Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Ben je donor?

Go down 
+7
Cherryblossem
Vlinder3
Fairies
Kristalletje
Ennakee
Wolf Robe
Laila
11 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
Guest
Guest




Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyWed Sep 14, 2016 7:19 pm

Yarrow wrote:
Ik vind het eng om te laten registreren dat ik iets persé niet wil.
Die vorige registratie heb ik ook niet ingevuld omdat ik het te onduidelijk vond. Met een beetje pech kon je lezen dat ik wel zou willen, dus ik heb dat niet laten vastleggen.

En nee, ik wil ook geen orgaan van andere ontvangen. Ik heb al eens dagen lopen stuiteren van bloedtransfusies. Zonder ook nog eens de organen van iemand anders in mijn systeem te hebben, heb ik al meer dan genoeg last van de energieën van anderen.

Zelf heb ik deccenia lang aan mijzelf gewerkt om een chronische ziekte te boven te komen. Ik denk dat vele ziekten te genezen of te verbeteren zijn lang voordat het orgaan geheel uitvalt. De vraag is ook wat hebben al die volwassen mensen die nu om een nier of een hart zitten te springen voor zichzelf gedaan?
De vraag is ook of de mogelijk tot transplantatie geen andere, betere ontwikkelingen beperkt, omdat die mensen immers getransplanteerd kunnen worden,




Ja, daar zeg je zo wat! Ik ben het helemaal met he een dat je door 'aan jezelf te werken' je jezelf zou kunnen genezen. Door de transplantatie mogelijkheid zouden mensen dat eerder aangrijpen dan met zichzelf aan het werk te gaan. Maar ik denk ook als die mensen niet veranderen het orgaan toch afsterft.
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyWed Sep 14, 2016 8:02 pm

Wanneer het gekweekte organen zijn uit eigen cellen, heb ik geen bezwaar! Hoewel bij eventuele defecten in de eigen cellen er waarschijnlijk ook met het DNA geknutseld moet worden. Zodat je ook met je nieuwe orgaan niet hetzelfde probleem krijgt.

Op dit moment zijn er al geslaagde technieken ontwikkeld .

http://www.umcutrecht.nl/nl/Over-Ons/Nieuws/2015/Revolutionaire-kweektechniek-voor-lever-en-alvlees





Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyWed Sep 14, 2016 8:32 pm

Dat laatste klopt, al hebben ze nu nog een orgaan nodig van een overledene (die ze schoonspoelen, vrij van erfelijk materiaal maken) en waar ze dan nieuwe cellen op laten groeien. Tenminste zo heb ik het onthouden van een docu.
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyThu Sep 15, 2016 1:00 am

Er bestaan ook technieken die levende volwassenstamcellen gebruiken als basis, of bedoel jij hetzelfde proces?

In onderstaande link wordt een methode omschreven waarbij geen dode organen gebruikt worden als kweek basis. Dit zijn trouwens wel organen van muizen. Maar intussen wel al succesvol. Tijdens het groeien worden stimulerende stoffen toegevoegd die de cellen de gewenste orgaankenmerken verschaffen.

http://www.kennislink.nl/publicaties/gekweekte-mini-organen
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyThu Sep 15, 2016 8:22 am

Nee dat bedoelde ik niet. Zie link, voor wat ik bedoelde.

rattenspookhart
Back to top Go down
Vlinder3
Admin
Admin
Vlinder3


Posts : 476
Join date : 2016-08-29
Age : 55
Location : Spanje

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyThu Sep 15, 2016 11:14 am




Hier een LINK

Orgaandonatie vanuit de Ziel belicht..

Heel mooi uitgelegd en heel compleet.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyThu Sep 15, 2016 11:58 am

Goh wat een mooi stuk Vlinder! Super duidelijk. Het ligt ook in de lijn hoe ik er zelf over denk. Toch merk ik dan dat ik het moeilijk vind om zo'n gedachtegang uit te leggen. Omdat er voor beide kanten van de medaille wat te zeggen valt.
Back to top Go down
Vlinder3
Admin
Admin
Vlinder3


Posts : 476
Join date : 2016-08-29
Age : 55
Location : Spanje

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyThu Sep 15, 2016 12:14 pm

Ja inderdaad het is heel dubbel allemaal.....ik heb ook altijd het gevoel gehad van dat ik het niet wilde en begreep het ook niet omdat je toch altijd mensen wilt helpen zeker met zo iets als dit en dat je levens red...het voelde zo dubbel...maar hiermee begrijp ik het ook beter...een heel fijn stuk.
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid



Posts : 583
Join date : 2016-09-13

Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 EmptyThu Sep 15, 2016 12:59 pm

Oh, dank je wel voor die link Vlinder.
Back to top Go down
Sponsored content





Ben je donor? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Ben je donor?   Ben je donor? - Page 3 Empty

Back to top Go down
 
Ben je donor?
Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Zielen, Zielengroepen, Incarnatie, Tweelingzielen-
Jump to: