeven als dat nodig is, hoe een relatie nu is, en blokkades daarin opheffen zodat energie gaat stromen. Door die oefening voel je vreugde voor iemand los van gedachtes over wat de uitkomst moet zijn, en dan gaat het als vanzelfsprekend ook stromen.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Law Of Attraction - tips gevraagd   

Back to top Go down

Law Of Attraction - tips gevraagd
Back to top 
Page 1 of 1