Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde

HomeHome  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Groottes van Boswezens

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Groottes van Boswezens   Tue Aug 30, 2016 12:16 pm

VAN MARRI:
Even over de groottes... Ik weet wel dat er bij de faerie bijvoorbeeld heel veel verschillende zijn. Maar is er nou echt een vaststaand verschil tussen wat we elven noemen, en feeën?
(Mijn eigen overtuiging was altijd dat feeën van die kleine wezentjes met vleugels zijn, terwijl elven geen vleugels hebben maar ongeveer zo groot zijn als mensen.)
In het boek wat ik heb over mythische wezens staat dat de elven oorspronkelijk, in de Noorse mythologie, zo groot als mensen waren, een volk dat in het bos leefde. "In latere legendes waren ze gekrompen tot wezentjes die soms niet groter waren dan een musje." Over vleugels staat er zelfs helemaal niks bij.
Als ik het hoofdstuk over de feeën lees, kan ik er zelfs uit opmaken dat, in een bepaalde periode, alles van buiten waar men geen naam voor had maar een fee werd genoemd. Soms waren het shapeshifters, grootte van amper een meter tot langer dan mensen. Toverkrachten of juist niet. Heel goed volk of juist erg negatief. Alles wat je kan bedenken. Dus wat zijn nou de feiten?

Nog iets moois: de puntoortjes! Hier staat niks over in het boek, maar ik denk zelf dat ze die dus echt wel hebben. Ik ken iemand die ze heeft gezien bij de faerie. Ook de puntmutsen van kabouters zijn niet volledig door de mensen bedacht, want die heeft ze ook wel eens gezien. Heeft iemand anders hier ooit puntmutsen gezien?

En nu, wat me al jaren bezighoudt: trollen. Ik heb geen idee hoe ze eruitzien! Degene waarover ik het net ook had heeft in mijn huis wel eens een soort trol zien zitten. (Ik woon naast het bos, een tijd terug werden er bomen gekapt en er rende nogal wat het bos uit... Arme jongens.) Het kan toch geen groot wezen zijn geweest? Terwijl Tolkien ze als reuzen heeft neergezet. Is er hier ook sprake van meerdere rassen? Of zelfs totaal verschillende soorten, die onder de verkeerde naam zijn ondergebracht?
Back to top Go down
http://spiritueellichtforum.actieforum.com
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Groottes van Boswezens   Tue Aug 30, 2016 12:16 pm

Tja, of er iemand is die het als feit weet??
Volgens mijn boek van Edain McCoy zijn er heel veel verschillende soorten, waarvan het uiterlijk ook kan verschillen en ook de grootte.
Volgens mij heb je ook verschillende soorten trollen, maar dat is meer op logica gebaseerd dan feiten. Lijkt me stug dat trollen overal ter wereld hetzelfde zijn. Ik meen in de Noorse mythologie dat ze ook heel erg naar waren? Als in slecht.
Maar hier is dat dan weer niet per se het geval. Dus dan ga ik er gewoon van uit dat er meerdere soorten zijn.
Misschien dat iemand anders er meer over kan vertellen. Maar ik blijf het met dergelijke wezens ook lastig vinden omdat er zoveel verhalen de ronde doen, ook over elfen en feeën.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

MARRI: Ja eigenlijk weet ik zo feitelijk geen verschil tussen elfen en feeën. Ik heb alleen wat ik zelf denk. En de verhalen stammen vooral ook uit de tijd van het bijgeloof dus zo betrouwbaar zijn die ook niet. :( Is er niet iemand ooit geweest die ze per soort heeft opgeschreven of getekend? Dat verbaast me eigenlijk, dat er zo weinig echt over te vinden is.
Maar boselfen zo lang als mensen (of zelfs langer) zijn er toch wel? (Eigenlijk vind ik dat dat wel moet, kan toch niet anders?)

Soms vraag ik me wel eens af: Wat doet de mensheid, als er in de wetenschap ineens bekend wordt dat er daadwerkelijk meerdere dimensies zijn en dus echt wel aliens en echt wel buitenvolk, hoe zou daar mee omgegaan worden?
(Oké dat van aliens en weet ik veel wat is al bekend maar wat als het zo bewezen wordt door de algemene wetenschap, wat doen de mensen dan? Hoe zal er ooit in de toekomst met buitenvolk omgegaan worden?)

Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

YARROW: Elven zijn als ze volwassen zijn zo groot als kleuters. Je kunt ze zien in de Zes van de Bokalen van de Tarot
Wat een fee is, dat weet ik eigenlijk niet, maar de elementalen, dus de planten wezens en bomen wezens heb je van klein tot groot. Ik heb ze van 10cm en van 1,70 gezien, dat ligt helemaal aan de plant of struik waar ze van zijn.

Kabouters zijn klein en trollen komen iets boven mijn middel uit. Door mijn tijd in het Elohim centrum weet ik dat trollen onze negatieve energie eten, maar daar hoef je niet voor naar het trollen bos van het Elohimcentrum, dat doet de gemiddelde poes ook.

Dat is zo'n beetje wat ik ervan weet.

liefs Yarrow
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Groottes van Boswezens   Tue Aug 30, 2016 12:17 pm

EARTH CRYSTAL:
Er bestaan zelfs Trolven. Dat is een kruizing tussen elven en trollen. Dit zijn een soort van trollen (het uiterlijk van de trollen komt het sterkst naar voren) met vleugels die in de boomtoppen leven en daar rondvliegen.

EC
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Groottes van Boswezens   Tue Aug 30, 2016 12:18 pm

Marri wrote:
Oh oké! xD Dat is nog eens iets nieuws. Trolven... (GNF)

De meeste boswezens houden toch van glimmende dingen? Dat heb ik tenminste wel gelezen en gehoord. Ook edelstenen/mineralen zouden ze erg mooi vinden. Sommigen pakken ze gewoon als je niet oplet. ;p Ik vraag me af of iemand hier dat kan bevestigen.

In elfentuinen zie je vaak wel glimmende dingetjes ter decoratie. Bij Elohim in de elfentuin lieten veel mensen dat soort dingen achter, ook edelsteentjes.
Kabouters zijn eigenlijk hoeders ook van kristallen als ik me goed herinner. Dus wat je ziet in Sneeuwwitje, dat ze in de mijn gaan werken, is feitelijk geen onzin. Walt Disney was ook met allerlei mystieke dingen bezig, heeft veel hiervan verwerkt in zijn films, symbolen en zo.
En veel sprookjes zijn sowieso ook een leuk vertelsel gebaseerd op elfen, mythologie enz. Neem alleen Vrouw Holle maar.

Dat ze iets weghalen, heb ik nog nooit meegemaakt zelf. Volgens de oude verhalen moet je ook geregeld wat voor de elfen / faeries weg zetten aan eten, zouden ze dol zijn op honing en melk, ook brood geloof ik. Dan ben ik toch een nuchtere Hollandsche. Ik zie niet als dat weg zou zijn als ik dat buiten zou zetten, het door elfen opgegeten is. Alleen dat je ongedierte krijgt, vliegen en zure melk Gniffel Whistle

The Fae zouden ook niet houden van harde geluiden, zoals klappen, en ook niet van belletjes en chimes. Voor mijn gevoel klopt dit niet.
Dit komt omdat men vroeger dus bellen en harde geluiden gebruikte om (slechte) elfen en spirits weg te jagen.
Mijn eigen weten zegt mij al jaren dat zacht tinkelende belletjes of een lieflijke chime helemaal geen fairies wegjaagt, maar dat ze dat juist leuk vinden. Harde geluiden kan ik me dan weer wel voorstellen.

Blijft lastig om helder te krijgen wat waarheid is en wat verzinsel zijn, gebaseerd op angst.
Er schijnen dan wel soorten te zijn die niet dol zijn op mensen, of gewoon niet snel met mensen willen werken. Maar wat ik begrijp uit dat boek van Edain McCoy, vallen die je doorgaans ook niet lastig. Leven ook niet in de buurt van mensen, waarom zouden ze als ze niet op mensen gesteld zijn? Dan ga je er niet naast wonen.

Ik heb ook wel eens gelezen dat met name in berkenbomen nare boomspirits wonen in de boomtoppen. Tja ... Is dat werkelijk zo of is dat ook weer op angst gebaseerd?
Volgens mij blijft het gewoon zo dat als je zelf in je kracht staat, positief bent enz., je ook niet snel door nare natuurspirits/elven enz wordt lastig gevallen, net zoals met negatieve energieën en entiteiten.
En respectvol mee omgaan. Als ik al iets wil doen in een natuurgebied, vraag ik doorgaans eerst toestemming van de Spirit of Place. Denk dat je dat in het NL een Deva zou noemen. Een soort guardian van die plek. Meestal krijg je een "ja". En dan als je klaar bent, ook weer bedanken.

Wat ik laatst wel gek vond, het bosje waar ik jarenlang veel kwam, ook dingen heb gedaan, o.a. contact gemaakt met bomen, the fairy enz. en ook altijd toestemming vroeg e.d., voelde destijds altijd heel fijn aan. Dat bosje staat onder de plaatselijke bevolking overigens te boek als "heksenbosje" Gniffel
Laatst was ik daar weer, liep er even doorheen, en het voelde gewoon leeg. Toen dacht ik toch "zouden nou alle wezens en energieën zich terug getrokken hebben nu ik er niet meer 'werk'???"
Was echt maf.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

EarthCrystal wrote:
Wezens en energieën vertrekken inderdaad. Daar kunnen veel verschillende redenen voor zijn. In een bos waar we toen veel contact maakten met de natuurwezens wisten we op een gegeven moment precies de plekken waar de wezens zich huizen. De elven, de kabouters en de trollen. De trollen zaten natuurlijk weer in het bos bij de natte stukken en hebben een heel eigen trollen boom. Wat daarnaast grappig was om te mogen merken is dat wij een brug sloegen tussen het elven volk en kaboutervolk en hen onderling in meer contact brachten met elkaar. Daar zat ook nog wel het e.e.a. op. De Trolven waren voor mij ook volstrekt nieuw, niet eerder iemand over horen praten eerlijk gezegd. Maar diegene met wie ik was nam ze ook waar toen ik haar er op wees. Maar goed, natuurwezens zijn ook in evolutie en ik kan mij voorstellen dat dit hoort bij de Nieuwe Aarde. Verder viel het ons ook op dat er tussen stukken in het bos en de natuur oude onzichtbare grenzen werden getrokken door de boeren. Het ene stuk bos functioneerde nog onder oude landsgrenzen en de wijze waarop die boer het toen verzorgde. Wat wel één van de meest schokkende dingen was was het feit dat we het trollenvolk tot drie keer toe over een healing moesten geven omdat ze nog altijd over de kop waren van gif dat ooit in de jaren 60 - '70 was gespoten in het bos. Er waren toen veel doden gevallen onder de trollen. Dat was nog al een gedoe..... op een gegeven moment voelde het werk dat wij deden voor het bos als allemaal nutteloos werk. Vooral als je dan het bos inloopt en je ziet dat er volwassen bomen ruig gekapt zijn en dat het hele bos in shock verkeert...... Toen ben ik gestopt met het helingswerk voor dat bos. Had er geen zin meer in.

Dat oppakken van edelstenen of zo heb ik nog niet meegemaakt. Ik vermoed dat het in de stof te zwaar is.... wel het gevoel dat ze gek zijn op chimes en glimdingen en zo en ze waarderen cadeautjes zekers wel.
Blij dat jij dat ook hebt met chimes. Echt élk zg. gerenommeerd boek hierover zegt dat dat ze wegjaagt. Ik heb een hele lieflijke chime die ik in de elfentuin wil hangen hier. Echt zo'n schatje, dat geluidje, heerlijk! Helemaal niet storend, zelfs niet als het wat langer klinkelt. Van sommige chimes word ik zelf ook gestoord als het langer duurt, haha. Heb een grote, hele zuivere, prachtige klank. Maar die wil je echt niet lang horen! Die chimes zijn zo'n 40 cm lang, dus dat maakt nogal een geluid. Die hangt dus altijd binnen.

Wel heftig van dat bos, zeg! Dat zijn dan zeker ook langdurige dingen om dat te herstellen :/ En ook niet om in je eentje te doen. Volgens mij moet je daar dan met een aardige groep mee aan de gang.

En ja, dat ze ook evolueren, dat gevoel heb ik ook heel sterk. Ook logisch, de hele aarde verhoogt in trilling, alles wat er op leeft, dus zij dan logischerwijs ook. Plus komt er energetisch weer meer ruimte voor die werelden, omdat mensen wakker worden en weer meer en meer respectvol zijn.
Volgens Doreen Virtue zijn Fairy ook erg op milieuvriendelijk zijn, dus ook recyclen enz. Als ik mijn oud papier, glas en plastic naar de containers heb gesleurd, denk ik dus altijd aan de Faery, zo van "jullie kunnen weer blij met me zijn!" (GNF)

Wat betreft dat evolueren, ik denk zelf al jaren dat we daarom niet meer zo op oude wijsheden en kennis moet leunen. Omdat die oude kennis ook gewoon niet meer helemaal toepasbaar is. De wereld is té veel veranderd, alles is veranderd.
Voor mij was dat ook één van de hoofdredenen waarom ik van de hekserij weg ben gegaan. Ik voelde dat dat niet meer helemaal klopte, dat het hele grote, belangrijke stukken als het ware over het hoofd zag. En dat was in 2008, dus moet je nagaan hoe dat nu is, want de afgelopen jaren gaan ontwikkelen alleen maar sneller en sneller.
Zoals ik het voel, moeten wij nu dit soort dingen gewoon weer opnieuw in kaart gaan brengen. Wat meteen zou verklaren waarom heel veel oude kennis van o.a. druïden niet meer bestaat. Heel veel is verloren gegaan onder het Christelijk juk, en niets gebeurd voor niets. Het is misschien jammer, maar als alles in Divine order is, is dat alleen maar goed. Niet meer up to date, dus ook niet meer geschikt voor ons om als uitgangspunt te gebruiken. En de dingen die nog wel toepasbaar zijn, zijn volgens mij wel bewaard gebleven.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

EARTH CRYSTAL:
Op een gegeven moment voelde ik heel sterk de verantwoordelijkheid voor het bos. Dat was te veel. Ik kon er ook niet meer een normale boswandeling maken omdat het het meteen door het bos heen gefluisterd werd dat ik er aan kwam en dan werd er toch automatisch geheeld. Er valt zo ongelovelijk veel herstelwerk te verrichten en het wantrouwen t.o.v. de mensheid is erg groot nog van de natuurwezens en de bomen en planten.

Op zich zou ik wel weer met dat bos aan de gang willen gaan, maar dan alleen als het bosbeheer er ook bij betrokken wordt en wij bijvoorbeeld van te voren worden geïnformeerd als er bomen gekapt gaan worden en dan met een groep mensen. Bomen kappen okay... maar dan moet van te voren aan de bomen wel uitgelegd worden WAAROM ze gekapt worden en hiernaast is het goed als er iemand aanwezig is op het moment dat de boom gekapt wordt om om te gaan met de totemkracht van de boom. Het hele netwerk en aura van een bos wordt aangetast als bomen bruut omver worden gehaald. Het hele bos is stil na een kapbeurt en je voelt gewoon dat bomen minder willen gaan groeien omdat ze niet weten waarom het gebeurt en het niet meer vertrouwen. Helemaal dramatisch is het als er een zogenaamde 'hoofdboom' wordt gekapt. Een boom die een heel belangrijke functie vervult voor het bos en het hele netwerk. Maar ja, volgens mij is de mens nog niet zo ver dit soort dingen te willen accepteren.....

Dit soort dingen zijn voor mij ook de redenen waarom ik mij niet aan wil sluiten bij groepen en organisaties en dergelijke. Ik heb er geen zin in om tegen allerlei dingen in te gaan die niet goed voelen en je staat er toch bij als een stille roepende. Misschien dat mensen er nu langzaam aan wel voor open willen gaan staan....

Ik laat het los. Niet mijn taak. Ben moe, dus ga maar weer pitten. Slaap hier hele dagen achter elkaar door geloof ik.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Groottes van Boswezens   Tue Aug 30, 2016 12:19 pm

Ja erg is dat, he. En zo moeilijk is het nou ook weer niet om dat soort dingen te voelen en er rekening mee te houden. Bosje waar ik kwam, stonden veel eiken. Eén op de hoek v/e paadje was 'mijn' eik. Op een gegeven moment voelde ik ook wat jij zegt, dat hij de leider was zeg maar van die eikenbomen in dat bos. Als die boom gekapt zou worden ... dan stort energetisch inderdaad dat bos in volgens mij.
Heb het daar ook zelden met mensen over, de meesten snappen je niet en degenen die het wél voelen en snappen, praten er zelden over. Eigenlijk is dat ook weer fout. Juist als het meer open besproken wordt, komt er van andere mensen ook meer openheid.
Dat bosje moest ook geheald worden eigenlijk. Maar dat was niet mijn taak. Daar moesten dorpsbewoners bij zijn en dan wordt het weer moeilijk. Zit een stuk verleden wat zwaar is, te maken met het dorp. En ik kon dat dan wel (bege)leiden, maar omdat ik niet uit het dorp kom, kon ik dat zelf niet healen. Hoe of wat, dat weet ik dan weer niet, ik weet wel 100% zeker dat het zo is.
Zit een split in dat bosje. Liep een paadje door het midden en dat was energetisch ook echt in 2 stukken verdeeld. Zal niet voor niets "heksenbosje" worden genoemd door de dorpsbewoners. Volgens mij had de meest energetische helft ook 2 Spirits of Place, één nare griebel, zo'n bosgeest geval, groen en onprettig, en een fijn soort feeachtige dame.

Nou ja, ik heb dat ook los gelaten verder. Ik heb er ook best wel wat gedaan, maar de energie van de spirits is wel weer heel ver terug getrokken.

En bomen in shock, ik heb zo eens een halve volwassen vlierstruik mee naar huis genomen die gewoon zomaar omgezaagd werd in Zierikzee. Prachtige struik, echt totaal belachelijk! Heb wat ik kon, in mijn auto meegenomen. Kom je thuis met een halve in stukken gezaagde vlierstruik in je Agilaatje ROFL
Grappig genoeg vond N dat dan weer niet heel vreemd. Omdat ie aanvoelde waar het om ging en dat dat ook echt "ik" was.
De grootste stronk, deel v/d hoofdstam, staat in mijn kristalkamer. Maar ik heb die stukken ook flink moeten healen, waren ook finaal in shock.

Wel fijn om daar zo eens over uit te wisselen, moet ik zeggen.

Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin

PostSubject: Re: Groottes van Boswezens   Tue Aug 30, 2016 12:19 pm

VAN MARRI:
Kristalletje wrote:
Wel fijn om daar zo eens over uit te wisselen, moet ik zeggen.

Inderdaad. Ook ik ben best alleen in dit soort onderwerpen, de gemiddelde mens verklaart je al voor gek als je zegt dat een boom een ziel heeft. >.< (Alleen dàt al!)

Dat van die "hoofdbomen" of hoe je ze ook noemt herken ik ook wel. Er is bij ons ook een speciaal stuk in het bos wat iedereen altijd bijzonder vindt. Een soort speciale plaats waar alleen beuken staan, van die grote oude beuken. (Ik houd erg van beuken maar iedereen hield van die plek met de beuken.) Laatst is er ineens gekapt. ZE VERNIELEN HET BOS GEWOON VOOR EEN F****** ROLSTOELPAD WAAR GEEN ROLSTOEL OOIT OVERHEEN ROLT. En niet alleen een betonpad, nee, ALLES eromheen moet blijkbaar gekapt. Onder andere een partij beuken. Er waren daar een paar erg bijzondere, waar ik graag even contact mee zocht. Nu zijn ze gekapt. Niet allemaal, maar wel heel belangrijke en de hele plek is zijn magie kwijt, gewoon uit balans. De bomen zijn in shock. Ik kan niet geweldig met ze communiceren maar het is niet eens nodig om dit te zien. Verschrikkelijk. De energie is gewoon veranderd, alsof de bomen bang zijn dat we ze allemaal willen kappen. Totaal in shock.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Groottes van Boswezens   

Back to top Go down

Groottes van Boswezens
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1