Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu

Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:37 am

Het idee wat ik krijg van Amerikanen die ik spreek, gecombineerd met wat je ziet op tv en wat ik hoor van mijn dochter, zijn die nog lang niet zo ver met hun spiri ontwikkeling en wakker worden als wij. Dus functioneren die veelal nog veel meer op de automatische piloot, wat wij hier ook hebben gehad, je moet werken. Klaar. (generatie van onze opa en oma's zo ongeveer). Onze opa's en oma's trokken het ook om 12 uur per dag te werken, ZES dagen per week.
En niet vergeten dat buiten dat de Amerikanen een heel ander volk zijn met een totaal andere mentaliteit. Is echt een wereld van verschil met hoe wij Nederlanders zijn.
Fysiek zijn ze volgens mij ook anders. Technisch gezien niet, ze hebben ook een hart, een maag blablablar. Maar die mensen zijn wel allemaal 'harder' op een bepaalde manier. Die kunnen uren en dagen gaan hiken, raften, klimmen en klauteren enz. Daar zijn ze mee opgegroeid, voor hen is dat normaal, hoort bij het dagelijkse leven.
Voor ons is dat iets wat je af en toe eens zou doen, dat is bijzonder, apart. Geen dagelijkse kost. Wij hebben die wildernis hier immers ook niet.
Ik ben daar eens over na gaan denken toen mijn dochter daarmee geconfronteerd werd met schoonfamilie. Die kunnen fysiek dat soort dingen veel beter aan dan wij. En oké, uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk. Maar als je in een ruig land leeft, ben je ook anders. Misschien zou je zelfs nog kunnen stellen dat in veel gevallen dit in de genen zit, omdat in tijd van kolonisatie alleen de sterken deze wildernis konden overleven. De zwakken redden het niet en overleden. Krijg je dus ook fysiek sterkere afstammelingen van.
In de steden zal dat dan wel weer anders zijn natuurlijk. Maar daar heb je op een ander niveau weer een overlevingsenergie. Voor jou geen 10 maar 1000 anderen. Doe jij het niet, dan kun je opzouten, zit je zonder werk, geen uitkeringen ook, ook geen zorg (is daar héél slecht geregeld), voor je het weet leef je op straat. Dus ik denk dat velen daar op standje overleven staan, omdat ze geen keuze hebben. Dan kom je ook niet toe aan verdere ontwikkeling.

Die mensen hebben ook nog amper bewustzijn van gezondheid qua voedsel, alternatief genezen enz. Ik had het zo eens met hen over koffie: waarom kopen jullie altijd overal bekers koffie? Dat zie je in series en films altijd, he. Is dat echt zo?
Ja, dat is echt zo.
Hebben jullie dan geen koffiezetapparaten? Jawel, maar daarmee kun je minimaal 12 kopjes zetten en dat is 's ochtends niet handig als je weg moet.
Minimaal 12 kopjes? HUH. Hoe groot zijn die dingen dan wel niet en hoeveel koffie drinken ze dan wel niet?! Dacht dat ik al veel koffie dronk, maar dit is absurd!
Praat met ze over gezond voedsel, hebben ze nog nooit van gehoord. Geloven ze ook niet. Blikje cola cherry zit daar 150 cal. in, hier in hetzelfde blikje 50 cal. Overal zit corn syrup in, suiker, zetmeel, lekker gezond! Veelal alles is high calory, ongezond, vet. Daarom zijn die mensen daar gemiddeld ook obese.
Kortom, het bewustzijn van de mensen is daar nog lang niet zo ver ontwikkeld als hier. Heel ander volk. Ik zou er niet kunnen leven. En dus ook niet willen leven.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:37 am

Gewoon_Gerard wrote:
hmm ok, plaatst dingen in perspectief. Lekker, dat loslaten :D


Eigenlijk moet je ook naar (karmisch/hoger) doel van een land (en dus volk) kijken denk ik.
Wij zijn een handelsvolk, altijd geweest. Dat brengt een bepaalde mentaliteit met zich mee, waaronder flexibel zijn, kunnen aanpassen, onderhandelen, andere visies aan boord nemen --> als je halsstarrig bent, verkoop je tenslotte niets. Je moet invoelen, inspelen, op de markt, de klant.

Ik heb het idee dat Amerika meer de soldaat van de wereld is. Daardoor zijn ze gaan denken dat ze übermachtig en superieur zijn. Maar ze zijn niet het hoofd, een soldaat voert tenslotte slechts orders uit, zijn de 'arbeiders' van het hoofd.

Amerika heeft volgens mij ook een (wereld) taak t.a.v. de nog altijd bestaande problemen en onlust gevoelens tussen zwart en blank. Dat leeft daar nog heel sterk. En Amerika is eigenlijk het enige land ter wereld wat tegelijkertijd opgebouwd moest worden door blank en zwart. Het was nieuw land voor zowel de blanken als voor de zwarten die als slaven erheen gebracht werden. Dus geen van beide volkeren waren autochtoon, toch moesten ze samen een nieuw land opbouwen. Zover ik weet bestaat deze situatie nergens anders ter wereld. Dat is niet voor niets, niets is zonder reden. Elk ander land is het 1 volk autochtoon en 1 of meerdere allochtone volkeren die moeten integreren in de al bestaande cultuur en land van het autochtone volk.
Wij kennen dus wel een soortgelijke toestand met buitenlanders, maar dat is meer gericht op de religie en daaruit voortvloeiende culturele verschillen, niet op de huidskleur en ras per se.

En wat betreft het fysiek taaier zijn, dat zie je ook bij Australiërs. En bij hen speelt hetzelfde een rol: alleen de sterksten overleefden de maandenlange zeevaart erheen. En ook ter plekke was het heel hard leven, er was niets, ruig land wat helemaal ontgonnen moest worden enz. Alleen de sterksten overleefden dat en ook het nageslacht van sterke mensen is uiteraard sterker. Australiërs zijn over het algemeen ook een taai, sterk volk.
In Amerika is er een aardige kloof volgens mij: je hebt die ongelofelijk overdreven fanatieke gezondheidsfreaks en sportfanatiekelingen en anderzijds die ongelofelijk dikke, ongezonde mensen.
Over het algemeen zijn wij NLers heel nuchter, down to earth, al zijn we ons daar niet zo van bewust, omdat we gewoon zo zijn, niet beter weten. Niet zo vatbaar voor allerlei bullshit, al wordt dat tegenwoordig sterk beïnvloed door overmatig Amerikanisme. Maar typerend is voor ons toch nog altijd: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:38 am

Bridget wrote:
Die Amerikaanse onlustgevoelens tussen zwart en blank komt naar mijn gevoel ook doordat de vroegere 'zwarte' zieltjes, die tijdens de slaventijd gevangen zijn genomen door de blanken, nu weer opnieuw incarneren. Ze dragen die herinneringen uit dat vorige leven met hen mee. Uit ervaring weet ik dat invloeden uit een vorig leven tamelijk hardnekkig kunnen zijn. Ik denk daardoor de strijd tussen blank en zwart moeilijk is op te lossen althans, heden ten dage!
Ik dacht dat in veel delen van Afrika ook nog invloeden van de apartheid voelbaar waren?!

Ik heb me laten vertellen dat Australiers maar ook veel Amerikanen beter tegen hitte kunnen en daar fysiek ook beter voor uitgerust zijn. Ik dacht dat juist deze mensen extra gevoelig reageren op suikers, zetmeel en corn syrup.

Doordat sociale zaken zoals uitkeringen en zorg slecht geregeld zijn, vergroot dit je overlevings standje en dan ga je je misschien meer en meer soldaat voelen. Het vergroot in ieder geval asociaal gedrag lijkt me. En dan mag iedereen ook nog zomaar een wapen kopen daar!

Ik heb nooit het verlangen gehad om in Amerika te gaan wonen en dat zal er ook nooit van komen ook! Ik voel gewoon dat ik er niet genoeg soldaat voor ben.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:38 am

Bridget wrote:
Die Amerikaanse onlustgevoelens tussen zwart en blank komt naar mijn gevoel ook doordat de vroegere 'zwarte' zieltjes, die tijdens de slaventijd gevangen zijn genomen door de blanken, nu weer opnieuw incarneren. Ze dragen die herinneringen uit dat vorige leven met hen mee. Uit ervaring weet ik dat invloeden uit een vorig leven tamelijk hardnekkig kunnen zijn. Ik denk daardoor de strijd tussen blank en zwart moeilijk is op te lossen althans, heden ten dage!
Zou kunnen, het is daar in ieder geval nog heel moeilijk allemaal en wat je ziet en hoort zijn het nu toch eigenlijk vnl. ook de zwarten zelf die 'moeilijk' doen. Dus dat stuk van vorige levens zal zeker wel heel erg spelen! Het zijn ook enorm heftige thema's natuurlijk. De blanken zijn veelal gevlucht uit Europa omwille van religie, sommigen dan niet. De zwarten zijn bruut weggerukt uit hun eigen land, cultuur, van hun familie en volk weg. Zowel blank als zwart zal hier mogelijk trauma van hebben? Van het weg móeten uit het eigen land, cultuur enz?

Bridget wrote:

Ik dacht dat in veel delen van Afrika ook nog invloeden van de apartheid voelbaar waren?!
Zou best kunnen, dat is er daar natuurlijk ook niet zo maar 1 2 3 uit. En daar heb je weer een ander scenario, dat het autochtone volk onder de voet is gelopen door een allochtoon volk.
En dat is dan elders ook gebeurd, denk bijv. aan Indonesië. Maar Indonesië is niet blijvend onder de voet gelopen. En idem voor andere kolonieën, in die zin is Afrika ook weer een geval apart (en Australië overigens ook, alleen heb je globaal gezien minder aboriginals dan Afrikanen).

Bridget wrote:

Ik heb me laten vertellen dat Australiers maar ook veel Amerikanen beter tegen hitte kunnen en daar fysiek ook beter voor uitgerust zijn. Ik dacht dat juist deze mensen extra gevoelig reageren op suikers, zetmeel en corn syrup.
Zou zeker heel goed kunnen. De temperaturen in bepaalde delen van AUS en US zijn ook gewoon extreem, niet alleen hitte, ook koude, dus logisch dat het lijf zich aanpast. Denk wederom terug te voeren op het survivial of the fittest principe?
En zou kunnen dat zij ook gevoeliger zijn voor die zooi. Maar ze krijgen het wel en masse binnen overal en nergens. Mijn dochter wordt hier weer op gewezen door haar schoonzusje, die wel behoorlijk bewust is van dit soort dingen, ook heel fit en zo. Mijn dochter moet dat allemaal leren, die is gewend aan NL en hier is het in vergelijking toch allemaal net wat beter, helderder volgens mij.

Bridget wrote:

Doordat sociale zaken zoals uitkeringen en zorg slecht geregeld zijn, vergroot dit je overlevings standje en dan ga je je misschien meer en meer soldaat voelen. Het vergroot in ieder geval asociaal gedrag lijkt me. En dan mag iedereen ook nog zomaar een wapen kopen daar!
Heel goed punt heb je daar, zeg! En ja, dat je daar zo met een pistool de US versie van het Kruidvat in kunt lopen, is gewoon te absurd voor woorden! Mijn dochter heeft dat ook meegemaakt en haar man is helemaal vóór wapenbezit. Ik merk dat mijn dochter ook begint te veranderen hierin :/ Zo van, dat het toch heel logisch en redelijk is dat je jezelf kunt verdedigen tegen de overheid. Daar zit hem dus blijkbaar de kneep. Angst dat de overheid iets doet en dat ze zich niet kunnen verdedigen. Ook iets uit de koloniale tijd vrees ik ... De verdeeldheid die er lange tijd is geweest tussen niet alleen N en Z maar ook de verschillende staten en zo. Als ik er zo eens over nadenk, moet daar nogal wat opgeruimd worden op collectief/celniveau, pffff ...
Nou zitten er in de US wel een aantal enorm belangrijke krachtige portals en aardechakra's. O.a. Hollow Earth. Misschien dat die het volk gaan helpen om versneld door die sh*t heen te komen?

Bridget wrote:

Ik heb nooit het verlangen gehad om in Amerika te gaan wonen en dat zal er ook nooit van komen ook! Ik voel gewoon dat ik er niet genoeg soldaat voor ben.
Nee, ik heb er ook niet zoveel mee. Veel dingen zijn wel interessant, geschiedenis enz., hoe dingen gegaan zijn, en nog. Maar ik hoef er ook niet zo nodig heen en wonen al helemaal niet.

En toch ... blijft het dan apart dat Canadezen volgens mij zo heel anders zijn, veel Europeser nog dan Amerikanen. Hoe dat nou zit, moet zeggen dat ik daar eigenlijk niet de vinger achter kan krijgen? Jij een idee?

Vind het wel leuk zo uit te wisselen trouwens! Als wij samen zouden komen, wordt het een cultuur freak meeting (RFL)
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:38 am

Bridget wrote:
Behalve de 'zwarten' (wát een woord eigenlijk! :-p ) zijn ook de indianen massaal van hun land verdreven en NIET door de witten, ook NIET door de zwarten maar door de bruinen, namelijk door de Spanjaarden. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat de Spanjaarden het paard naar Amerika hebben gebracht. Ook vanwege het extreme karakter van Amerika heb ik het idee dat er ook en masse geincarneerde indianenzieltjes rondlopen. Kan het zijn dat dit door de zwarten (ik blijf even kleurrijk om het principe te verduidelijken) te weinig wordt beseft? Er zijn zelfs zwarten die moeite hebben met Latijns-Amerikanen daar. Ik moet kleurenblind zijn maar bij mijn weten zitten zij genetisch heel dicht bij het negroide ras! We stammen namelijk allemaal van Afrikanen af. Dan moet ik je nu een heel lesje migratie geschiedenis geven maar dat is van latere orde.

Het is zeer zeker waar dat Afrikanen door blanken onder de voet gelopen zijn. Dat is lang zo geweest en dat laat zijn sporen na. Logisch dat je dan kwaad bent maar....waarom laten ze zich daar dan wel door de Chinezen onder de voet lopen?! Als er door Chinezen een bedrijf in Afrika gestart wordt, dan nemen ze wel allemaal Afrikaanse werknemers in dienst maar die moeten zich dan wel conformeren naar Chinese normen en (werk) waarden. Heb jij weleens gezien hoe dat gaat? Als je zo boos bent omdat je onder de voet gelopen bent, waarom accepteer je dit dan wel?! Ik denk niet dat ze dit in Indonesie nog pikken of zie ik dat verkeerd?

Laten we zo zeggen dat Amerikaanse lijven beter tegen extreem weer bestand zijn. Dat is denk ik de kern van hun kracht. Ik vrees echter voor hun gezondheid daar ze en masse die zooi binnenkrijgen in plaats van lekker vers eten! Het survival of the fittest principe zal wie weet hier wel een grotere rol in spelen dan bij ons.

Ja, wat die sociale zaken betreft: ik vind het van de gekke dat een kapitalistische staat, in dit geval werelddeel zaken als gezondheidszorg en sociale zekerheid niet goed regelt. Ik ben helaas de titel van die film kwijt maar in die uitgebreide film kwam naar voren dat Amerika het allerslechtst in de wereld scoort op deze punten! Veel communistische landen scoren op dit punt stukken hoger, te gek voor woorden gewoon.
En nog wat geks: als iedereen een wapen mag kopen alsof het snoepgoed is, vind ik het gek dat de doodstraf in veel staten daar wel ingevoerd blijft. Terwijl je dan als staat wel aanleiding geeft om te moorden als je wapens als koek verkoopt. Gebruikt iemand dat wapen dan moet hij/zij dood.
Dit stamt weliswaar uit de koloniaanse tijd maar die tijd hebben we nu al goeddeels achtergelaten dus vind ik wapengebruik lang niet altijd een excuus.
Ik heb begrepen dat er grote verschillen zijn tussen mensen die uit de grote steden komen en mensen die in de binnenlanden wonen. Al vraag ik me soms af waar de verschillen dan in zitten.

In Canada wonen een behoorlijk aantal Europeanen dus alleen dat al kan het anders maken maar...ook een ander beleid ten aanzien van scholing en mogelijkheden om aan het werk te komen. Ik heb het idee dat de sociale voorzieningen daar ook beter geregeld zijn. Zal wel mede door die Europese invloeden komen.

Geen cultuur vreet meeting :D maar een cultuur freak meeting! (TPP)Ik ga hier eens over
mediteren (kng) Ik ga eerst maar eens op die aarde chakra's vertrouwen :)
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:38 am

Bridget wrote:
Behalve de 'zwarten' (wát een woord eigenlijk! :-p ) zijn ook de indianen massaal van hun land verdreven en NIET door de witten, ook NIET door de zwarten maar door de bruinen, namelijk door de Spanjaarden. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat de Spanjaarden het paard naar Amerika hebben gebracht. Ook vanwege het extreme karakter van Amerika heb ik het idee dat er ook en masse geincarneerde indianenzieltjes rondlopen. Kan het zijn dat dit door de zwarten (ik blijf even kleurrijk om het principe te verduidelijken) te weinig wordt beseft? Er zijn zelfs zwarten die moeite hebben met Latijns-Amerikanen daar. Ik moet kleurenblind zijn maar bij mijn weten zitten zij genetisch heel dicht bij het negroide ras! We stammen namelijk allemaal van Afrikanen af. Dan moet ik je nu een heel lesje migratie geschiedenis geven maar dat is van latere orde.
Nou, Indianen zijn meer in het zuiden door Spanjaarden onder de voet gelopen, mn zuid Amerika en Mexico. Volgens mij zijn ze pas later echt naar o.a. California uitgevlogen. In noord Amerika zijn het toch vnl. de blanken geweest. Denk aan de Pilgrim Father die in Pensylvania aankwamen en contact hadden met indianen. En de film Pocahontas, waarbij de Engelsen in Virginia (of was het West Virginia?) aankwamen. Dit is echt gebeurd, alleen was het verhaal van Pocahontas niet zo romantisch als de film laat geloven.
En ja, heel gek dat blank en zwart niet aan de indianen lijken te denken die door hen verdreven zijn en en masse vermoord. Kan daar goed pissig over zijn als blanke Amerikanen doen alsof het hun land is, alsof zij de eersten waren.
Denk dat zwarte Amerikanen de latino's als een bedreiging zien. Dat gevoel komt sterk op. Misschien dat ze eigenlijk zelf nog altijd niet goed geworteld zijn in Amerika? Hoe die Afro-Amerikanen functioneren, kan ik ook niet goed volgen. Die gangster achtige types, waar er veel van zijn, maken zichzelf superieur, terwijl ze intussen hun eigen ras discrimineren en uitbuiten en tegelijkertijd ook blanken verguizen. M.a.w. wat willen ze nou eigenlijk? Wat maakt hen nou eigenlijk gelukkig? Die draaien volgens mij nog op een hele oude 'mold' --> angst en van daaruit dus macht willen hebben -> controle? Zou dat nog zijn gestoeld op de angst van weggerukt worden uit hun land? Celgeheugen
Wat ik aan indianen bijzonder vind is dat zij vaak veel relaxter zijn. Mijn zoon had het daar eens over (die is ook in dit soort dingen geinteresseerd), dat die zeggen "wij hebben onze tijd gehad, nu is het de tijd aan de blanken". Dat zij een hoger begrip hebben en weten dat deze fase doorlopen moet worden, zoiets.

Kweet niet of ik de theorie aanhang dat we allemaal van de Afrikanen afstammen. Volgens mij ligt het iets ingewikkelder, als je verder terug gaat. Ik heb een boekje over Lemurië en Atlantis, waar ook de migratie in besproken wordt, de wortelrassen enz. En volgens mij ging er dat toch niet van uit dat we uit Afrika kwamen. Moet het nog eens lezen, want ik vond het toen in die tijd wel ingewikkeld :/ Na Atlantis zijn volkeren via Amerika met een boog over Scandinavië en Engeland naar Europa gekomen en richting Afrika/Egypte afgezakt. En een andere groep de andere kant op (Mongolen) en Indianen die in Amerika zijn gebleven. Indianen zijn ook afstammelingen van de Atlanteanen, de polynesiërs dus ook.
Wat interessant is, is dat er in Atlantis dus al meerdere volkeren waren. Ergens ging ik er altijd van uit dat het allemaal blanken waren (VLG)

Bridget wrote:
Het is zeer zeker waar dat Afrikanen door blanken onder de voet gelopen zijn. Dat is lang zo geweest en dat laat zijn sporen na. Logisch dat je dan kwaad bent maar....waarom laten ze zich daar dan wel door de Chinezen onder de voet lopen?! Als er door Chinezen een bedrijf in Afrika gestart wordt, dan nemen ze wel allemaal Afrikaanse werknemers in dienst maar die moeten zich dan wel conformeren naar Chinese normen en (werk) waarden. Heb jij weleens gezien hoe dat gaat? Als je zo boos bent omdat je onder de voet gelopen bent, waarom accepteer je dit dan wel?! Ik denk niet dat ze dit in Indonesie nog pikken of zie ik dat verkeerd?

Oh, dat wist ik niet joh. Ergens logisch, het zijn niet de mensen die hen onder de voet gelopen hebben, hun land hebben ingepikt enz. En wrs hebben ze nu zelf daar ook heel erg werk nodig, inkomen. En komen de Chinezen dan weer op de juiste tijd om ze dat te bieden.
Buiten dat, is de krachtige en wijze geest van deze volkeren misschien ook niet erg stuk? Door al die jaren oorlog, slavenhandel en weet ik wat meer.

Bridget wrote:

Laten we zo zeggen dat Amerikaanse lijven beter tegen extreem weer bestand zijn. Dat is denk ik de kern van hun kracht. Ik vrees echter voor hun gezondheid daar ze en masse die zooi binnenkrijgen in plaats van lekker vers eten! Het survival of the fittest principe zal wie weet hier wel een grotere rol in spelen dan bij ons.
Ja eigenlijk wel gek. Eerst een fysiek heel sterk volk om het daar te kunnen redden en een land op te kunnen bouwen. Mentaal moeten ze dan feitelijk toch ook sterk zijn (geweest).
En nu gaan ze dan langzaam maar zeker kapot aan hun genot?
Goed beschouwd komt er nogal wat wat slecht is uit Amerika. Begon al met tabak, aardappelen, mais.

Bridget wrote:

Ja, wat die sociale zaken betreft: ik vind het van de gekke dat een kapitalistische staat, in dit geval werelddeel zaken als gezondheidszorg en sociale zekerheid niet goed regelt. Ik ben helaas de titel van die film kwijt maar in die uitgebreide film kwam naar voren dat Amerika het allerslechtst in de wereld scoort op deze punten! Veel communistische landen scoren op dit punt stukken hoger, te gek voor woorden gewoon.
En nog wat geks: als iedereen een wapen mag kopen alsof het snoepgoed is, vind ik het gek dat de doodstraf in veel staten daar wel ingevoerd blijft. Terwijl je dan als staat wel aanleiding geeft om te moorden als je wapens als koek verkoopt. Gebruikt iemand dat wapen dan moet hij/zij dood.
Dit stamt weliswaar uit de koloniaanse tijd maar die tijd hebben we nu al goeddeels achtergelaten dus vind ik wapengebruik lang niet altijd een excuus.
Ik heb begrepen dat er grote verschillen zijn tussen mensen die uit de grote steden komen en mensen die in de binnenlanden wonen. Al vraag ik me soms af waar de verschillen dan in zitten.
Ik had eigenlijk zo gehoopt dat Obama het voor elkaar zou gaan krijgen met de zorg. Maar als je de reacties van Amerikanen had gelezen hier op! Ongelofelijk! (Ik zit op een internat. forum met vnl. AMerikanen, heb dat topic toen een beetje gevolgd). Die lui snappen werkelijk niet dat een systeem als wat Obama wilde, wat toch leek op wat wij hadden voor het veramerikaniseerd werd, beter is dan wat ze nu hebben. Iedereen schreeuwde moord en brand dat het honderden dollars per mnd meer zou gaan kosten enz.
Nou is het natuurlijk ook niet hetzelfde als in NL, veel daklozen en arme mensen enz. in de US, als die dan allemaal ineens en masse de zorg gaan gebruiken, gaat het land wrs ook half failliet, en dat zijn ze meen ik toch al. Maar die hokjes geest ... ikke ikke ikke ikke. En dat krijg je als de gemiddelde mens ook amper het hoofd boven water kan houden. Geeft wel te denken. Hoe dat land ooit meer volgens het nieuwe moet gaan draaien?

Bridget wrote:

In Canada wonen een behoorlijk aantal Europeanen dus alleen dat al kan het anders maken maar...ook een ander beleid ten aanzien van scholing en mogelijkheden om aan het werk te komen. Ik heb het idee dat de sociale voorzieningen daar ook beter geregeld zijn. Zal wel mede door die Europese invloeden komen.
Ja, maar heb begrepen dat het daar ook geen vetpot is, hoor, ongeveer zoals in NL of net wat minder. Ken via via dan weer iemand die daar zit, dan pik je zo eens wat op.
Ik denk dat de meer west-Europese geest daar meer behouden is gebleven omdat het in eerste instantie niet zo geliefd was om heen te gaan als de US? Vanwege het klimaat en landschap daar. Plus had je in Canada bijv. geen goud volgens mij, toch niet in de mate als in de US. Dus de hebzucht is daar niet zo toegeslagen denk ik. Denk dat dat in de US veel ten grondslag ligt aan hun houding. In de tijd van het claimen van goudmijnen was het hebzucht ten top, moord en doodslag om een goede mijn te claimen en behouden. Heb daar wel eens over gelezen in verhalen, geen leuke tijd. Het hebben hebben hebben en ikke en de rest kan stikken is er toen denk ik al in gekomen, en er nooit meer uit gegaan.

Bridget wrote:

Geen cultuur vreet meeting :D maar een cultuur freak meeting! (TPP)Ik ga hier eens over
mediteren (kng) Ik ga eerst maar eens op die aarde chakra's vertrouwen :)
Keep me posted!

Denk dat ik dit straks maar eens af ga splitsen, bij "cultuur, volkeren" enz ga zetten, haha.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:39 am

Bridget wrote:
De Spanjaarden zijn inderdaad meer in het zuiden geweest maar..al zijn ze later naar het noorden uitgeweken, ze zijn er wel geweest dus niet alleen de blanken! Ik vergis mij misschien maar ik heb het idee dat dit daar nog weleens vergeten wordt. Ik weet dat je nogal pro Engels bent Kristalletje dus hopelijk word je niet al te boos als ik stel dat Engelsen nogal behept zijn met territoriumdrift (GIE) In Amerika maar ook vooral veel in Afrikaanse landen!
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe het gesteld is met Afro-Amerikanen daar. Ik weet niet wat hun achtergrond met blanke mensen is althans, niet goed. Ik kan inderdaad niets anders constateren dan dat het met dit cel geheugen te maken heeft. De combinatie van verschillende groepen die zich daar feitelijk matig of helemaal niet thuis voelen. Verschillende groepen die op hun eigen manier hun cel geheugen met de daarbij behorende angsten hebben. Je kunt je de reacties zo ongeveer voorstellen! Door een gevoel van chronische ontheemding geen gevoel meer hebben wat je gelukkig maakt.
Tijdens het begin van de massale migratie zaten Amerika en Afrika nog aan elkaar vast. Je kon als het ware zo overlopen! Pas een paar honderd jaar later zijn deze twee continenten door natuurverschijnselen van elkaar gescheiden. Al sta ik altijd open voor andere theorieen.
Ik denk dat juist dat relaxte van de indianen zo bedreigend is geweest voor de Spanjaarden en Engelsen. Wat dat relaxte is juist zo ondoorgrondelijk zodat je gaat denken wat zal daar achter zitten? Kan het zijn dat dit een van de redenen is geweest waarom ze verjaagd zijn? Heeft dit meegespeeld?

Ik denk dat de Chinese geest eerder stuk is van een jarenlang totalitair communistisch regime waarin ze zowat niks mochten zeggen. Zelfs een wijze geest kan dit niet opbrengen met alle gevolgen van dien.
Nee, zij hebben het land niet onder de voet gelopen daarin heb je zeker gelijk maar als je het niet gewend bent om te mediteren vlak voordat je aan het werk gaat en dat je ook in de rij moet staan om naar binnen te gaan, beschouw ik dat wel als een voorportaal daarvan. Een groep mensen krijgt niet zomaar de macht, dat wordt namelijk langzaam maar zeker toegestaan. Is daar van Afrikaanse kant geen besef van? Geen of weinig besef van machtsstructuren?

Ik vrees dat Amerikanen inderdaad kapot gaan aan hun eigen genot. Zeer zonde gezien hun van aanleg sterke constitutie. Heb jij jaren geleden misschien de film Super Sized Me gezien? Die film gaat over de McDonald in Amerika! Meid, een milkshake beker wat voor ons large is, is daar nog extra small Shocked Zo gaat het ook met porties patat en vlees met saus en zo. Kijk eens of die dvd bij jou in de buurt te krijgen is of dat je die kunt bestellen.

Obama heeft het goed bedoeld. Misschien dat hij die premies te hoog heeft ingevoerd voor Amerikaanse begrippen maar het systeem deugde wel. Gelet op de gemiddelde reactie daarop, krijg ik het gevoel dat ze niet verder lijken te denken dan het moment. Ik sluit niet uit dat hier een grote brok onvermogen achter zit, mede door dat cel geheugen.
Ik denk dat de krijgers mentaliteit daar nog lang niet uitgeroeid is, door een heel lang verleden van het verjagen van diverse volken. Hoewel dit nog uit het wapenbezit blijkt (en niet zelden uit het gebruik ervan Shocked , uit deze mentaliteit zich nu steeds meer en meer in het omgaan met geld en het nemen/krijgen van banen. Het heeft ook te maken met hoe bazen met hun personeel om gaan. Dit houdt het alleen in het moment denken in stand.

Dus als ik het goed begrijp van die goudmijnen, was dat daar vroeger eigenlijk net zo als nu nog bij de Ivoorkust? Dan begrijp je inderdaad het ikke, ikke en de rest.......blijkbaar zonder open te staan voor andere ideeen en manieren om met hebzucht om te gaan.

Ik keep your posts (TPP)
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:39 am

Hahaha, lachen, print je ze uit? Ik geniet hier ook enorm van!

Nou, nu ik er zo eens over denk met die Amerikanen gaat dat verder dan alleen die goudmijnen. Ze hebben in die koloniale tijd natuurlijk allemaal keihard moeten vechten voor verkrijgen en behoud van hun lapje grond en huisje. Soms tegen andere blanken maar ook vaak tegen indianen die hen overvielen, want ook niet alle indianenstammen waren zulke schatjes.
Dus die vecht en verdedig mijn toko houding die ze nu nog altijd hebben (wapenbezit en ikke ikke ikke) zal zeer wrs ook daar op gestoeld zijn?
Verschil in mentaliteit van oostkust, midden amerika en westkust kan hiermee misschien ook verklaard worden? Velen bleven in eerste instantie aan de oostkust, waar men aankwam. Daar werden ook al eerder dus zg. geciviliseerde nederzettingen/steden gevormd. Maar de rest van het land, de binnenlanden m.n. was een heel ander verhaal. Daar was het ruig, onontgonnen, niemand wist exact wat er was en wat niet, en de indianen dan nog natuurlijk. Herinner je je nog de serie van weleer "How the west was won"? Die ging eigenlijk over een familie(s) die weg trokken van het oosten, de binnenlanden in, richting het westen van Amerika. De grote onzekerheid wat hen te wachten stond enz. met vrouwen en kinderen, hele karavaan met huifkarren een onzeker leven tegemoet.
Ik heb ook nogal een tijd van die western magazines gelezen (Hollister, bestaat nog altijd, haha). Als men zich gevestigd had als rancher, in the middle of friggin nowhere, hadden ze ook te kampen met indianen, bandietenbendes, afpersers enz. Meer richting het zuiden kregen ze vaak ook nog bandietenbendes van Mexicanen op hun dak. Ook geen schatjes.
Dus die hele wapentoestand is daar nog altijd op gebaseerd denk ik. Plus dat de overheid in die tijd zo verdeeld was en volgens mij soms ook gewoon deed waar ze zin in had. Zo'n groot land, dan hou je toch als overheid het totaal overzicht niet zo in beeld, dat kan bijna niet, zeker niet in de tijd dat post en telegrafie nog amper bestond. Zelfs nu hoor je toch nog 'indianenverhalen' dat de politie in die afgelegen hillbilly counties doet waar ze zelf zin in heeft? Dat je het daar niet aan de stok moet krijgen met de politie (sherifs geloof ik in die achteraf counties), want je mensenrechten zijn daar niet bestaand.
Hoe moeten mensen vertrouwen hebben, krijgen, houden in de overheid? Het hele rechtssysteem zit daar zo ingewikkeld in elkaar. State law, federal law en weet ik wat meer. Je hebt federale rechters, maar ook rechters van een ander systeem. Zit zo vreemd in elkaar. Maar ook andere dingen: in de ene staat betaal je bijv. 15% BTW, de andere 22%. Noem maar even wat qua percentages, weet ze niet uit mijn hoofd, alleen dat het substantieel kan verschillen. In de ene staat mag je wiet kopen/roken, in de andere niet, óók niet in je eigen huis. De ene staat heeft doodstraf, de andere niet. Wekt niet echt vertrouwen toch? Bevordert ook het eenheidsgevoel volgens mij niet?
Nog effe over die binnenlanden, dacht aan de Hillbillies, heb daar eens op geGoogled. Interessant! Dat waren van origine vnl. Schotten uit de Schotse Laaglanden, die naar Noord Ierland waren getrokken. Daar kregen ze de naam Hill Billy (Mountain/hill bloke). En deze Schotten zijn het dus die zich vestigden in een deel van de US wat dus Hill Billy gebied werd. Verklaard ook weer een hoop. Moonshine en zo, Schotten zuipen ook nogal wat, ruig volk enz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hillbilly

De Spanjaarden zijn niet zo heel ver naar het noorden getrokken, volgens mij. New Mexico en California (daarom heet het Los Angeles en San Fransisco uiteraard). Beetje de onderkant van N-amerika en dan naar links California.
Dit was hun bezit rond 1600:
Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu 14
Daar zit California dus (nog) niet bij.

Als ik me goed herinner van de Zorro (de films meen ik, niet de oude serie, die kan ik me niet meer herinneren, haha) konden ze niet verder omhoog omdat de Engelsen (meen ik) ze daar tegenhielden. Noordelijk zaten tenslotte de Engelsen en in het oosten (New Orleans enz.) de Fransen volgens mij.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij konden ze niet echt verder? De Spanjaarden hebben volgens mij echt hun grootste effect gehad in Z-Amerika, m.n. Mexico toch, de Inca's.

De Engelsen, tja ... die zijn behoudend en vasthoudend, he. Vind het zelf ook idioot dat ze nog altijd zo vasthouden aan hun commonwealth, colonies en zo, en Noord Ierland, die hele situatie. Maar wel typisch Engels, behoudend zijn. Idem met het vasthouden aan de pond, maar in hun hele cultuur, hoe ze zijn, proef je dat eigenlijk wel (vind ik).

Opgesomd zou je misschien kunnen zeggen dat
NLers onderhandelend zijn
US verdedigend zijn
UK vast/behoudend is

Alledrie met de ondertoon "hebzucht" en/of "macht".

Ik zal eens moeten kijken naar dat stuk van de Chinezen in Afrika. Weet daar helemaal niets van. Chinezen zijn zeker weten ook weer een slag apart. Ook van origine eigenlijk een handelsvolk, maar ook een enorme smeltkroes van verschillende volkeren. Vroeger was China niet één land, maar allemaal kleinere koninkrijkjes en zo. Ooit zijn ze bijna plat gewalst door de Mongolen.
Als je dat interessant vindt, kan ik je het boek aanraden "Wolf in een Zee van Gras" van Conn Iggulden. Gaat over Djengis Khan, eigenlijk heette die Temujin. Hoe hij geboren werd en tot grote leider werd, de lijdensweg die hij moest doorstaan enz. enz. Zo'n ongelofelijk mooi boek! Echt zeldzaam mooi, nu ik er aan denk, zou ik het zo weer willen lezen eigenlijk!

Die film ken ik niet, Supersized Me. Zal eens kijken. Maar tis inderdaad toch een bekend iets dat je daar hamburgers ter grootte van een groot bord krijgt en dat soort gedoe. Echt weird eigenlijk, volgens mij zijn zij toch het enige land ter wereld waar dit soort dingen zo over the top zijn? Heb dat bijv. in Australië ook niet gezien. Daar zag je destijds veel sarnies (sandwiches) verpakt in van die driehoekige plastic doosjes die je hier bijv. bij benzinestations ziet. Toen in die tijd zag je die hier helemaal nog niet, daar wel. Burger en friet toestanden heb ik daar ook niet overmatig gezien destijds (was in 1986, dus al wel even geleden). En healthfood dingen had je daar toen al, had ik hier ook nog nooit gezien. Waar je bijv. verse groente en fruit smoothies kon laten maken.

En de Indianen, tja... eenzelfde soort houding heb ik bij de Aboriginals gemerkt. Bij de jongeren werd dit veelal apathie, omdat ze nergens meer bijhoren of thuis zijn, dus veel petrol sniffing, werkeloosheid enz. Maar de ouderen waren ook eigenlijk allemaal wel relaxter. Tenzij ze het verborgen hielden, heb ik van hen toch nooit iets gevoeld van vijandigheid naar de blanke mens toe. Andersom maar al te duidelijk!

Nou, ik ga nog een bakkie leut halen, hahaha
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:39 am

Bridget wrote:
Om het hele verhaal even samen te vatten: door eeuwenlang moeten vechten om jezelf staande te houden daar in Amerika, heerst er in zijn algemeenheid een angst om het je mannetje staan en voor jezelf op te komen los te laten. Dit geldt niet alleen voor wit en zwart maar sowieso voor heel veel etnische groeperingen. Nu uit zich dat niet meer (alleen) in het gebruik van wapens maar nu ook vooral in de kapitalistische inslag. Bij kapitalisme geldt tenslotte het recht van de sterkste!
Een zeer verdeelde overheid die geen overzicht heeft/had geeft nog eens een extra onveilig gevoel, wat de hang naar wapens zeker verklaart. Op zich allemaal logisch en goed te begrijpen.

Tegenwoordig beschikt de hele wereld over veel betere communicatiemiddelen dan vroeger! Iedereen, ook zeer zeker in Amerika beschikt zowat iedereen over een Smartphone, Tablet, computer en laptop. Iedereen kan met zijn smartphone of mobiel bij zijn internetgegevens.
Door al deze middelen moet het ook of misschien wel zelfs voor een Amerikaanse overheid een stuk makkelijker zijn om overzicht te houden en mensen een veiligere leefwereld te bieden. Dit gaat uiteraard niet van vandaag op morgen maar ik heb het idee dat hier tot op heden helemaal niks aan gedaan wordt.
In heel de wereld zijn er in het (verre) verleden veroveringen met/zonder kolonieen geweest en zijn mensen emotioneel/fysiek hiervan aangepakt. Echter, in veel delen van de wereld heeft men inmiddels een veel beter sociaal stelsel dan in Amerika. Ofschoon ik donders goed begrijp dat Amerika misschien wel het ergst is aangepakt op dit punt, laat het me toch niet los waarom zij ondanks de sterk veranderende tijd niet voor veranderingen open staan. Om die vraag voor mezelf beantwoord te krijgen, heb ik geprobeerd om via internet de horoscoop van Noord-Amerika op te vragen. Ik weet dat de ontstaanstijd 04 juli 1776 16.50 is geweest. Ik heb geprobeerd die horoscoop te trekken, helaas werkt mijn betakantje weer eens niet mee (sad) (sad) (sad) (VLG) (VLG) (VLG)
Ik weet wel dat Tweelingen de ascendant van de VS is (GIE) en dat Saturnus in Weegschaal in het 5e huis staat.
Hoewel hier geen honderd procent geloof aan gehecht wordt, heb ik de gevoelsmatige zekerheid dat zowel de ascendant als de stand van Saturnus zeer zeker klopt! Tweelingen verklaart de dualistische houding jegens wapens en gezondheidszaken. De stand van Saturnus geeft een strakke en vaak liefdeloze opvoeding van kinderen aan maar ook plankenkoorts en het moeilijk vinden om los te laten.

In achterliggende gebieden doet de politie nog steeds waar die zin in heeft. Sterker nog: de drugswereld stopt daar zelfs geld in agrarische projecten. Heeft de overheid weer een zorg minder! In stedelijke gebieden is dat volgens mij niet meer zo, in ieder geval al stukken minder.
Het eenheidsgevoel zal een stuk sterker zijn als de regels duidelijker en eerlijker zijn. Je bevordert door een onevenwichtigheid in BTW en zo, dat mensen goederen van de ene staat naar de andere smokkelen. Is daar dan wel controle op?!

Ik ga eens naar dat boek van die Wolf in een zee van Gras kijken (TPP) Als je naar Supersized Me zoekt, kijk dan gelijk ook eens naar Rabbit Proof Fence. Dan zie je goed wat de Aboriginals door blanken zijn aangedaan. Doordat mensen de arrogantie hebben om voor een ander te bepalen hoe ze moeten leven, bereik je juist ellende zoals werkloosheid, armoede en drugsgebruik. Als ze die mensen rustig in hun natuurlijk habitat gelaten hadden, dan hadden ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien, waren ze niet gaan snuiven en had je van die mensen geen centje last gehad! In zijn algemeenheid gaan mensen aan de verdovende middelen of alcohol als een leefomstandigheden niet in harmonie zijn met wie ze werkelijk zijn. Bovendien word je dan apathisch.

Ja, Schotten kunnen zuipen maar dat kunnen Duitsers ook hoor (GIE) Vergeet vooral ook sommige Nederlanders niet. Vasthoudendheid vind ik veel kenmerkender voor de Schotten en zeer zeker niet te vergeten Engelsen. Niet alleen aan de ponden maar inderdaad ook aan hun cultuur. Vind ik het dan toch ook weer vreemd dat ze dan wel weer sharia rechtbanken hebben (KWN) . Engelsen zijn altijd heel erg op zichzelf, mijn ervaring is dat ze wel van anderen verwachten dat ze zich aanpassen aan hen, zijn ook veeleisend naar die ander, zelf achterblijven qua infrastructuur maar dan wel die rechtbanken.

Noord-Amerika is het enige werelddeel waarin McDonald consumptie zo over de top is. Ik snap niet hoe je dag in dag uit zo kunt eten. Ik weet van mezelf dat ik op den duur doodziek zou worden! Maar dat zal dan wel aan mijn genen liggen (RFL) Reken er maar op dat het nu nog veel erger is dan in 1986! Heb je die reuze pizza's weleens gezien en dan met name de kilo's kaas die ze erop doen?

Ik denk dat Spanjaarden en Mexicanen de grootste invloed hebben gehad, hoewel ik denk dat blanken in zijn algemeenheid er ook wat van konden.

Groet,
Bridget
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:40 am

Diana wrote:
Pioeh, mooi hoor. Filosoferen over cultuur, erfgoed en samenleving vind ik ook heerlijk en ik heb altijd oren naar kenmerken van volkeren. Inderdaad; Amerika de wereldpolitie, Engeland de wereldcolonialisten , Nederland de Handelaars enz. Uit Duitsland komen de meeste uitvinders, intelligentie en volhardendheid is daar dan weer diep geworteld. Waar mijn voeten in de aarde staan is mijn plekkie. Dus niet echt iemand van de hele wereld hoor. Ik heb een nogal Keltische gevoel hier in zuidnederland. Nederland is noordelijk meer Germaans. Ik meen soms het germaans en keltisch onderscheid ook te merken in ons landje tussen noord en zuid. Laats las ik dat Italianen zich het minst hebben vermengd met andere nationaliteiten door middel van huwelijken. Dus echt romeins bloed stroomt daar nog door de aderen. Maar ik spring van de hak op de tak nu denk ik Embarassed . Wel interessant allemaal hoor!


Diana
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:40 am

Gewoon_Gerard wrote:
En hoe zit dat met Zuid Holland wat afkomst betreft zeg maar. Aangezien ik zelf sterk een band voel de Germanen en voel ook sterk een drang om naar het Noorden (Scandinavië) te reizen.

Het Keltische trekt mij ook, al is het dan meer de muziek die ik erg gezellig vind.

Heb mij verder eigenlijk nooit echt verdiept in die volkeren. Hmm, ik denk dat ik voor die 30 miljoen boeken ga kopen en een landhuis in Finland of Zweden :P
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:40 am

Ik denk dat in ZH de Germaanse invloed in mensen op zich ook sterk is. In vroeger tijden was Holland ZH. Voor het Koninkrijk der NL bestond dus. Toen je een graaf in Holland had zitten, NL was toen Holland. En verder was er niet veel bijzonders, zeker niet aan de kust. De Friezen dan natuurlijk in het noorden en het oosten is ook altijd wel bevolkt geweest, de kust minder, omdat dat toch telkens weer meer onderstroomde.
Maar ik denk dat de mensen die uiteindelijk zijn blijven plakken in ZH toch vnl van Germaanse afkomst waren. Weet niet 100% zeker, maar logica ...

De Romeinen zijn in NL niet zo heel ver noordelijk getrokken, in ieder geval niet aan de kustkant meen ik. ALs ik me goed herinner was Zeeland zo'n beetje de noordgrens van de Romeinen hier. In Colijnsplaat hadden ze een havenplaats (aan de Oosterschelde). Colijnsplaat heette toen Ganuenta.

Maar ik denk dus niet dat je Romeinse invloed hebt gehad in ZH.
Wel zijn er veel ruiltoestanden geweest van gebieden met België o.a. Maar dan werd bijv. Zeeland of delen van Brabant geruild, niet ZH zelf, want dat was dé zetel van Holland, waar de graaf woonde.

Maar buiten dat heb je natuurlijk ook te maken met vorige levens, niet per se met je familiestamboom van dit leven. Dus als je nu geboren bent in ZH, kan zijn dat energieën van een heel ander gebied of land je veel meer trekken. Ik vind dat zelf altijd lastig. Je hebt feitelijk je fysieke familiestamboom van dit leven, maar ook je energetische stamboom die finaal anders kan zijn.

Het Keltische trekt mij zelf ook altijd erg. Maar ik heb dat met elk 'strijders' volk, volk met pit, wat zich echt niet zomaar eve overgaf aan bijv. de Romeinen of Engelsen. Dus de Friezen, Kelten, Vikingen, Schotten en zo. Maar gevoelsmatig dan minder band met de Friezen.
Het Germaanse trekt mij he lu maal niet! Zit bij mij heel veel weerstand op, stuit mij echt tegen de borst. Ook met het Teutonische qua goden heb ik dus niets.

Leuk dat dit topic weer tot leven komt! Ik hou daar altijd wel van, uitwisselen met andere geïnteresseerden hier over!
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu EmptyWed Aug 31, 2016 11:41 am

Diana wrote:
Al is de Nederlandse taal, inclusief de dialecten, Germaans en niet Keltisch. Volgens mij geld de Rijn als scheidslijn tussen Keltisch en Germaans. De Romeinen kwamen ook niet verder. Keltische talen zoals Engels vind ik wel mooier dan Germaans. Ik heb trouwens ook iets met krijgersvolkeren. Lekker stoer en robuust voor de mannen en erg vrouwelijk bij vrouwen. Kan het niet uitleggen maar ik vereenzelvig me er mee. Dit is mijn thuis voor dit leven :)

Diana
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Sponsored content





Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty
PostSubject: Re: Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu   Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu Empty

Back to top Go down
 
Filosoferen over verschillende culturen / mensen anno nu
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Sterrenbeelden Herkennen bij Mensen of niet?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Volkeren & Cultuur-
Jump to: