Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Solfeggio Toonlader is helend

Go down 
3 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:14 pm

Ik kom na een paar jaar weer op de Solfeggio toonladder (toevallig toeval weer, tjongejonge)

Even kort uitgelegd: onze hedendaagse muziek is gestemd op 440HZ en de Solfeggio toonladder op 432HZ.

Nou weet toch iedereen hier wel dat energie, frequentie, hrz een invloed heeft op ons systeem. We zijn tenslotte ook energie en o.a. kleur, klank enz. hebben een frequentie (hertz) waardoor ze ingezet kunnen worden voor healing.
Een zogezegde 'verkeerde' frequentie, of ongunstige frequentie, kan ons ook op een ongunstige manier beïnvloeden.

De Solfeggio toonladder is heel erg helend, heeft een enorm positief effect op ons hele gestel, het heelt DNA en maakt ons blij en vrolijk. Zoals we horen te zijn.
De 440HZ toonladder is in 1939 ingevoerd door Nazi minister Goebels, wat toch al te denken geeft. De Nazi's waren toch ook erg bezig met het paranormale, occulte enz. en zullen toch ongetwijfeld weet hebben gehad van het effect van deze 440HZ.

Ik weet niet tot in de diepte hoe of wat, maar wat de man van het artikel waar ik dit vandaan heb, vertelt, is dit. Hij doet party's waar hij muziek draait. Dance muziek, maar hij zet ook gewone muziek om van 440HZ naar 432HZ.
Mensen worden dan blij, vrolijk, socializen, zelfs shagrijnige mensen, oude mensen enz. gaan dansen en blij worden. Er wordt amper alcohol of drugs gebruikt, mensen hebben het dan blijkbaar niet nodig om los te komen en zich happy te voelen. Mensen hebben dan plezier vanuit het hart, reageren anders dan op 440HZ muziek ...

Toch ernstig boeiend, want wij worden de hele dag overstelpt met 440HZ muziek. Dank u Nazi's, ze doen hun werk nog altijd!

Gregoriaanse en Sanskrit liederen waren in 432hz.

Wat deze man vertelt, ons lichaam is niet gemaakt of bedoelt om dagen en uren te mediteren, in lotushouding te zitten. Dan hebben we al eeuwen gedaan, dat weet ons systeem nu wel! Wat we nodig hebben is om weer vanuit het hart open te zijn, plezier te hebben, te genieten van ons lichaam, door bijv. vrijer te bewegen, dansen. En ook de liefde bedrijven wordt dan anders ervaren ...

De 528HZ uit de Solfeggio toonladder (Mi) is helend voor DNA. Beschadigd DNA herstelt zich bijna onmiddellijk als het er aan blootgesteld wordt. Wauw! En wij maar naar 'verkeerde' popmuziek luisteren ....

Deze man Jendayi maakt CDs in 432HZ, dus geen "zemel" new-age gebeuren. Hier onder link naar een van zijn dance nummers.
En op YouTube vind je vele clips in 528hz die je kunt luisteren voor healing. Errug lekker!!

Als je meer wilt lezen, het is een heel artikel, maar het leest wel heerlijk weg (nou ja, ik ben bevooroordeeld, ik ben geinteresseerd):
Klik Hier

Scroll naar beneden, dan vind je een dance nummer van hem in 432HZ
Klik Hier

bloempjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:14 pm

VAN GRACE:

Kristalletje wrote:

En op YouTube vind je vele clips in 528hz die je kunt luisteren voor healing. Errug lekker!!

wow, ik zoek op 528 hz op youtube, ik zet het aan en mijn lichaam reageert er meteen op. Kreeg kippevel over mijn hele lichaam en het tintelt. Joh Shocked Duurde wel een minuut voor het weer weg was.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:15 pm

Hahaha, lekker toch!
In de Solfeggio stem je instrumenten met A niet op 440hrz, maar op 432hz.
528hrz is een helende frequentie, die overeenkomt met de toon "mi" uit do re mi fa sol etc

Verder ben ik geen expert. Ervaar en voel :) Wat je dus al hebt gedaan!

Muziek waarbij gestemd wordt op A=440hrz is meer agressie opwekkend, hard. 432hrz is zachter, meer Harts frequentie enz.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:15 pm

Ik heb nu al tig keer die clip gedraaid van die man, en ik merk dat ik gewoon (maf) begin te dansen, hahaha. Ik overweeg toch die CD aan te schaffen eigenlijk.

Correctie, al zijn werk is gratis te downloaden op SoundCloud. Hij is helemaal vanuit het hart gaan werken. Donaties zijn welkom.
Wauw ...

Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:16 pm

VAN GEWOON GERARD

Als je het verleden gaat onderzoeken dan zijn er blijkbaar meer zaken die door de Duitsers ontwikkelt zijn en door de Amerikanen verder uitgewerkt. Niet zo vreemd als je na gaat dat veel onderzoekers in Amerika verder mochten gaan met hun praktijken.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:17 pm

Tja ... het werd blijkbaar medio 1920 in Amerika ook al gebruikt (440hz) maar dat het (hier) standaard werd is volgens die Jendayi dan door Goebels ingesteld.

Hier kun je allerlei tracks in 432Hz luisteren. Ik heb vandaag helemaal geen radio aangehad. best wel lekker eigenlijk. En hier staan fijne tracks tussen (heb ze allemaal geluisterd :) )

Klik HIer
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:17 pm

VAN GRACE


Deze kwam ik tegen. Vind de vormen zo amazing...

Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:18 pm

VAN SATVA

Belofte maakt schuld
Heb het gevraagd aan de dirigent :

In de tijd van de barok werd er gestemd op 415hz , het gregoriaans was al voor die tijd , later is men gaan stemmen op 432hz en dan nog later op 440hz en hoger
De heel oude orgels in kerken en kathedralen stemmen op 415hz , en 432hz
De symfonische orkesten stemmen nu vanaf 440hz en het symfonisch orkest van Berlijn zou zelfs op 449hz stemmen , de reden hiervoor is een mooiere klank in de violen en de hogere registers van het orkest ......
Ikzelf heb het verschil mogen horen tussen 432hz en 442hz en eerlijk gezegd voelde het laatste beter aan , voor mij dan toch......

Als ik dan terugkijk naar het filmpje hier een stukje terug , dan zie ik de verandering in het patroon mooier worden naarmate de frequentie hoger gaat .....iets om over na te denken ???? (FFD)
Als de frequentie hoger wordt , lees ik ook trilling , kan het toch alleen maar goed zijn ??
en als ik dan kijk naar het gemiddelde bewustzijn , groei en ontwikkeling van de mens tegenover enkele honderden jaren geleden , kan ik niet anders dan geloven dat de frequentie stijgt samen met het bewustzijn......
Volgens mijn eigen visie hierin , gaat het niet zozeer om de frequentie , maar om het harmonisch samengaan van de muziek en klanken en vooral de intentie , en is in de eerste plaats de eigen stem een geavanceerd instrument , en je hoeft hiervoor niet te kunnen zingen.....je kan je stem intuïtief gebruiken , of je nu zingt , een mantra opzegt of gewoon zoals bij een klankmeditatie , per chakra een klinker gebruikt ....je weet eigenlijk nooit op welke frequentie je dat doet ,......( behalve als je een stemapparaat hebt of afstemt op een muziekinstrument )

Ik denk dat het beter is om niet te veel in het hoofd te zitten met zulke zaken , maar om meer vanuit het Hart te voelen , en te vertrouwen op je eigen IK BEN Tegenwoordigheid...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:18 pm

Nee, volgens mij ga je nou dingen door elkaar gooien?
Dat onze trilling omhoog gaat, wil niet zeggen dat elke hogere trilling ook automatisch goed is voor ons. er zijn ook hoge trillingen die kunnen vernietigen. Denk aan een glas waarbij je te lang met je vinger over de rand blijft draaien. Op een bepaald moment zal het glas klappen als je niet stopt. Hetzelfde geldt voor klankschalen en ook ons eigen energiesysteem resoneert niet zomaar met elke klank/trilling.
Lagere chakra's resoneren met een lagere trilling dan de hogere chakra's. Dan zou je volgens jou theorie deze chakra's ook in balans moeten kunnen brengen met hogere klanken, die er finaal niet mee resoneren dus, omdat hoger beter zou zijn.
Hoe het heel precies weet ik ook niet, ik ben geen expert.

Mooie info van die dirigent, want ik snapte er al niets van dat 432hz niet in de Solfeggio voorkomt!

Ik ben wel heel benieuwd in hoeverre er mogelijk een verschuiving is in de zg ideale klanken / toonladder voor de mens. Het lijkt me wel logisch dat daar een verschuiving in kan komen. Maar ook dat weet ik dus niet. Eigenlijk zou ik die Jendayi eens moeten mailen :p
Ik heb van de gitarist van onze band begrepen dat ze expres op 440hrz zijn gaan stemmen omdat dat alle instrumenten alle/meer composities kunnen spelen, wat voorheen niet kon en dat het eigenlijk nu op 440Hrz off key is.
"je moet het zien als een compromis... eigenlijk is het heel simpel:
als A op 440Hz ingesteld staat dan is het octaaf hoger dan A op 880Hz en is de toonsoort twee keer zo hoog... tussen de lagere en de hogere A hebben we nog 11 noten... deze werden vroeger op verschillende frequenties gezet, totdat er gekozen werd om alles in gelijke stukken te verdelen...hierdoor werd er een klavier bereikt waardoor alles een gelijkzwevende stemming kreeg... het grote voordeel was, dat iedere compositie gemoduleerd of zelfs getransponeerd kon worden naar hartelust

11 noten, halve noten meegerekend... van A beginnend krijgen we:
A, A#/Bb, B, C, C#/Db, D, D#/Eb, E, F, F#/Gb, G, G#/Ab en weer A... je ziet dat sharps gelijk zijn aan flats dus F# is hetzelfde als Gb... dit was vroeger NIET zo en hadden we ongeveer 22 noten in een octaaf... om gek van te worden...


Ongeveer kan ik dat vatten. Ongeveer. LOL.
Heb eens ff gecheckt en de Solfeggio toonladder heeft bij de meesten 111 hrz tussen de ene toon en de andere, maar niet bij allemaal. Bij één zit er zelfs maar 21 Hrz tussen  Shocked

Anyway, voor de geïnteresseerden vind ik net een site die muziek er op heeft staan van elk van de tonen uit de solfeggio toonladder, wat dus ook op chakra is afgestemd.
En dan onderaan nog lagere tonen uit deze toonladder én een hogere die correspondeert met het kruinchakra.

En foto's van Dr. Emoto van wat waterkristallen doen bij deze Solfeggio frequenties. Mooi om te zien! Ik vind die van 741 hrz het mooiste  :-p

Ik ga eens naar een paar clipjes luisteren.

KLIK HIER
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:19 pm

VAN SATTVA

Kristalletje wrote:
Nee, volgens mij ga je nou dingen door elkaar gooien?
Dat onze trilling omhoog gaat, wil niet zeggen dat elke hogere trilling ook automatisch goed is voor ons. er zijn ook hoge trillingen die kunnen vernietigen. Denk aan een glas waarbij je te lang met je vinger over de rand blijft draaien. Op een bepaald moment zal het glas klappen als je niet stopt. Hetzelfde geldt voor klankschalen en ook ons eigen energiesysteem resoneert niet zomaar met elke klank/trilling.
Lagere chakra's resoneren met een lagere trilling dan de hogere chakra's. Dan zou je volgens jou theorie deze chakra's ook in balans moeten kunnen brengen met hogere klanken, die er finaal niet mee resoneren dus, omdat hoger beter zou zijn.
Hoe het heel precies weet ik ook niet, ik ben geen expert.

Mooie info van die dirigent, want ik snapte er al niets van dat 432hz niet in de Solfeggio voorkomt!

Ik ben wel heel benieuwd in hoeverre er mogelijk een verschuiving is in de zg ideale klanken / toonladder voor de mens. Het lijkt me wel logisch dat daar een verschuiving in kan komen. Maar ook dat weet ik dus niet. Eigenlijk zou ik die Jendayi eens moeten mailen :p
Ik heb van de gitarist van onze band begrepen dat ze expres op 440hrz zijn gaan stemmen omdat dat alle instrumenten alle/meer composities kunnen spelen, wat voorheen niet kon en dat het eigenlijk nu op 440Hrz off key is.
"je moet het zien als een compromis... eigenlijk is het heel simpel:
als A op 440Hz ingesteld staat dan is het octaaf hoger dan A op 880Hz en is de toonsoort twee keer zo hoog... tussen de lagere en de hogere A hebben we nog 11 noten... deze werden vroeger op verschillende frequenties gezet, totdat er gekozen werd om alles in gelijke stukken te verdelen...hierdoor werd er een klavier bereikt waardoor alles een gelijkzwevende stemming kreeg... het grote voordeel was, dat iedere compositie gemoduleerd of zelfs getransponeerd kon worden naar hartelust

11 noten, halve noten meegerekend... van A beginnend krijgen we:
A, A#/Bb, B, C, C#/Db, D, D#/Eb, E, F, F#/Gb, G, G#/Ab en weer A... je ziet dat sharps gelijk zijn aan flats dus F# is hetzelfde als Gb... dit was vroeger NIET zo en hadden we ongeveer 22 noten in een octaaf... om gek van te worden...


Ongeveer kan ik dat vatten. Ongeveer. LOL.
Heb eens ff gecheckt en de Solfeggio toonladder heeft bij de meesten 111 hrz tussen de ene toon en de andere, maar niet bij allemaal. Bij één zit er zelfs maar 21 Hrz tussen  Shocked

Anyway, voor de geïnteresseerden vind ik net een site die muziek er op heeft staan van elk van de tonen uit de solfeggio toonladder, wat dus ook op chakra is afgestemd.
En dan onderaan nog lagere tonen uit deze toonladder én een hogere die correspondeert met het kruinchakra.

En foto's van Dr. Emoto van wat waterkristallen doen bij deze Solfeggio frequenties. Mooi om te zien! Ik vind die van 741 hrz het mooiste  :-p

Ik ga eens naar een paar clipjes luisteren.

[externelink]http://www.hansfingerhut.com/index.php/nl/frequentie-nl?showall=1&limitstart=[/externelink]


Volgens mij heb je ofwel niet echt gelezen wat ik schreef of je hebt het anders begrepen....

Jij hebt het over toonladders , dat is iets wat elk kind dat muziek gaat studeren in het eerste jaar krijgt...solfeggio is gewoon een Latijnse benaming voor alles wat met notenleer te maken heeft , hier zeggen ze soms ook  ; we gaan naar de solfège oftewel , we gaan naar de notenleer , in de muziek worden er zeer veel uitdrukkingen in het Italiaans gebruikt , flats en sharps zijn dan weer de Engelse benamingen voor wat we mollen en kruisen noemen ,

De toonladder die je hierboven beschrijft is de toonladder van A majeur , of la groot , de dikste snaar van een gitaar staat gestemd in A ....;deze snaar geeft doordat die zo dik is een lagere trilling...naarmate de snaren dunner en fijner worden , word ook de trilling fijner en hoger .....

Als je alle tonen een keer hebt gehad begint inderdaad alles opnieuw maar dan een octaaf hoger...
Je kan ook nog lager gaan , dan krijg je die diepe bastonen ....
Bekijk je nu een piano dan zie je dat die 4 of 5 octaven  ( weet niet heel juist )heeft , dus 4 of 5 keer hetzelfde maar dan steeds hoger , ook een hogere trilling , ....in werkelijkheid blijft dit zich steeds herhalen in telkens hogere frequenties ,( maar geen piano is zo lang ) en het menselijk gehoor kan dan deze trillingen niet meer opvangen , honden , en nog andere dieren kunnen dat dan weer wel , denk maar eens aan de manier waarop een vleermuis jaagt ...of de Walvisachtigen die de oceanen zegenen met hun hoge frequenties
Als je dan ook nog in staat zou zijn om deze trillingen of frequenties te blijven volgen komt men uit bij Goddelijke Liefde of de Bron.......en dat is waar we naar terugkeren ......uiteindelijk , ooit eens ergens weet niet wanneer , het ligt buiten het verstandelijk vermogen van de mens op dit ogenblik .....

Hetgene wat de gitarist bedoeld volgens mij .....ik leg het uit op mijn manier ........

Als je een groep van instrumenten hebt , zal je zien dat die in een verschillende toonaard staan....d.w.z.

Er zijn instrumenten die in de toonaard van C gemaakt zijn , als deze op hun partituur de noot C lezen en die noot spelen dan klinkt die ook als een C
Maar er zijn ook instrumenten die in bvb in de toonaard F gemaakt en gestemd zijn , als die dan op dezelfde partituur als die met het instrument in C , de noot C spelen dan krijgen ze in werkelijkheid de klank van de noot/toon F
Zo zijn er verschillende instrumenten die in verschillende toonaarden gestemd zijn.....een trompet staat meestal in Bb gestemd , maar er zijn er ook in C of in Eb ....
Als nu al die instrumenten samen de noot C zouden spelen zoals op de partituur staat zou het niet om aan te horen zijn.....daarom dat partituren van een bepaalde compositie in verschillende toonaarden word geschreven voor de verschillende instrumentgroepen ,dan word er ook nog gebruik gemaakt van verschillende sleutels , de meest bekende is de sol en de fa sleutel , dat kan je zien op een pianopartituur , met de linkerhand speelt en leest men in de fa sleutel en met de rechterhand in de solsleutel ....( goed om de beide hersenhelften te trainen ) je hebt dan ook nog de bassleutel en er zijn er nog maar ik ken ze niet allemaal ....ze zijn er omdat het bereik van de instrumenten beperkt is en het totale register van alle instrumenten samen te groot is om op vijf lijntjes te noteren ....een notenbalk heeft normaal vijf lijntjes ...... , waarbij men naar boven en beneden enkele hulplijntjes kan gebruiken ,  maar dat alles is nog niet genoeg om tot een juiste harmonische frequentie te komen... daarom worden al die instrumenten afgestemd op een bepaalde frequentie , nu doet men dat ,normaal, tussen 441hz en 444 , bij grote beroepsorkesten  wordt er afgestemd op de frequentie die de concertmeester , de eerste viool ( letterlijk en figuurlijk ) aangeeft , hoeveel dat is weet ik niet , dat verschilt van orkest ...

De 22 noten in een octaaf zijn er nog steeds , bij blaasinstrumenten is het zo dat als je een toonladder per halve toon dus met #omhoog speelt en met halve tonen met b omlaag er een verschil in frequentie  zit , dit is heel miniem maar kan gemeten worden , bij het naar beneden komen van de toonladder zijn de tonen iets hoger , dat heeft te maken met het feit dat de muzikant  meer spierspanning moet geven om naar boven te gaan , en de spieren niet zo snel weer helemaal ontspannen bij het naar onder gaan van de toonladder , maar het word niet gebruikt als aparte noten , niet voor zover ik weet .....ik geloof wel dat dit bij een Chinese toonladder wel zoiets is , weet niet heel juist hoe het in mekaar zit , maar er bestaan wel oosterse toonladders

Dan de chakra's ,
Het.. Bewust Zijn.. van de Aarde en alles wat erop leeft is zich aan het verhogen of word verhoogd door Lichtwerkers maar ook vanuit de Rijken van Licht .....als Bewust Zijn bij de mens zich verhoogd komt er meer Licht in de cellen en gaan de chakra's sneller draaien of vibreren en gaat dus geheel automatisch de totale frequentie omhoog waarbij alles wat niet in overeenstemming is met deze nieuwe frequentie af-gestoten wordt , dit zijn de symptomen die we ervaren in allerlei vormen op fysiek vlak met ziektesymptomen , emotionele schommelingen en uitbarstingen en ook op mentaal vlak , want men gaat oude overtuigingen loslaten om dan alles vanuit een hoger perspectief zien .....dit gebeurd zowel bij mensen die zich hiervan nog niet bewust zijn als bij de ontwaakten , van de laagste tot de hoogste , en alles wat niet in overeenstemming is word naar buiten gebracht

Ik kan hierin alleen voor mezelf spreken maar ik heb geen angst voor het verhogen van mijn frequentie , datgene wat te hoog is voor mij kan ik niet ontvangen  , gewoon omdat mijn Bewust Zijn daar nog niet is op afgestemd , het gaat stap voor stap , alleen de lagere frequenties , of trillingen zijn moeilijk , mensen, omgeving en situaties die je leegzuigen en dan is het nodig om je eigen trilling terug op peil te zetten , dat kan dan o.a met de juiste muziek....wat de juiste toonaard is voor de mens , alles is in beweging dus ik denk niet dat die bestaat , voor eventjes misschien , maar na een tijdje zijn er dan toch weer aanpassingen nodig en vibreren we met zijn allen weer een ietsje hoger ......

Ikzelf zing gewoon mijn eigen ZielenLied dat is steeds aangepast aan het moment en in de frequentie die voor mij het beste is , ik maak mij daar helemaal niet meer druk over , zolang als de IK BEN Tegenwoordigheid de leiding heeft en ik in het NU blijf zal het steeds harmonisch zijn , en in overeenstemming met de Hogere frequenties en de Lichtrijken

Als ik dan in mijn vorig bericht sprak dat het goed is om de frequentie te verhogen , sprak ik NIET over het SNEL opvoeren zoals dat wel gebeurd bij een glas ....trouwens als ik hier over nadenk kom ik tot conclusie dat glas of klankschalen beperkt zijn om tot een bepaalde frequentie te kunnen gaan , maar de mens is als Godsfragment onbeperkt en kan een hogere trilling aan dan glas ......hoe zouden anders die sopranen die met hun stem een glas kunnen breken dit overleven ?

En ik weet ook deze materie misbruikt kan worden/word om te vernietigen .......
Hetgeen wat ik bedoelde was .....dat ik zag hoe de vibratie door de eeuwen heen is gestegen samen met het Bewust Zijn van de mens en dat die stijging alleen maar goed kan zijn.......als iemand dan deze gedachte uit de context haalt en al dadelijk aan vernietiging denkt , ................wie het schoentje past .....

Ik weet ook dat al deze zaken nog in kleine kinderschoenen staan en dat er nog zeer veel te ontdekken valt , en dat er nog zeer veel is dat ik ook niet weet of waar ik misschien over bepaalde tijd anders over denk , juist omdat mijn vibratie zich verhoogt en er dan automatisch ook hogere inzichten komen , die de vorige dan weer overstijgen , daarom denk ik dat het beter is om nederig te blijven en te weten dat er voor elke waarheid /en /of ontdekking nog een grotere is , en dat we nog heeeeeeeel veel te leren hebben , in de eerste plaats over ons eigen ik Zelf ....


einde discussie
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:20 pm

Waarom einde discussie? Het wordt nu interessant: ik wil dit graag begrijpen, maar ik vind het wel ingewikkeld.
Ook bijv. als alle instrumenten gestemd zijn op een bepaalde noot, geldt dat ook voor een drumstel?
Je stemt een drumstel wel, maar niet op een toonladder bijv. Maar is het dan wel als het gemaakt wordt, gestemd op een bepaalde frequentie?
En hoe stem je dan een instrument op een andere frequentie? Met een electr. gitaar kan ik me daar nog wat bij voorstellen, omdat je met electr. tuners enz. werkt. Maar bijv een saxofoon en een viool?
Zou dat graag weten en zo te horen weet jij er meer vanaf dan ik, dus als je het weet, I'm all ears!
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:21 pm

VAN SATTVA


Kristalletje wrote:
Waarom einde discussie? Het wordt nu interessant: ik wil dit graag begrijpen, maar ik vind het wel ingewikkeld.
Ook bijv. als alle instrumenten gestemd zijn op een bepaalde noot, geldt dat ook voor een drumstel?
Je stemt een drumstel wel, maar niet op een toonladder bijv. Maar is het dan wel als het gemaakt wordt, gestemd op een bepaalde frequentie?
En hoe stem je dan een instrument op een andere frequentie? Met een electr. gitaar kan ik me daar nog wat bij voorstellen, omdat je met electr. tuners enz. werkt. Maar bijv een saxofoon en een viool?
Zou dat graag weten en zo te horen weet jij er meer vanaf dan ik, dus als je het weet, I'm all ears!

tja , over dit onderwerk kan ik makkelijker schrijven dan over het feit of een bepaalde frequentie al dan niet goed zou zijn (GIE)

Over een drumstel weet ik niet zoveel , wel dat het vel , waarop je met de stok slaat goed gespannen moet zijn , hoe beter gespannen hoe hoger en scherper de klank ,ook de dikte van het vel speelt een rol , maar hierover moet ik mezelf informeren omdat ik niet weet of men standaardvellen gebruikt of met verschillende dikte.....wat wel is bij natuurtrommels .... en het mag nooit nat worden ...... bij de kleine trommel , waar het meeste op geklopt word bevinden zich onderaan een soort van snaren die meetrillen , met een hendeltje kan men die ook vast zetten , dan klinkt ze droger , zoals we dat noemen , ....de klank is dan sneller weg ....er worden hier ook verschillende trommelstokken gebruikt , al naargelang de klank die je wilt hebben , sommigen klinken heel scherp ...( luister maar eens naar de trommels die men gebruikt om doedelzakspelers te begeleiden ) andere stokken zijn zo ontworpen dat het geluid wat gedempter klinkt ....bij de hele grote trommel , die met het voetpedaal , daar word soms een kussentje of dekentje of een knuffel ingelegd als ze te fel klinkt , dan is de klank wat doffer ....ik weet dat er dan ook nog andere trommels bij zijn , met een verschillende toonaard , of klank , maar ik heb nooit gezien dat die worden gestemd , en er zijn ook nog cimbalen , die ronde schijven , die klinken naargelang hun grootte , zoals klankschalen ....

Dan zijn er de pauken , van die hele grote trommels , die staan rechtop op een voet , ...lijken op grote soepketels ....waar met dikke stokken op geslagen word , die worden wel gestemd .....er zijn pedalen waarmee ze in een andere toonaard gezet kunnen worden ,dan word het vel automatisch strakker of losser gespannen ,maar die toonaarden zijn zeer beperkt , daarom dat er gewoonlijk meerdere pauken zijn met verschillende toonaarden , als dat niet zo zou zijn , dan zou het niet altijd stemmen met het orkest , als ze naast elkaar staan en je klopt erop dan hoor je de verschillende tonen ....die moeten dan weer harmoniseren in geheel ,
Ik weet vroeger waren de pauken voorzien van grote knoppen aan de rand waarmee men het vel strakker of losser kon maken , dat was een hele bedoening maar nu is het allemaal gemakkelijker .....

Er zijn ook nog trommels met natuurvellen , zoals indianentrommels , healing drums , sjamanentrommels enzo.....deze kunnen niet worden gestemd omdat ze zeer afhankelijk zijn van temperatuur en vocht in de lucht , sommigen kan men strakker aanspannen , maar de meesten niet , je kan ze wel even bij een verwarming plaatsen ( niet té dicht )als het vel te los is om er op te kunnen trommelen , maar deze trommels hebben wel een heel andere klank en vooral vibratie dan gewone trommels met kunstvel ....

Voor zover ik weet worden violen , cello en contrabas op een gelijkaardige manier gestemd als een gitaar ,
Als je alleen speelt maakt het niet zoveel uit in welke frequentie het instrument staat en worden de snaren gewoon onderling gestemd , anders krijg je geen juist akkoord ....
Iemand met een goed gehoor kan dat op het gehoor doen , de meesten zijn hierin getraind , want dat kan je leren ,
Als je met verschillende mensen wilt samenspelen is het nodig om allemaal in dezelfde frequentie te spelen , anders kan het een beetje vals gaan klinken ......
Ik heb gezien dat in grote orkesten iedereen afstemd op de concertmeester ( staat in vorige uitleg )Ik weet niet hoe het gaat in een band , ik bedoel hiermee , ik weet niet wie beslist op welke frequentie er gestemd word , het stemmen op zichzelf blijft hetzelfde

De snaren van zo'n snaarinstrument worden naast elkaar opgespannen , (zie gitaar) , om deze te stemmen kan men de snaren met behulp van de knopjes ( ken de benaming niet )aan het einde van het instrument , strakker aandraaien , dan gaat de toon omhoog , of losser dan gaat de toon naar omlaag , elke snaar heeft een eigen toonaard , deze toonaard is ook de naam van de snaar ....en elke snaar word op die toonaard afgestemd , terwijl ze onderling ook nog eens juist moeten stemmen .....de praktijk is gemakkelijker dan de uitleg ...je hebt alleen een goed stel oren nodig of een stemapparaat ....

Bij een sax of klarinet en ook bij dwarsfluit word het instrument eigenlijk een beetje langer of korter gemaakt ......normaal zijn ze al gestemd in de fabriek ,
Deze instrumenten bestaan gewoonlijk uit verschillende stukken die men in elkaar moet zetten om op te spelen /blazen.....op de plaatsen waar ze in elkaar passen is er ruimte voorzien om het instrument te verlengen of verkorten , dit is maar een klein beetje , anders valt het instrument uit elkaar ....maar het is meestal genoeg om op mekaar af te stemmen ,

Bij koperinstrumenten , trompet , bugel , hoorn ,en nog een hoop anderen gebeurd er ongeveer hetzelfde , maar die hebben een stembuis ...dat is een van de (soms vele) buizen onderaan het instrument dat uitgetrokken of ingeduwd kan worden .....
Ook deze worden op de fabriek gestemd

Bij het stemmen moet elke muzikant een of twee stemnoten spelen , de dirigent controleert de klank/frequentie met een elektronisch apparaat , meestal met een wijzertje , en een rood en groen lichtje , de bedoeling is dat het wijzertje midden tussen rood en groen staat , als het teveel naar het rood staat , is de frequentie te laag , en moet men induwen , wil zeggen instrument korter maken , bij groen is het andersom , dan staat men te hoog en moet men trekken ....langer maken....als dan iedereen aan de beurt is geweest , zit iedereen normaal gezien op dezelfde frequentie ,
Het is de dirigent die bepaalt op welke frequentie er gestemd word ,
Bij grote orkesten , de beroeps , word er op een andere manier gestemd , heb ik al beschreven ( concertmeester ) of het zou moeten zijn dat die achter de schermen stemmen , maar dat geloof ik niet ....

Waarom al dat stemmen nodig is ?
Omdat we mensen zijn , en we ons nooit lang na mekaar hetzelfde voelen , vermoeidheid , stress en spanning hebben vooral bij de blaas instrumenten een grote invloed , ook of je veel oefent , want je hebt spieren nodig ,buikspieren , en gelaatsspieren ,goede vingers , de ademhaling is zeer belangrijk en de steun die je moet geven vanuit het middenrif , net als bij zingen...
Dan het materiaal , hout en metaal zijn onderhevig aan temperatuurschommelingen , en kunnen dus hoger of lager gaan klinken ....

je kan hier nog verder in gaan , maar dan raad ik je aan om contact met een beroepsmuzikant of een goede muziekleraar , of misschien in de bib?


De reden waarom ik dit weet is heel eenvoudig , ik heb gedurende 17 jaar hoorn gespeeld hier bij de fanfare , en elk muzikant hoort zijn instrument te kennen , weten hoe het in elkaar zit ...en door gesprekken met medemuzikanten leer je ook nog iets over hun instrument .......in 2005 gestopt omdat het te veel werd , en vorig jaar ben ik terug begonnen maar dan op euphonium , waar ik nu les voor ga volgen , en speel ik in een harmonie , niet meer in die fanfare , ze zijn met veel volk , te druk voor mij


Ik kan je ook een boek aanraden , maar dat is wel iets anders dan dit ....
Genezende klanken .....de kracht van boventonen
Jonathan Goldman
ISBN 90 5340 036 2
Het is het eerste boek dat de genezende en transformerende kracht van klank zowel vanuit wetenschappelijk als spiritueel oogpunt benadert

Als ik terugkijk hoe deze topic is begonnen denk ik dat het boek ( hierboven) je nog de meeste en beste antwoorden kan geven....en het dichtst bij het onderwerp staan ....
bloempjes bloempjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:21 pm

Oké dank je voor de uitleg, weer wat wijzer :)
Ik zal eens naar het boek gaan kijken, klinkt wel interessant. Ik wist dus niet dat je blaasinstrumenten zo in en uit elkaar kon schuiven.
Een drumstel heeft rondom elke trommel ook stelpunten om het vel losser/strakker mee te doen. Er zijn drummers die hun snaredrum heel strak hebben (bijv die van de Red Hot Chili Peppers). Dat speelt lekker, de klank wordt dan ook anders natuurlijk.
Als je een drumstel stemt moet je uit de toms de klanken van een bepaald liedje hebben. Mag nou een biet wezen als ik het nou nog weet, deuh. Ik krijg zelf mijn drumstel niet gestemd. Lastig iets, als je een stelschroef te strak draait of te los, krijg je op die plek op het vel een andere klank als elders en liefst wil je dat het overal hetzelfde klinkt.
Ik ben op een bepaalde manier toondoof. Ik hoor wel verschil, dat het te hoog of te laag is, maar ik weet dan niet of het nou te hoog is of te laag.
Rampzalig is dat. Ik kreeg mijn gitaar ook nooit gestemd. Was altijd gokken of het hoger of lager was en uiteindelijk ligt je hele gitaar in puin, hahahaha.
Tegenwoordig heb je ook van die Apps voor op de telefoon om te stemmen, maar ik speel geen gitaar meer. Gaat niet meer met mijn vingers (beginnende artrose).

Ik weet ook niet of een drumstel nou gestemd moet worden met de rest band zeg maar, of dat het globaal gezien gewoon altijd werkt :S
Bij de band waar ik dan eens per jaar mee 'werk' wordt volgens mij gestemd op de gitarist, maar kweet ook niet of dit bij elke band zo is.

Maar ik dwaal af. Heel fijn wat je allemaal vertelt. Maakt weer heel veel duidelijk :)
Ik ga kijken of de bieb het boek heeft. Ik maak veel gebruik van de bieb, dan kan ik eerst kijken of ik het wat vind en of ik het zelf wil hebben of niet.

bloempjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:22 pm

VAN SATTVA


http://www.adams-music.com/dw/news/detail/?c=Stemmen+van+een+drumstel!&id=1293F4629C0840FB9D862443C5136B68B680B232B06B46C990FB0016D1888C5B

probeer hier maar eens

Nog niet aan gedacht om een workshop te volgen en een eigen healing trommel te maken ?
bloempjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:23 pm

Ben weer even gaan zitten voor deze chakra solfeggio meditatie muziekjes. Heerlijk weer! Had het even nodig om mijn systeem rustig te krijgen. Moet afstemmen om een wollen elfje te maken voor iemand, maar lukt me niet zo. Meisje op de foto's heeft 6 kilo makeup op. Dat vind ik dus heel lastig om te readen ... Foto's zijn ook nog bewerkt volgens mij.
De eerste keer dat ik ze zag, dacht ik dat het een pop was of zo. No kidding.

Anyway, hier nog de link van die meditaties, eerder ook al gelinkt in dit topic overigens. Heleboel andere fijne ook :)
Dus als het je trekt, loont het om even door het topic te fietsen voor links

KLIK HIER
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Aug 29, 2016 4:23 pm

VAN ALTAIR


Ik heb gisteravond een meditatie sessie gedaan op frequentie 432.
Hij werkt zo rustgevend voor mij dat ik bijna in slaap viel tijdens de meditatie.
Ook niet erg :(GP):
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyThu Sep 29, 2016 8:13 pm

God wat blijft het altijd weer lekker even die klank meditaties te doen! Ik had zo'n mega onrust op mijn 3e chakra, geen idee waarvan, schiet ik meteen weer in stress.
Dus ff die meditatie er 2x op los gelaten, weg is het weer. Geen idee wat het was, maar belangrijker is dat het ook weer weg is. Blijft toch ernstig lekker :)
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Oct 17, 2016 8:02 pm

Ik kon die ene 2e chakra soundhealing niet goed hebben die op die site van hansfingerhut staat, zelfs niet na weken. Blijft snel irriteren op één of andere manier. Nou heb ik een andere gezocht op YouTube, 10 minuten, en jemig, komt die effe aan, zeg!
Voelde van alles in mijn buik. Was ff best heftig. Maar ondanks dat kan ik deze beter hebben.

Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Dec 05, 2016 11:40 pm

Blijft toch wel apart... Ik luister af en toe naar een clip van de Venus frequentie 221.23 omdat dat helpt bij tinnitus. De allereerste keer werd ik zo mega duizelig dat ik het bijna niet meer durfde lusiteren, en ik had amper 2 minuten geluisterd. Duurde bijna een uur geloof ik eer dat over ging.

Nu luister ik er toch vaker naar, maar ik durf het niet met headphones, dus gewoon zo en dan zet ik het geluid niet zo heel hard.
En meteen gaan dan mijn oren kraken en mijn neus gaat er ook van open. Het is verbonden met het 3e oog ook en daar hoort de neus bij. Echt apart, mijn hele neus is nu lekker helemaal open, kan er goed door ademen nu (normaal meestal niet).
Zo duizelig als toen word ik er niet meer van, maar ik durf er toch niet heel lang naar te luisteren. Dus elke keer korte stukjes. Maar het heeft zeker toch wel een effect.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyMon Dec 12, 2016 8:49 pm

Daarstraks gemaild naar Noor van die site of ze voor mij ook stemvorken ik kan voelen, met name dan voor mijn nekletsel en tinnitus en rug.
Ik ben heel benieuwd! Ik zou dan ook dat EHBO boekje willen hebben, of raad jij een ander boekje aan, Vlinder? Heb je concreet wat aan dat EHBO boekje?
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Vlinder3
Admin
Admin
Vlinder3


Posts : 476
Join date : 2016-08-29
Age : 55
Location : Spanje

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyTue Dec 13, 2016 7:24 am

Kristalletje wrote:
Daarstraks gemaild naar Noor van die site of ze voor mij ook stemvorken ik kan voelen, met name dan voor mijn nekletsel en tinnitus en rug.
Ik ben heel benieuwd! Ik zou dan ook dat EHBO boekje willen hebben, of raad jij een ander boekje aan, Vlinder? Heb je concreet wat aan dat EHBO boekje?

ik heb een ander boek / schrift van haar gekocht de "Fonoforese " opleiding het basis boek...wacht eerst maar af welke stemvorken ze voor jou doorkrijgt en dan kan ik wel even in mijn boek kijken en dat dan aan je doorgeven.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyWed Dec 14, 2016 1:53 am

Oh, dat zou wel fijn zijn!
Eerst even afwachten though of er wel stemvorken gaan komen Tong Ik heb een afspraak met haar gemaakt voor een healing. Misschien is het dan niet meer nodig, we shall see.
Maar zo wel, dan hoor je het wel!

bloempjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Vlinder3
Admin
Admin
Vlinder3


Posts : 476
Join date : 2016-08-29
Age : 55
Location : Spanje

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyWed Dec 14, 2016 7:19 am


Wat spannend, wanneer heb je de healing? ....ik ben benieuwd Hartjes
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyWed Dec 14, 2016 11:07 am

Nou, je zult het niet geloven, helemaal in mijn 1 jaar: op 11 januari (maand 1 dus) om 1 uur :Gniffel :
Dat zag ik pas nadat ik die afspraak had gemaakt en hem in mijn agenda zag staan. Is dat toeval or what?
Eerder had ze geen plek, helemaal vol. Maar dit vind ik wel mooi, 11-1-2017 om 1 uur :)
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend EmptyWed Dec 14, 2016 11:11 am

haha ik lees dit bericht om 11:11 Knipoog
Back to top Go down
Sponsored content





Solfeggio Toonlader is helend Empty
PostSubject: Re: Solfeggio Toonlader is helend   Solfeggio Toonlader is helend Empty

Back to top Go down
 
Solfeggio Toonlader is helend
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Spiritualiteit-
Jump to: