Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 lieveheersbeestje

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptyWed Feb 01, 2017 9:34 pm

Ik zie bijna iedere dag al vanaf December af en toe een lieveheersbeestje in mijn kamer verschijnen.
Soms zitten er zelfs 2!
Dit, terwijl het niet echt de tijd van het jaar is of het seizoen voor lieveheersbeestjes..

Het blijven mooie kleine unieke wezentjes om te zien.

Ik heb net eens even opgezocht wat voor een betekenis dit zou kunnen hebben.

De omschrijving die ik kon vinden is in het engels.
Wie weet hier nog iets meer over deze kleine diertjes te vertellen?

Vruchtbaarheid - Vernieuwing - Regeneratie - Hergeboorte - Geloof - Familie - Moeder Maria - Overvloed - Hoop - Meditatie - Gebeden - Delicatesse - Plezier - Onverschrokkenheid

This is an auspicious time for you, one that is extraordinarily powerful. You'll find that everything goes very smoothly with little effort on your part. Your thoughts will be manifesting much more quickly, so be observant and careful about what you're thinking. If you lapse into thinking about what you lack or whats missing, remind yourself of all the things in your life- food, shelter, your loved ones, or even the gift of life itself- for which you're grateful. Gratitude is the key to continually receiving good fortune, joy, and abundance. Be willing not only to ask for, but also to graciously receive and accept all that comes your way.
Back to top Go down
Guest
Guest




lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptyWed Feb 01, 2017 10:00 pm

Als je googled op lieveheersbeestje als totem, vind je ook van alles... Mooi beestje! Hier zaten er een paar maanden geleden honderden op de muur in de zon. Oktober denk ik. Dan zoeken ze een plekje, liefst binnen, om te gaan overwinteren....
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptyThu Feb 02, 2017 8:23 pm

Vandaag was ook een mooie dag met geregeld wat zon.
En zo'n 12 graden, best warm voor deze tijd van het jaar. Van mij mag de lente wel alvast beginnen! :)
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid
Gwynne


Posts : 190
Join date : 2017-01-29

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptySat Feb 04, 2017 6:51 pm

Ik wou hier toch nog even op reageren.

Enige jaren geleden heb ik een hele mooie reading mogen doen voor een vrouw. Zij ging trouwen maar wilde contact met haar overleden dierbaren voor boodschappen, want het is natuurlijk een bijzonder moment in je leven; een grote stap! Ze herkende alles, was heel content maar 1 ding kon ze niet plaatsen en dat was toen haar neef mij een lieveheersbeestje liet zien. Een paar weken na haar bruiloft kreeg ik een mailtje met hoe haar dag was en waarin ze mij vertelde dat op het pak van de getuige tijdens het trouwen een lieveheersbeestje zat, een teken voor haar dat haar neef zeker aanwezig was. Ze zei dat ze haar opa ook kon voelen.

Ik geloof inderdaad dat het lieveheersbeestje deze krachtige en mooie aspecten symboliseren. Liefde, kracht, familie, wedergeboorte etc.

Mooi dat ze bij jou verschijnen!

Ze worden de kleine geluksbrengers genoemd. De stippen kun je tellen en stilstaan bij zegeningen, groot en klein. Ze dragen ook het zogeheten "goud" dat leidt naar het centrum van het universum of je kan het ook universele liefde noemen. En naar vorige levens. Ze symboliseren ook (spirituele) verlichting, dood en wedergeboorte.

Roos
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptySat Feb 04, 2017 10:17 pm

wauw! wat een mooie aanvulling Gwynne.. Mooie ervaring ook..
Ik had vanavond weer een ervaring met lieveheersbeestjes! toch wel bijzonder want ik zoek ze niet op!
Ik zat even lekker op de bank in de woonkamer toen ik opeens iets hoorde zoemen..
Toen ik hoorde dat het van de grond kwam ging ik kijken en zag ik een lieveheersbeestje rond draaien (spinnen) op zijn hoofd. Dit zag er niet gezond uit, en eentje zat er stil naast.

De stille was kleiner en had een duidelijke kleur en stippen op zijn rug (wellicht was deze jonger).
Die andere was iets groter en had geen duidelijke kleuren en stippen op zijn rug. (deze leek heel oud) hij kon ook niet meer vliegen (storte gelijk neer).

Ik heb sterk het gevoel dat er iets positiefs gaande is..


Last edited by Excalibur on Sun Feb 05, 2017 3:12 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid
Anna Oyca


Posts : 97
Join date : 2016-08-29
Age : 52

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptySun Feb 05, 2017 9:31 am

Ik ben ook even op zoek gegaan naar wat info hier over.
Deze site kwam ik tegen: http://dehelderebron.nl/tag/lieveheersbeest/

quote:Er overwinteren een aantal lieveheersbeestje in mijn slaapkamer. Het is een bericht van mijn engelen om hoop te blijven houden en ook om leren los te laten en genieten van ons bestaan hier op aarde.

quote: Yeah mijn huis zit vol lieveheersbeestje. Laat dit nu een mooie betekenis hebben:
EEN LIEVEHEERSBEESTJE staat symbool voor een gemakkelijk succes in een bescheiden onderneming.
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptySun Feb 05, 2017 3:29 pm

Ja mooi, Anna!

En hier het stukje over Lieveheerstbeestje als krachtdier, en daarna een stukje over hoe dodelijk een lieveheersbeestje kan zijn. Onderschat deze kleine rakkers niet.

Krachtdier Lieveheerstbeestje
Een van de diertjes die ik het vaakst tegen kom op onverwachte momenten.

Lieveheerstbeestje: vertrouwen, plezier, geluk, draagt het goud dat leidt naar het centrum van het universum, vorige levens, spirituele verlichting, dood en wedergeboorte, een wens gaat binnenkort in vervulling

Krachtdieren zijn beschermgeesten in de vorm van dieren. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk de abigailhoofdkrachtverbinding van alle sjamanen. Iedereen heeft minstens één dezer dieren als helper, beschermer en bege…leider in onze dromen en visioenen. In veler opzicht is ons eigen krachtdier de drager van onze persoonlijke kracht, die het ook voor ons opbewaart. Bepaalde dieren blijven een leven lang bij een persoon, terwijl andere komen en gaan zoals het de situatie ten goede komt. Deze dieren komen alleen om ons bij de oplossing van een bepaald probleem of een bepaalde situatie te helpen, of om een nieuw potentieel in ons op te wekken.

Vraag je je af wat jou krachtdier is? Hierbij een methode om daar achter te komen. Ga op een plek zitten waar het een en al stilte is. Op het randje van je bed, ín je bed, maakt niet uit, als het maar rustig is. Sluit nu je ogen, en denk aan een grote opening, een soort van weide, midden in het bos. Richt je niet op een bepaald dier, maar maak je hoofd leeg. Het eerste de beste dier dat op je afkomt, is jou krachtdier! Bedank het dier, door dit te zeggen, of hem een aai te geven. Nu ga je weer langzaam terug naar ‘het echte leven.’

-----------

Dat zelfs een beest van een vent geen partij hoeft te zijn voor een piepklein insectje, blijkt maar weer nadat de 31-jarige bodybuilder Reza Rezamand werd aangevallen door drie harlekijnlieveheersbeestjes. De krachtpatser was op weg naar de sportschool toen hij werd gebeten door de niet-zo-lieveheersbeestjes. Hij overleefde de aanval van de giftige insectjes, maar het scheelde niet veel.

Nadat hij was gebeten werd hij ontzettend misselijk en besloot hij om toch maar een bezoekje te brengen aan de eerste hulp van een plaatselijk ziekenhuis. Nadat Reza vertelde dat hij was aangevallen door lieveheersbeestjes verscheen er een ernstige blik op het gezicht van de dokter. Hij krabde even achter zijn oor en vertelde hem dat hij wel eens een dodelijk vergiftigd zou kunnen zijn. Hij kreeg zestien sterke antibioticakuren tegen de infectie en mocht vervolgens weer naar huis. Toen Reza de volgende dag wakker werd, waren zijn voeten rood en twee keer zo groot als normaal. Hiernaast jeukten ze enorm en begonnen zijn tenen zwart te worden. Toen hij naar het ziekenhuis wilde gaan kwam hij erachter dat hij niet meer zelf kon rijden en moest hij een vriend bellen om hem naar het ziekenhuis te brengen.


Toen Reza in het ziekenhuis was had de dokter slecht nieuws voor hem. Hij bleek namelijk een bloedvergiftiging te hebben en de dokter gaf hem een kleine kans op overleving. “Ze vertelden me dat ik maar een kans van één op drie had om de vergiftiging te overleven.” Reza werd opgenomen op de intensive care en kreeg verschillende medicijnen toegediend. Nadat hij een tijd had doorgebracht in het ziekenhuis was het gif volledig uit zijn lichaam verdwenen en was hij genezen. Hij had ontzettend veel geluk gehad, want als hij niet meteen naar het ziekenhuis was gegaan, had hij de aanval waarschijnlijk niet overleefd. “Ik kan dan misschien wel 180 kilo wegdrukken, toch werd ik bijna gedood door piepklein insectje. Ik zal nooit meer in mijn leven een lieveheersbeestje aanraken!”

Gepubliceerd op: 13 november 2016

http://www.sgxl.nl/wtf-bodybuilder-bijna-dood-door-lieveheersbeestje
Back to top Go down
Guest
Guest




lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptySun Feb 05, 2017 5:15 pm

Excalibur wrote:
werd gebeten door de niet-zo-lieveheersbeestjes.

Dat is dan duidelijk een stouteheersbeestje lieveheersbeestje Icon_mrgreen

lieveheersbeestje 20
Back to top Go down
Anna Oyca
Aktief Lid
Aktief Lid
Anna Oyca


Posts : 97
Join date : 2016-08-29
Age : 52

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptySun Feb 05, 2017 5:17 pm

lieveheersbeestje 5e580f27f16d1fd8222934d62f1d06b4
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje EmptySun Feb 05, 2017 5:44 pm

Tjah, je moet zo ook niet boos maken..
Back to top Go down
Sponsored content





lieveheersbeestje Empty
PostSubject: Re: lieveheersbeestje   lieveheersbeestje Empty

Back to top Go down
 
lieveheersbeestje
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Spiritualiteit-
Jump to: