Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Gezien worden voor wie je bent

Go down 
5 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 1:25 pm

Ik zet hem maar even hier, want volgens mij is dat wel iets wat vooral bij gevoelige mensen speelt.

Ik krijg zelf net weer zo'n inzicht en als gevolg daarvan vraag ik me af in hoeverre mensen, jij dus, ervaren dat je gezien wordt? Echt gezien wordt voor wie je bent.
En in hoeverre ben jij er zelf verantwoordelijk voor dat je wel/niet gezien wordt? Houd je jezelf (deels) uit beeld?
In hoeverre heb jij het nodig dat je gezien wordt? En van wie dan? Alleen van een partner en/of een goede vriendin of ook van collega's en mensen die wat verder van je af staan?

Ik heb voor mijn gevoel veelal het gevoel gehad dat ik niet gezien werd, maar ik realiseer me tegelijkertijd ook dat ik daar toch deels zelf verantwoordelijk voor ben.
Bij sommige mensen of kringen wilde ik liever niet dat ze bepaalde delen van me zagen of wisten. Dat vond ik best.
Het gekke is dat ik er dan weer wél tegenaan loop dat mensen me niet zien voor wie ik ben. Beetje dubbel dus.

In hoeverre pas je je aan aan mensen / je omgeving met wat je van jezelf laat zien? Dat kan natuurlijk op alle fronten zijn, van je hooggevoeligheid laten zien, je spirituele kant laten zien, je seksuele kant laten zien, je ego kant laten zien, je 'slechte' kant laten zien (die hebben we allemaal) enz. enz.

Ik vraag me ook af hoe je nou weet wanneer het 'schadelijk' wordt om jezelf aan te passen aan anderen? In bepaalde kringen kun je bepaalde dingen nou eenmaal niet laten zien, zou niets mis mee moeten zijn.
Wanneer is er wél iets mis mee, voor jouzelf dan? Wanneer ga je uit je kracht? Hoe weet je dat?

Voor mij is dit alles denk ik ook de achterliggende reden dat ik liever op mezelf ben. Ook weer krom als ik me bedenk dat ik me zélf veelal aanpas. Maar als dat zo'n jarenlang ingesleten patroon is geworden...
Ik laat al veel meer van mezelf zien de laatste pak hem beet 7 jaar. En dat is eigenlijk te wijten aan het sterker worden en meer in mijn kracht komen.
Maar ik merk dat het mezelf aanpassen -en dus mezelf niet helemaal laten zien- nog altijd een valkuil is.

In hoever verstop jij jezelf? En hoeveel mensen heb je die jou écht kennen? Misschien niet elk aspect van je, maar wel jouw kern?
Als ik daar over nadenk zijn er maar verdomd weinig. Eén ervan was mijn vader ...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 2:08 pm

Ja interessant onderwerp!

Ik merk dat ik het eigenlijk heel hard nodig heb om in de wereld te gaan staan, mijn ruimte in te nemen en te zeggen: Dit ben ik! Maar ja vervolgens zit ik overwegend binnen en als ik dan buiten ben maak ik me klein en geef de rest van de wereld alle ruimte.

Ik kreeg van de week een aanreiking en voel dat dit wel de plek is om hem te delen. Als je niet jezelf bent, hoe weet je dan of er nou gehouden wordt van wie je werkelijk bent? Ik zeg: Eyeopener!

Je hoeft niet altijd alles van jezelf te laten zien natuurlijk, maar datgene wat je laat zien kan dus maar beter wel echt jij zijn Knipoog



Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 2:31 pm

Ja, en daarmee kom je dan weer op het vaak heikele punt dat je dan wél sterk moet zijn van binnen. Zodat als je kritiek krijgt, je niet meteen uit je schoenen valt. Denk dat dat doorgaans toch de reden is dat mensen zichzelf niet (meer) zo laten zien, dat ze in het verleden daarbij een paar keer flink hun neus gestoten hebben.
Wat Abraham Hicks ook vaak zegt (in context) "... and don't give a rip about what anybody else thinks!"
Helemaal mee eens, maar dan moet je dus wel behoorlijk in je kracht staan, anders wordt dat verrekte lastig, hihi.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 2:42 pm

Ik merk dat ik er nu bijna geen last meer van heb omdat ik mezelf prima vind, en mezelf zie zoals ik ben  en het ook goed vind als mensen niet alles van me zien, zolang ik het zelf maar zie, vroeger was dat wel anders toen had ik het minder.
Nu ik tevreden ben met wie ik zelf ben, merk ik dat daar ook op gereageerd wordt, en dat mensen het ook meer uitspreken. Net of als je je niet gewaardeerd of gezien voelt, mensen je geen dingen aanreiken die je wilt horen, omdat je dan zelf iets blokkeert. Nu het me niet veel meer uitmaakt, krijg ik het wel te horen.

Dat stuk over moeders herken ik wel, mijn moeder spreekt eigenlijk nooit haar trots uit, of haar liefde of waardering. Ik vroeg vroeger weinig aandacht, wilde het wel, maar kreeg het minder , mijn zuster schreeuwde om aandacht en kreeg het wel. Tijden dacht ik ook, ik wil een lieve moeder, die wel zegt ik hou van je, en ik ben trots, en bij wie ik altijd een warm gevoel krijg. Pas toen ik dacht het is zo, jij bent jij, gevormd door je jeugd, je karakter, je lessen en ik ben ik, begon ze opeens wel uitingen te doen, als het spijt me dat ik je misschien minder aandacht heb gegeven, en kreeg ik opeens wel waardering.
Niet de mega waardering die ik wenste, maar wel haar waardering op haar manier, door mijn verwachtingen had ik haar vastgelegd en ook geen oog voor haar manier, die bij me kan komen toen ik alles ha losgelaten.

Ik had ook altijd het gevoel mezelf te moeten laten zien, en nu denk ik voor wie? Mijn dierbaren weten wie ik ben, en voor de rest maakt het me ook niet zozeer uit. Dan ziet een collega maar niet hoe goed ik ben, of hoe slim, of wat dan ook. Maar juist nu het me niet meer boeit komen ze met aspecten waarvan ik denk  je ziet me. En zelfs als je vriendinnen niet al je kanten van je kennen, is dat ook geen ramp. Je hoeft jezelf ook niet altijd geheel bloot te geven als je zelf maa goed ervaart wie je bent, en jezelf ziet.
Dat je niet alles van jezelf laat zien zegt ook niet dat je niet jezelf bent.

Nu heb ik straks dat feestje maar dan hou ik me ook wat in, ik ben zo gek als een deur, ga soms helemaal los, maar ik heb ook niet zozeer de behoefte omdat aan iedereen te laten zien, liever met vriendinnen, dan met collegas. Als ik te los ga heb ik wel eens gekke acties. En je moet toch weer samen werken.  Als ze dan denken wat een saaie trut dan denken ze dat maar. Ik weet zelf wel dat ik niet saai ben.

En ik heb ook zoiets het is ook een ander zijn probleem als ze me niet geheel kunnen zien, dan missen hun wat, en ik niet.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 2:43 pm

Jep! Geen idee nog hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Want inderdaad ik schiet zelf heel makkelijk uit mijn kracht.

Vallen, je wonden likken en weer verder i guess? Maar ja die ezel, die stoot zich liever niet nog een keer. Misschien toch beter als een ram je hoofd steevast in die muur blijven rossen tot die om ligt? Of als een stier toch weer op die rode lap afstormen? Of als een muisje kijken of je ergens een klein gaatje vindt om toch weer door te piepen?

Ik besef me ineens dat het allemaal om weerstand gaat. Terwijl als je gewoon bent, je jezelf helemaal niet in gekke bochten hoeft te wringen.
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 2:50 pm

Wat mij overigens altijd wel helpt, is als je bij een ander denkt jezus pfff.
Dan ga ik dingen bedenken van wat zou die ander kunnen denken en voelen? En waarom? En dan kan ik vaak zoveel redenen bedenken, en zoveel verschillende opties, dat ik denk je druk maken om wat een ander vind en ziet heeft dus totaal geen zin.

Dat wat je bij de ander ziet heeft immers altijd met jezelf te maken met je eigen ervaringen, belevingen, mening en noem maar op. Ze zeggen toch wel eens, je kunt een ander helemaal niet zien, je ziet alleen jezelf.
Alles wat je ziet heeft te maken met jezelf.

Dus we kunnen hoog en laag springen, van zie me, zie wie ik ben, maar de ander kan allen maar zien wat zijn eigen ervaringen en belevingen en gevoel en kennis hem of haar ingeven.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 3:02 pm

Dat is wel weer mooi gezegd. Eigenlijk hoef je dus alleen maar te weten dat jij je laat zien zoals je wilt zijn. Dan is het goed, whatever een ander daar van denkt.

Ik weet dat het zo is, maar ik voel het nog niet Knipoog Tong Ik heb zo geleerd van jij bent niet goed, je doet het niet goed, je kan het niet etc etc! Dat ik bang ben geworden om te laten zien wie IK ben!
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 3:05 pm

Maar waarom zouden we altijd goed willen zijn, het goed willen doen, iets perse wel willen kunnen? Daar beoordelen we een ander zelf toch ook niet op?
Zien we zelf een ander alleen als hij iets goed kan? Of zichzelf compleet en duidelijk laat zien?
Als mensen er geen moeite voor doen om een ander te willen zien, omdat hij iets niet kan, of ergens niet goed in is, of zich niet durft te laten zien, dan is dat ook een type die ons misschien niet past.



Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 3:14 pm

Zij die je werkelijk zien
zoals je graag gezien wilt worden
die hoeven je niet op waarde te schatten,
die kennen je waarde al

Ook als ze nog niets van je gezien hebben
want het gevoel van een ander zien
komt niet voort uit dat wat we denken te zien
maar dat wat we voelen



Dit kreeg ik net, van misschien een Gids? Geen idee, het werd zo opgeschreven, ik heb er niet over nagedacht.



Ik zal me zo snel omkleden, maar nu ik het lees, voelt het voor mij wel of het zo is.
De dierbaren die me echt zien, me op waarde schatten, daar is het helemaal niet bij nodig geweest om van alles van mezelf te laten zien, daarbij ging het vanzelf zonder nadenken, en was het goed zonder elkaar geheel te kennen.
De mensen die op je pad moeten komen, komen het toch wel.

Wij denken dat we alles moeten uitzetten, laten zien, tonen, dat we gaan stappen en dat onze houding uit maakt wat we aantrekken. Tot op zekere hoogte wel, maar de personen die ons werkelijk zien, die zijn naar mijn gevoel allang bekend. Hoe meer we in dit geheel geloven, hoe beter het bij ons kan komen, en zaken veranderen.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 3:27 pm

Ik vind hem heel mooi moira! Mag ik de tekst gebruiken?

Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 3:34 pm

Tuurlijk mag dat Sparkling.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 3:58 pm

Thanks :) Ik weet nog niet wat, maar ik wil er iets mee doen Gniffel

Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 4:00 pm

Ik kreeg er nog eentje..

Ook al wil je dansen en zingen
maar durf je niet
lukt het je niet te tonen
wie je werkelijk bent

Heb je de pijnlijke angst
niet gezien te worden
voor wat je werkelijk kunt
en hoe jij jezelf herkent

Weet dan liefste
dat ook als je niets laat zien
je alles binnen in je houdt
en je zichtbaar maken lukt je niet

Jouw ziel altijd zichtbaar is
voelbaar voor zij,die je zoeken
bij je willen zijn, je herkennen
puur om wie je bent, ook als men niets ziet.



Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 4:14 pm

Ow man! De tranen springen in m'n ogen! Mooi! Hartjes Hartjes
Back to top Go down
Vlinder3
Admin
Admin
Vlinder3


Posts : 476
Join date : 2016-08-29
Age : 55
Location : Spanje

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 8:48 pm


Misschien een beetje raar maar ik snap niet helemaal het "gezien worden" wat hoop je dat anderen dan zien eigenlijk ?
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 9:38 pm

Mezelf laten zien... Heel verschillend. Bij de ene mens laat ik een deel van mezelf zien en bij de andere mens een ander deel. Net hoe het uitkomt, net wie er tegenover me staat. Op mijn werk laat ik mijn dienstbare kant zien en bij een vriendin mijn grappige kant, bij een moeder op het schoolplein weer een andere kant. Ik heb zoveel verschillende kanten, ik kan mezelf nooit helemaal laten zien. Er zitten zoveel verschillende dingen in mij, die nooit allemaal tegelijk naar buiten kunnen komen.

En gezien worden.... Heel lang niet! Het gebeurde zoooo vaak, dat als ik begon te praten dat een ander er gewoon doorheen begon te lullen. Dat heeft me soms zo gefrustreerd. Ik ben daar eens voor gaan zitten en kwam er toen achter dat ik mezelf niet zag, mezelf niet hoorde. Sinds die uitvinding gaat dat beter. De laatste tijd gebeurt het vaak dat ik echt het gevoel heb dat anderen mij echt zien. Of in elk geval zien wat ik op dat moment laat zien. En dat was een fijne gewaarwording. Gezien en gehoord worden. En dan ook gewaardeerd worden om datgene wat je laat zien. Dat deel van mezelf wat dan geliefd wordt. En dat kan alleen omdat ik dat deel van mezelf ook lief heb. Anders kan een ander dat ook niet liefhebben.
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyTue Dec 20, 2016 11:03 pm

Vlinder3 wrote:

Misschien een beetje raar maar ik snap niet helemaal het "gezien worden" wat hoop je dat anderen dan zien eigenlijk ?

Dit vind ik een hele mooie vraag, en precies zoals ik het ook zie eigenlijk. We willen denk ik vaak dat een ander ziet, hoe slim we zijn, hoe goed we iets kunnen, creatief, communicatief, hoe goed we iets beheersen, hoe goed we ons uit kunnen drukken, of wat dan ook kunnen, we willen zo graag dat het beeld dat we van ons zelf hebben op positief vlak, merendeel ook tot een ander doordringt.
Maar waarom...
Omdat we misschien bang zijn dat een ander ons niet slim vindt, ons niet oke vindt, ons minder inschat dan dat we daadwerkelijk zijn?
En wat is daar dan erg aan..
We voelen ons dan zelf niet goed. Maar als we van onszelf vinden dat we wel oke zijn, hebben we er denk ik niet zo een last van hoe een ander ons ziet.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 12:01 am

moira wrote:
Vlinder3 wrote:

Misschien een beetje raar maar ik snap niet helemaal het "gezien worden" wat hoop je dat anderen dan zien eigenlijk ?

Dit vind ik een hele mooie vraag, en precies zoals ik het ook zie eigenlijk. We willen denk ik vaak dat een ander ziet, hoe slim we zijn, hoe goed we iets kunnen, creatief, communicatief, hoe goed we iets beheersen, hoe goed we ons uit kunnen drukken, of wat dan ook kunnen, we willen zo graag dat het beeld dat we van ons zelf hebben op positief  vlak, merendeel ook tot een ander doordringt.
Maar waarom...
Omdat we misschien bang zijn dat een ander ons niet slim vindt, ons niet oke vindt, ons minder inschat dan dat we daadwerkelijk zijn?
En wat is daar dan erg aan..
We voelen ons dan zelf niet goed. Maar als we van onszelf vinden dat we wel oke zijn, hebben we er denk ik niet zo  een last van hoe een ander ons ziet.
Dat is waar veel op gereageerd is, maar was eigenlijk helemaal niet wat ik bedoelde. Dat zijn meer ego verlangens van 'gezien worden' voor wat je DOET.
Mijn vraag bedoelde ik naar gezien worden om wie je BENT. Dat is dus essentieel heel anders.
En evt daar uit voortkomend dingen die je doet omdat ze horen bij wie je bent. Ego streling was niet wat ik bedoelde eigenlijk.

Ik heb zo bijv. maar heel weinig mensen die zien hoe ongelofelijk gevoelig ik ben.
En dingen als ooit vroeger toen ik 19 was zoiets, na een ruzie thuis. Liep ik fluitend naar de keuken.
Zei mijn stiefmoeder "Oh, ze is alweer oké, niet meer boos."
Zei mijn vader "Nee, ze is nog wel boos, want ze fluit."
Die kende mij dus precies in hoe ik reageerde. Ik was me er zélf niet eens van bewust, mijn vader had het wel door, want die kende mij héél goed.
Verder kende mijn vader heel veel van mij niet. Maar dat zijn meer aspecten, soms ook dingen die later in mijn leven opgekomen zijn. Mijn spiri kant snapte hij volgens mij voor geen meter, of wilde hij niet snappen, en zo nog meer dingen. Maar mijn echte kern, die kende hij wel. En volgens mij was hij ook één van de weinigen die wél wist hoe gevoelig ik ben.

Zoals het nu is, kan ik één iemand met zekerheid noemen die mijn ware ik wel ziet, snapt, waardeert en accepteert.
De andere is mogelijk mijn zoon, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Is ook lastiger, omdat die natuurlijk door de ogen en filters van een zoon kijkt naar zijn moeder.
Buiten die twee denk ik eerlijk gezegd niet dat er iemand is die mij wél ziet voor wie ik ben.
Dus niet voor wat ik DOE, dat zien er wel meer. Maar wat ik doe is iet equivalent aan wie ik ben. Dat zijn doorgaans slechts deelaspecten.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid



Posts : 583
Join date : 2016-09-13

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 12:09 am

Moira wrote:
Dit vind ik een hele mooie vraag, en precies zoals ik het ook zie eigenlijk. We willen denk ik vaak dat een ander ziet, hoe slim we zijn, hoe goed we iets kunnen, creatief, communicatief, hoe goed we iets beheersen, hoe goed we ons uit kunnen drukken, of wat dan ook kunnen, we willen zo graag dat het beeld dat we van ons zelf hebben op positief vlak, merendeel ook tot een ander doordringt.
Maar waarom...
Omdat we misschien bang zijn dat een ander ons niet slim vindt, ons niet oke vindt, ons minder inschat dan dat we daadwerkelijk zijn?
Voor mij zit het niet zo hoor Moira.
Gezien worden heeft voor mij alles te maken met gekend worden. Als je niet gekend wordt dan ben je heel alleen, ook als er allerlei mensen om je heen zijn die je wel waarderen en je best wel goed en beslist goed genoeg vinden.
Ik heb ooit één relatie gehad waarin ik werkelijk gezien werd in wie ik was en dat is onbeschrijfelijk veilig. Dat is dan een plek waar je de moeilijkste dingen over jezelf veilig kunt vertellen. en al de andere dingen die je opnoemt, creatief, communicatief, kundig, verbaal begaafd etc. Volgens mij is dat waar het bij gezien worden niet wezenlijk om draait.
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 12:12 am

Ik heb het zo omschreven maar zie wie je bent eigenlijk als hetzelfde. Waarom willen we dat een ander ziet wie je bent? Wij hebben een oordeel over dat een ander ons ware zijn niet ziet.. maar waarom is,het erg als een ander dat niet geheel ziet? Wij vinden dat zelf erg. Omdat we onze ware kern meer zien dan wat een.ander vind en dat is voor ons minderwaardigheid? Hoezo? Ik accepteer iedereen.
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 12:19 am

Yarrow wrote:
Moira wrote:
Dit vind ik een hele mooie vraag, en precies zoals ik het ook zie eigenlijk. We willen denk ik vaak dat een ander ziet, hoe slim we zijn, hoe goed we iets kunnen, creatief, communicatief, hoe goed we iets beheersen, hoe goed we ons uit kunnen drukken, of wat dan ook kunnen, we willen zo graag dat het beeld dat we van ons zelf hebben op positief vlak, merendeel ook tot een ander doordringt.
Maar waarom...
Omdat we misschien bang zijn dat een ander ons niet slim vindt, ons niet oke vindt, ons minder inschat dan dat we daadwerkelijk zijn?
Voor mij zit het niet zo hoor Moira.
Gezien worden heeft voor mij alles te maken met gekend worden. Als je niet gekend wordt dan ben je heel alleen, ook als er allerlei mensen om je heen zijn die je wel waarderen en je best wel goed en beslist goed genoeg vinden.
Ik heb ooit één relatie gehad waarin ik werkelijk gezien werd in wie ik was en dat is onbeschrijfelijk veilig. Dat is dan een plek waar je de moeilijkste dingen over jezelf veilig kunt vertellen. en al de andere dingen die je opnoemt, creatief, communicatief, kundig, verbaal begaafd etc. Volgens mij is dat waar het bij gezien worden niet wezenlijk om draait.


Bedankt voor je reactie Yarrow.
Dan denk ik dat ik meer vanuit mezelf kijk, ik waardeer iedereen om wie hij is en het maakt me niets uit wat iemand kan , niet kan, wat zijn kwaliteiten zijn of hij of zij minder goed kan. ik kan me daar niet druk om maken en beoordeel mensen ook niet zo, ik meet daar ook niet aan. Bij mij is iedereen veilig, en mag iedereen zichzelf zijn. Ik kan me ook slecht voorstellen dat een ander dat niet doet. Dus ergens snap ik het hele probleem op zich niet zo... Wat is dan het punt, iedereen is toch goed zoals hij of zij is en zichzelf. En hoeft voor mij ook niets meer of minder te zijn..

Misschien is dat ook mijn ding. Ik weet nog dat we elkaar in een clubje waar ik inzat complimenten mochten geven en toen zei er een vrouw tegen mij, ik voel me bij jouw altijd veilig, het maakt niet uit wie ik ben of wat ik doe, jij accepteert alles en ziet alles in een ander soort licht, ze zei als jij er bent dan voel ik me goed, en weet ik dat ik niet veroordeeld wordt.

Maar het gaat daarbij ook weer om onze eigen eisen, een ander kan er niets aan doen als jij andere verwachtingen van erkenning hebt, of gekend worden.
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 12:37 am

Jullie zetten me aan het denken, natuurlijk zie ik ook verschil in wat je doet, en wie je bent, ik ben helemaal geen ego gerelateerd persoon. Maar verwachten we dan niet teveel?
We kunnen toch van anderen niet verwachten dat ze ons ware zijn kennen, dat ze buiten al die dingen om zien wie we werkelijk zijn? daar is buiten waardering en houden van nog een stapje meer voor nodig, en dat is niet iets wat heel snel haalbaar is.
Bij mijn kinderen voel ik dat wel, voel ik de kern buiten alles om.
Maar ik heb denk ik geen mensen die mij op zo een manier geheel kennen.
Ik denk dat veel dierbaren delen van me zien, maar dat niemand me geheel kent.
En ik vind dat niet erg, ik voel me er niet eenzaam in, ik voel me juist rijk met mijn eigen kern.

Dus ik heb weer wat geleerd, er is niemand die mij geheel kent of geheel ziet.
En eerlijk gezegd ben ik er blij om. Ik voel me rijk in het kennen van mezelf, en dat anderen mij niet geheel kennen dat maakt me niet eenzaam. Ik voel me veilig, niet door de mensen in mijn omgeving maar door de verbinding die ik heb, in mijn hart voel, en weet dat ik altijd gedragen wordt.
Ik merk ook dat ik geen ander nodig heb. Dierbaren heb ik nodig voor de dagelijkse waardering en liefde, en verder voel ik het in hogere delen. Wie moet mij echt geheel kennen en veilig doen voelen, ikzelf met hulp van mij Gidsen en de energie.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 12:54 am

Je loopt nog steeds om mijn originele uitgangspunt heen. Dat ging niet over het hebben van verwachtingen van anderen. Bedoel dat niet vervelend, hoor, maar de dingen die je noemt zijn niet de dingen die ik bedoelde. Kan het niet beter uitleggen dan dat wat ik bedoelde te vragen meer innerlijke, eigen processen zijn. Te maken met je eigen gevoel en zo. Niets van doen met anderen of het hebben met verwachtingen van anderen. Wat ik bedoel is eigenlijk veel dieper. Dieper in jezelf dan, diepere laag.

Het stuk van Yarrow legt het heel mooi uit. Je kunt je best prettig voelen bij iemand of mensen, dat is dan nog heel anders, en dan ook echt héél anders, dan helemaal kunnen landen en thuiskomen bij iemand die jou kent. Die je ware "ik" ziet, die je helemaal goed vindt, accepteert met alle evt 'flaws' die je hebt enz.
Zoals Yarrow zegt, dan voel je je inderdaad helemaal veilig en kun je je diepste gedachten en gevoelens uiten zonder dat je oordeel krijgt. Dan mag je gewoon helemaal zijn.
En na 50 jaar op deze aardkloot rond gebanjerd te hebben, kan ik toch zeggen dat dat heel zeldzaam is. Zelfs in de meeste partnerrelaties vind je dat niet en dat zegt toch wel wat.
Met spirituele mensen kun je je bijv ook wel veilig en vertrouwd voelen, dat is dan nog altijd niet hetzelfde als helemaal bij iemand thuis kunnen komen, iemand die jou echt kent enz.
Lees die posting van Yarrow nog maar eens door. Die legt het verschil heel mooi uit.

Hartjes
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 1:09 am

Je hoeft je niet vervelend te voelen, we zijn toch gewoon in gesprek met elkaar. No Problem.
Ik verwoord me misschien ook niet helemaal goed, in wat ik bedoel...

Ik kan wel zeggen ik voel me geheel veilig bij mijn Gidsen en mezelf, daar durf ik alles tegen te zeggen en voel ik me geheel veilig bij, wil ik ook alles tegen zeggen. Ik heb hele lieve familie, vrienden, en familie, die me waarderen en liefhebben maar er is niemand bij wie ik alles zeg, me geheel veilig voel, of de drang heb alles van mijn wezen te zeggen,  maar ik heb ook bij niemand die ik ken de behoefte om alles te zeggen.
Ik heb niemand die geheel zo is, maar ik heb zelf ook niet de behoefte aan iemand die geheel zo is. Want ik heb al zo iemand en dat ben ik zelf tezamen met mijn tweelingziel en mijn Gids, en de rest van de aardkloot hoeft dat in mijn ogen niet te bezitten.

Dus dat is misschien het verschil dat ik bedoelde, jullie zoeken een ander mens dat jullie geheel thuis laat komen en ik zie mezelf als dat mens met een Gids.
Back to top Go down
Guest
Guest




Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent EmptyWed Dec 21, 2016 1:23 am

Dus de vraag is eigenlijk willen jullie iemand die jullie geheel kent, waar je je veilig bij voelt, waar je alles bij kunt zeggen? Waar je geheel thuis kunt komen?
Je volledig accepteert? Die je ware ik ziet?
Waarbij je diepste gedachtes en gevoelens kunt uiten?

En dan zeg ik, ik heb er geen behoefte aan, want ik ben die persoon zelf al voor mezelf, en voel het vanuit het hogere, vanuit mijn bron en mijn gidsen, dus als ik het niet in de mensen om mijn heen vindt dan lijdt ik daar niet onder. Ik volsta met waardering en liefde vanuit min omgeving en de rest kan ik zelf en ben ik gelukkig mee, en voldoet ook.
Back to top Go down
Sponsored content





Gezien worden voor wie je bent Empty
PostSubject: Re: Gezien worden voor wie je bent   Gezien worden voor wie je bent Empty

Back to top Go down
 
Gezien worden voor wie je bent
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Leuke Opkikker voor het Innerlijk Kind voor zo'n 50 ct
» Hoe hooggevoeligheid een positieve kracht kan worden tegen narcisme in onze samenleving
» Sapje voor de botten
» Nestelen voor de winter?
» Doelen voor 2017

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Hooggevoelig & Nieuwetijds Mensen-
Jump to: