Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Jaspis

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Jaspis Empty
PostSubject: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 1:22 pm

Zijn er mensen hier die graag jaspis hebben en kunnen vertellen waarom?

Ik ben een beetje nieuwsgierig eigenlijk, want ik heb zelf altijd een afkeer gehad van jaspissen. Ik word daar echt narrig van. Ik heb er wel een paar, trommels, rode jaspis. Volgens mij ooit uit een setje chakrastenen. Maar ik doe daar dus ook niets mee.
Waarom ik er nou een hekel aan heb, weet ik eigenlijk niet, vandaar mijn vraag.
Ook polychroom jaspis bijv vind ik niets. Kan het op zich wel waarderen als er blauw in zit, maar ik blijf er dat "Neeeeh" gevoel bij houden.
Zal vast wel stenen hebben die ook onder de jaspis/chalcedoon groep vallen, maar gewoon de standaard jaspissen, bah!
Word ik echt heel stekelig van. Misschien zou ik het juist nodig hebben, raakt het iets wat ik niet aan wil zien?

Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 2:04 pm

Poeh, jeetje, ik heb er een hoop die in de volksmond jaspis genoemd worden, die eigenlijk geen jaspis zijn. Maar met de standaard jaspis heb ik ook niet zoveel. Waar dat 'em in zit... ik weet het niet. In feite verschilt het niet zoveel van chalcedoon/agaat/opaal en toch voelt het helemaal anders.

Ik zie het als een aardende steen PUNT. De standaard jaspis dan, niet de nep-jaspissen (o.a. rhyoliet).

Wat vind je van tijgerijzer? Deze bevat ook jaspis o.a.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 3:17 pm

Ik kan tijgerijzer op zich wel mooi vinden, maar heb er eigenlijk ook niets mee. Ik vind het beter te pruimen dan tijgeroog, waar ik ook niets mee heb. Dat is er ook zo één die me eerder irriteert dan dat ik het fijn vind.

Ik heb wel blauwe chalcedoon, blue lace agate, carneool, maar dat is toch weer wezenlijk anders.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 3:47 pm

Sinds kort gebruik ik jaspis bij mijn voeten tijdens mediteren. Ik heb ook eigenlijk niet veel met jaspis, maar soms roept er een. Een grote schedel van polychroom jaspis heb ik bij mijn voeten sinds kort bij visualiseren/mediteren. De rode jaspis kan ik niet echt verdragen. Ik wil wel eens een paar pakken, maar nooit lang. Soms wel eens silverleaf jaspis, maar ook niet lang.

Ik gebruik ze om makkelijker terug te komen op aarde na med/visualiseren. En om niet helemaal weg te zweven.

Ik vraag me wel eens af, als je niet echt iets hebt met een steen, heb je die dan niet nodig of juist wel en heb je dan weerstand? Niet elke steen hoort natuurlijk bij je. Maar is afkeer geen weerstand?
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 5:24 pm

Nou ja, dat is dus de vraag, want dat kan allebei het geval zijn.
Ik heb zelf altijd het idee gehad dat rode jaspis voor mij teveel gronding is omdat ik doorgaans al aards genoeg ben.

ALs ik kijk naar wat ik het meeste heb, zijn het veelal opaalsoorten, wat veel op gevoel en emoties werkt, en heb ook vrij veel calcieten, wat ook dacht ik vaak veel doet op emoties en gevoelens.
Ik zal dat meer nodig hebben denk ik?

En dan hoge vibratie kristallen. Ik ben sowieso meer liefhebber van (semi) transparante kristallen dan van opaque, uitzonderingen daar gelaten.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 5:41 pm

De rode jaspis verbindt zich voor mijn gevoel niet met de diepere lagen van de aarde, maar juist met de oppervlakte... " wij spirituelen" houden van "reizen", dat doet zo'n jaspis wel d.m.v. water, maar hij komt zover ik weet niet diep uit de aarde. Zou ik even moeten opzoeken/navragen. Jaspis (de rode) vind ik hier ook regelmatig in de tuin. Misschien dat het daarom minder interessant is... die energie heb je al om je heen.
Back to top Go down
Guest
Guest




Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 5:49 pm

Een rode Jaspis staat ook voor iets in de trant van anderen helpen. Misschien vermijden we dat onbewust omdat sommigen onder ons al snel geneigd zijn te helpen of teveel te helpen en juist het ons zelf op 1 zetten belangrijk is.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 7:14 pm

Oh Moira, dat zou ook zo maar eens kunnen ja ...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 7:21 pm

Oh ja, dat wist ik niet van jaspis Moira. Misschien is dat het wel.
En gewoon in je tuin Sparkling? Hier ligt veel steen in de tuin, maar volgens mij nog geen jaspis gevonden, maar ja de onbewerkt is natuurlijk niet mooi glimmend, en lichter rood... Misschien herken ik het niet als zijnde jaspis....

Vanavond ga ik ze nog eens invoelen, het waarom van afstoting. Oh ja, ik heb een chinese jaspis schedel en die voelt wel heerlijk, maar voor mijn gevoel lijkt dat meer op hout dan op steen.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 7:59 pm

Vroeger ging ik hier een paar km vandaan fossielen zoeken, maar tegenwoordig kan/mag dat niet meer. Daar vond je ook geregeld jaspis. De jaspis is niet echt lichter rood, maar vaak vind je samen met gewone (melk)kwarts. Als aders of als kleine stukjes. Durf het geen breccie te noemen, maar daar heeft het wel wat van weg.

Chinese jaspis? Heb je daar een plaatje van? Hoeft niet je eigen steen te zijn, maar even om een beeld te krijgen wat het is. Heb het net wel gezocht,

De silverleaf is trouwens ook een breccie-jaspis.





Back to top Go down
Guest
Guest




Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 8:11 pm

Chinese jaspis kun je vinden bij knuffelsteen.nl. Ik vind het prachtig!

Ben een tijdje aan het lezen over jaspis, maar als ik het zo lees heel goed passend bij me. Waarom dan weerstand....
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 8:21 pm

Hebben jullie de kiwi-jaspis? Al is dat eigenlijk geen jaspis Gniffel

Ik heb hem even opgezocht Moonshine, aparte steen! Maar met al jouw draakjes een goeie combi. Ik ben benieuwd of het echt jaspis is, of gewoon de naam jaspis heeft gekregen.

De meeste jaspissen zijn magmatische of sedimentaire gesteenten trouwens.


Back to top Go down
Guest
Guest




Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyMon Nov 28, 2016 8:48 pm

Nee geen kiwi jaspis. Even opgezocht, mooi hoor!

Of het echte jaspis is weet ik niet... denk het niet. Ik heb wel picture jaspis, polychroom, silver leaf, rode, zwarte jaspis. Er zijn zoveel soorten....
Back to top Go down
Spiri77
Aktief Lid
Aktief Lid
Spiri77


Posts : 20
Join date : 2016-11-13

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyTue Nov 29, 2016 2:53 pm

SparklingPurple wrote:
Hebben jullie de kiwi-jaspis? Al is dat eigenlijk geen jaspis Gniffel
bumble bee jaspis en K2 jaspis zijn ook geen echte jaspis.
http://www.edelstenenenmineralen.nl/jaspis.html
Back to top Go down
Guest
Guest




Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyThu Dec 01, 2016 9:38 pm

Hartjes Door dit topic ben ik de afgelopen dagen bezig geweest met jaspis. En ik moet zeggen, ik vind het een fijn kristal!
Op de een of andere manier heb ik meer energie, heb ik een aantal dingen los kunnen laten. Voel me weer beter meestromen met het leven, op mijn pad. Leef meer in het nu....
Mijn soort van afkeer is veranderd in respect.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyThu Dec 01, 2016 10:03 pm

Wat gaaf joh! Leuk dat het onderwerp je zo getriggerd heeft :)
Is er een specifieke jaspis soort waar je mee bezig bent geweest?
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyThu Dec 01, 2016 10:10 pm

Picture en chohua jaspis en de rode. Ik had ze allemaal, maar deze bleven over. En de polychroom gebruik ik bij meditaie/visualisatie...
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyThu Dec 01, 2016 11:06 pm

Oké, ik was nieuwsgierig of het ook rode jaspis zou zijn, maar dat dus niet.
Ik vind zelf veel jaspissoorten te druk. Ik heb er één bedenk ik me nu die ik wél helemaal woepie vind, maar da's ook om de vorm. Dat is een klein dolfijntje van Picasso jaspis. Dat is dan letterlijk de enige jaspis die ik kan lijden, haha. Dat is echt een heel fijne carving :)
Die zag ik ooit staan bij de Rolsteen op de Int. Min. beurs in Rijswijk en ik was meteen finaal fullieft en verkocht.
Die voelt voor mij ook niet zo 'zwaar' aan. Maar heeft juist een hogere energie, misschien ook door de vorm. In tegenstelling tot de meeste carvings, lijkt deze ook nog echt op een dolfijn. De meeste lijken altijd meer op een mislukte vis ROFL ROFL ROFL

Ik geloof dat ik rode jaspis gewoon te zwaar vind. Ik hou niet van zulke zware, trekkende energieën. Krijg ik iets van van "Ik bepaal zelf wel wanneer ik ga gronden en diep Moeder Aarde in ga! Heb ik jou niet voor nodig!"
En veel andere jaspis soorten vind ik gewoon te druk. Te rommelig. Misschien maakt mij dat dan nog drukker, ik ben van mezelf al druk.
Ik hou meer van zachte energieën. En soms ook klats bam boem energie, heb dat ook wel eens nodig, maar dat drukke gedoe, hou ik niet zo van. Ik denk dat het dat bij mij voornamelijk is.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyFri Dec 02, 2016 9:47 am

De picasso is, volgens mij, stiekem ook geen jaspis. Dus dat je die wel trekt ligt mogelijk daaraan Knipoog Als ik het goed zeg is het eigenlijk picasso marmer, maar daarvoor moet ik even een slag om de arm houden.










Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyFri Dec 02, 2016 11:17 am

Oké, dat wist ik niet. Dat zou dan inderdaad kunnen verklaren waarom ik die dan wel fijn vind.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Nightflower
Aktief Lid
Aktief Lid
Nightflower


Posts : 46
Join date : 2016-08-30
Age : 33

Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis EmptyTue Jan 31, 2017 6:25 pm

*Even een oud topic afstoffen*

Mijn ervaring met Jaspis, Gniffel
Ik heb iets van 2 jaar terug gezegd dat ik Jaspis maar saai vind, en nu, 2 jaar later heb ik 9 schedels van Jaspis, allemaal verschillende soorten en ben ik er van gaan houden! Jaspissen maken mij vrolijk, ze helpen mij om stabiliteit te vinden en ze geven mij over het algemeen een erg goed en prettig gevoel.

Zelfs wanneer ik tijdens het stenen bekijken me voor neem om GEEN Jaspissen te bekijken, dan kom ik er bij de toonbank toch weer achter dat ik zonder het te weten WEER een jaspis heb gevonden maar onder een andere naam, zoals de Kambaba Jaspis, ook wel Eldariet genoemd. Dus... Blijkbaar krijg ik een koekje van eigen deeg van de stenen want ik blijf maar nieuwe jaspissen vinden nadat ik ooit gezegd heb dat ze saai waren. En nu weer heb ik een klein schedeltje, (Heliotroop) gekocht en die blijkt ook weer verwant te zijn aan de jaspis.

Duuuuuus, ik vind ze gewoon super, warm en prettig!
Ze aarde lekker, zijn stabiliserend en geven een prettig en geborgen gevoel ;)
Back to top Go down
Sponsored content





Jaspis Empty
PostSubject: Re: Jaspis   Jaspis Empty

Back to top Go down
 
Jaspis
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Edelstenen & Kristallen & Kristallen Schedels :: Kristallen-
Jump to: