Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?

Go down 
+6
SparklingPurple
May
Jasophoria
Cherryblossem
Nahya'h
Laila
10 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Guest
Guest




Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyThu Dec 01, 2016 10:21 pm

Het geeft zoveel rust! Daar ben ik heel blij mee. Minder bezig met wat als, gewoon mijn ding doen, genieten van wat ik heb. En wat er komt.....? Dat zien we dan wel weer.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyMon Dec 05, 2016 3:52 pm

M'n tijgerijzer is mijn aandacht aan het trekken Gniffel
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptySat Dec 17, 2016 11:44 pm

Gosh, als ik alles noem wat ik hier voor me heb liggen, ik moet drastisch even gaan ruimen, hihi.

Nou ja, ruwe tanzaniet, plancheiet, galeniet, petaliet, bariet, Braziliaanse rozenkwarts.
Dat zijn de nieuwste aanwinsten.

Wat er verder nog ligt, golden healer Naica seleniet, sacred heart, chrysocolla in kwarts, richteriet & sugeliet, Sechuan kwarts.

I know... beetje veel Gniffel
Tijd om een aantal zolang naar boven te doen.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptySat Dec 17, 2016 11:55 pm

Als dat voor jou goed voelt gewoon lekker later liggen. Zo erg is het helemaal niet op een hoop stenen in een ruimte te hebben liggen. Denk maar aan een winkel waar je je ook heerlijk kan onderdompelen in de energie Gniffel
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyTue Dec 20, 2016 11:39 am

Ja, is ook zo. Maar dat zijn dus niet alle kristallen die in de woonkamer liggen, alleen de kristallen die direct voor me op mijn bureau liggen Gniffel In de woonkamer zelf staan er nog veel meer. Maar die werken meer indirect. De kristallen voor me op mijn bureau zijn de kristallen die ik nu gewoon nodig heb en ook geregeld pak. En dat zijn er dus nog niet eerder zoveel tegelijk geweest.
Het zal toch wel goed zijn, want als ik er aan denk er een aantal elders te leggen, gaat er iets in me stuiteren. Dus ik laat ze inderdaad maar fijn liggen voorlopig.

Grappig ook, ik heb laatst een babyfoto van mezelf uit geprint en in een lijstje gezet. Dat is de eerste foto die er van me gemaakt is. Toen ben ik ineens ook kristallen anders gaan leggen en eindigde ik met een viertal opalen bij mijn foto.
Sunflower opaal, Oregon opaal, roze Andes opaal en Lilaczaniet. Allemaal fijne, sterke maar zachte stenen.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyMon Dec 26, 2016 6:08 pm

Ik heb mijn Lemurisch kristal cluster met roze zweem er overheen weer naar beneden gehaald :) Ik had hem nodig, dichterbij mezelf.
Dat cluster heeft een hele fijne vrouwelijk energie, voelt altijd aan als een groep vrouwen, jonger en ouder, wijzer en nog meer lerend, maar wel allemaal heel puur. Maf om dat zo te zeggen van een cluster misschien, maar zo voelt het altijd wel.
En op een of andere manier wilde ik dat echt weer in zicht bij me hebben.

Met het Tibetaans Lichtwerk, het stuk waar je het Lichtkruis maakt, moet je op de kruising van de twee balken een kristal zetten wat voor jou het krachtigste is wat er is. Dat maakt het kruis dan ook weer sterker.
Ik zie dan ook heel vaak dat of een soortgelijk cluster. Soms ook een prisma -heb iets met prisma's-, maar vaak zo'n roze Lemurische kristal.
Officieel zou het een golden healer zijn, maar het is dus niet met geel/goud tinten, maar roze.

De citrienen hebben dus even het veld moeten ruimen, want daarvoor in de plek staat dit cluster.
Ik denk er aan de citrienen misschien wel even naar boven te doen. Heel bijzonder dat te voelen, want sinds ik die heb gekocht (2010) hebben die never nooit elders gestaan dan in mijn bureau, bij mij.
Maar op één of andere manier heb ik nu meer behoefte aan 'zachtere' stenen. Calcieten, Lemurische kristallen, opalen. Oh, en mijn ruwe blauwe bariet natuurlijk!

Op één of andere manier een behoorlijke shift in energie dus. Het zijn nl geen kleine citrienen, zetten een behoorlijk veld neer.
Apart hoe dat gaat zo.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
freakske




Posts : 11
Join date : 2016-08-30
Age : 40
Location : België

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyThu Dec 29, 2016 5:43 pm

Ik draag de laatste tijd eigenlijk nog amper kristallen bij me. Er slingert wel vanalles rond in huis en op het nachtkastje wonen 2 labradorieten. Ik vergeet de laaste tijd meestal om een steen om te doen of in mijn zak te steken en ben er ook effe amper mee bezig.
Back to top Go down
Guest
Guest




Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyTue Jan 10, 2017 10:39 pm

Vandaag ineens zo'n intense behoefte aan oranje! Alle oranje calcieten en selenieten bij me op de bank gezet. Heerlijk. Beetje vrolijkheid, warmte en rust....
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyTue Jan 10, 2017 10:52 pm

Ik heb de laatste tijd ook weinig kristallen bij me, vergeet ook mijn hangertjes om te doen. Zal wel even niet nodig zijn.

Oranje is fijn, Moonshine :) Hou ik ook van.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Nightflower
Aktief Lid
Aktief Lid
Nightflower


Posts : 46
Join date : 2016-08-30
Age : 33

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyWed Jan 11, 2017 11:17 pm

Ik heb eigenlijk altijd wel kristallen om mij heen, ik woon niet groot en heb een aardige verzameling dus ze niet tegen komen is vrijwel onmogelijk bij mij! :D

Ik heb zelf al een paar dagen 2 rozenkwartsen in mijn broekzakken en een bergkristal aan mijn ketting. Ook heb ik eigenlijk al een paar maanden lang 4 onyxen achter mijn kussen liggen in bed. Ze liggen daar wel goed. Onyxen werken langzaam dus kan geen kwaad dat ze er al een tijdje liggen :)
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyWed Jan 18, 2017 12:23 pm

Ik ben vorige week ineens mijn lapis lazuli gaan halen boven. Jaren niets mee gedaan, dat ik me afvroeg waarom ik die gekocht had überhaupt, hihi.
Ik heb ook een lapis trommel, niet zo'n zuivere als die grotere Afgaanse, maar toch lapis. Die heb ik in mijn BH.

's Avonds zit ik vaak met mijn tanzaniet en geregeld galeniet. Die is zilverig, maar op een of andere manier heeft dat toch makkelijk een ietsie blauw/paarse gloed. Blijkbaar heb ik dat nodig op het moment.
Ook al weken last met mijn keel.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyMon Jan 23, 2017 10:17 pm

almandien granaat en mica.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Ajada
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 133
Join date : 2017-02-04
Age : 65

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyTue Feb 07, 2017 6:29 pm

Amazez als grote knuffelsteen dat is een combinatie van Amethist en Azestuliet die draag ik in mijn zak en s,achts slaap ik ermee.
En ik heb een Sugeliet als hangertje en als Schedel die ook vaak met me slaapt.
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyTue Feb 07, 2017 10:53 pm

Net Merliniet uit mijn hanger zakje gegraaid.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyWed Feb 08, 2017 12:04 pm

Sugeliet, op één of andere manier vergeet ik altijd weer hoe dat er uit ziet...

Ik heb gisteren mijn sunflower opaal ineens gepakt en in mijn broekzak gestoken.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Nightflower
Aktief Lid
Aktief Lid
Nightflower


Posts : 46
Join date : 2016-08-30
Age : 33

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyWed Feb 08, 2017 12:33 pm

Ik heb een mooie Amethist vandaag bij me, en vandaag sliep ik er lekker mee in mijn bed.

Heerlijke steen, brengt zoveel rust en zachtheid!
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyWed Feb 08, 2017 1:19 pm

Gister nacht in bed Avaloniet  op mijn hartchakra gelegd.
Ik voelde hem wel werken, maar wat die precies deed geen idee.
En daarna witte howliet, omdat ik niet kon slapen, daarna wel gelukkig.
Back to top Go down
Nightflower
Aktief Lid
Aktief Lid
Nightflower


Posts : 46
Join date : 2016-08-30
Age : 33

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptySat Feb 18, 2017 12:29 pm

Ik loop nu al 2 dagen met een rode tijgeroog rond, hier heb ik ook mee geslapen <3
Deze tijgeroog is een best grote schedel en sinds ik hem heb, nu bijna 2 jaar, is hij toch wel echt een van mijn lievelingetjes geworden! Deze tijgeroog heb ik vrijwel altijd in de buurt staan, achter mijn kussen of op de bank naast mij... Echt een pracht steen! bloempjes
Back to top Go down
Cherryblossem
Aktief Lid
Aktief Lid
Cherryblossem


Posts : 76
Join date : 2016-08-30
Age : 64
Location : Lansingerland

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptySat Feb 18, 2017 6:39 pm

Ik heb hier een grote ruwe stersaffier liggen die me al dagen trekt. hij ligt nu vlak bij me.
In mijn broekzak zit nog steeds een sjamenkwarts.
Back to top Go down
http://www.tvnr.nl
Guest
Guest




Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyWed Mar 08, 2017 5:36 pm

Al een tijd heb ik het gevoel een gele calciet nodig te hebben. Ik wil dan graag een schedel daarvan. Nu vond ik een grote gele calcietbol tussen de spullen die opgeslagen waren. Wat heerlijk is die zeg! Is van mijn moeder geweest, heeft een fijne energie. Zo'n 6 cm in doorsnee, ligt lekker in de hand Gniffel
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyWed Mar 08, 2017 9:05 pm

Herkenbaar. Ik heb dat ook een tijd gehad met warm gele calciet :) Ook met honingcalciet. Fijne steen for sure!
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyThu Apr 13, 2017 8:22 pm

Sinds gisteren een topaas (glashelder) en lamellen obsidiaan hanger aan mijn ketting. Geen idee of dit een goede combi is, maar zo voelde het. Heb er erg lekker mee geslapen!
Back to top Go down
Guest
Guest




Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyThu Apr 13, 2017 11:45 pm

Ik ben al een poosje niet met kristallen bezig geweest, best heel vaag, het zal wel zo moeten zijn. Ik deed ook altijd standaard mijn Larimar ring om, maar ik bedenk me dat ik hem al weken niet gedragen heb en geen flauw benul heb waar hij is. Zo gek dat je hem van dagelijks dragen opeens zonder erbij na te denken niet draagt.

Maar vanavond kreeg ik ineens wel weer de gedachte, je moet je oranje calciet schedel bij je nemen.
Het is nu laat maar ik zal hem morgen eens opduiken.

Ik krijg de laatste dagen af en toe een soort beelden, dat ik in een groot wit gebouw ben met pilaren. Ik ben jong en dartel daar wat rond, mijn vader, of leider is aan het werk in dat gebouw, in alle ruimtes worden afspraken gemaakt over komende levens. Ik kijk zo nu en dan eens in zo een ruimte, ik ben er kind aan huis, als ik ouder ben neem ik op een andere manier deel aan de gesprekken en zaken die plaatsvinden.
Het komt me zeer vreemd voor, waarom een kind in zo een ruimte. Ik kan de verbinding met het calciet schedel ook niet leggen, misschien zit er kennis in die schedel die me helpt die beelden te plaatsen. Ik heb het schedel al vrij lang, en voel me best rottig dat ik hem weinig gebruikt en gepakt heb, maar misschien was dat de bedoeling ook?
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyMon Sep 04, 2017 12:56 pm

Sinds de volle maan energie voelbaar is, word ik ineens heel erg getrokken naar mijn gele calciet. Dat zijn een grotere trommel en zo'n rechtopstaande dolfijn. Die resoneren erg met mijn Almandien granaat en Picasso dolfijntje, dus die heb ik alle vier elke keer voor me liggen nu.
De gele calcieten heb ik graag vast, de granaat op mijn hartchakra. Wel apart, want ik heb in geen maanden meer iets met mijn gele calciet gehad, maar het voelt nu héél sterk. Toch even een steuntje nodig op de solar plexus blijkbaar, maar dan op een zachte manier.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Laila
Trouw Lid
Trouw Lid
Laila


Posts : 128
Join date : 2016-08-29

Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 EmptyFri Dec 29, 2017 3:29 pm

Lemurisch bergkristal.

Gisteren gekocht. M'n gevoel zei dat ik een kristal moest kopen, maar ik had geen idee welke en waarom. Ben nu dus benieuwd waarom ik dit kristal gekocht heb.
Back to top Go down
Sponsored content





Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?   Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je? - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Welk Kristal heb jij nu om je heen / bij je?
Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Aragoniet kristal naalden in mijn vinger.
» Welke kristallen heb je nu om je heen?
» Kristal Kinderen
» Wat is op dit moment je favoriete kristal?
» Kristal elixer tegen zwemmerseczeem.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Edelstenen & Kristallen & Kristallen Schedels :: Kristallen-
Jump to: