Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Eerste tattoo

Go down 
+2
SparklingPurple
Gwynne
6 posters
AuthorMessage
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid
Gwynne


Posts : 190
Join date : 2017-01-29

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptyFri Feb 03, 2017 8:50 pm

Ik ga met mijn verjaardag samen met mijn vriendin een tattoo laten zetten die onze vriendschap/zusterschap symboliseert. De titel is niet helemaal correct, het wordt niet mijn allereerste die ga ik laten zetten met mijn vriend, maar ik heb alleen deze schets.

Het is een heel ruwe schets hoor, maar het is een hart met een keltische knoop. Geen begin, geen einde. Met de woorden Amor Omnia Vincit (liefde overwint alles).

Hebben jullie ook spirituele tattoos of spiritueel geïnspireerde tattoos?

Eerste tattoo 20170110
Back to top Go down
Guest
Guest




Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptyFri Feb 03, 2017 8:52 pm

Wat mooi! Ook dat je dit samen met je vriendin doet.
Ik heb 1 tattoo, een dolfijntje op mijn enkel. Als ik er ooit nog een zou doen wordt dat een lief draakje...
Back to top Go down
Guest
Guest




Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptyFri Feb 03, 2017 9:11 pm

Wat een mooie Gwynne!
Ik heb er geen.
Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptyFri Feb 03, 2017 9:19 pm

Ik heb er ook geen. Weleens overwogen om er eentje te nemen en zo nu en dan komt die gedachte nog wel op. Als ik het zou doen moet het er zeker eentje zijn met een diepe (spirituele) betekenis.
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)
Wolf Robe


Posts : 335
Join date : 2016-08-29

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptyFri Feb 03, 2017 10:04 pm

Mooi Gwynne. Mooi ontwerp, maar zou het niet mooier zijn als het hart één geheel wordt met de knoop? Dus dat de lijn vh hart doorlopen in de knoop, en weer terug naar het hart, dus als het ware één lijn (als je begrijpt wat ik bedoel....)
Ik heb er zelf nu 6 (and counting), op eentje na hebben ze allemaal voor mij een diepere betekenis. Die ene heb ik destijds impulsief uit een boekje gekozen, maar heb r geen spijt van. Eentje op mijn schouderblad wordt ooit nog ge-cover-up't, want die is heel slecht gezet (en dat gaat een dure cover-up worden....ben l jaren bezig met het ontwerp voor een complete rugprint)
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid
Gwynne


Posts : 190
Join date : 2017-01-29

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptyFri Feb 03, 2017 11:39 pm

Bedankt allemaal!!

Ja ik snap wat je bedoeld Wolf Happy
Het is een hele ruwe schets dus nog open voor veranderingen en eventueel natuurlijk ook kleur. Mochten we gaan voor inkleuren (zij heeft een nog wittere huid dan mij) dan doen we een rood hart en groene knoop.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptySat Feb 04, 2017 4:22 pm

Mooi ontwerp!
Geen tattoos hier. Ik kan ze bij sommigen wel waarderen, maar betwijfel of ik er ooit een zal laten zetten zelf. Ik vind het niet zo bij me passen.
Ik heb zelf ooit piercings gehad, maar die zijn allemaal verdwenen. Sommige echt letterlijk gewoon verdwenen, bij een andere het sluitbolletje kwijt of er uit en dat kreeg ik zelf niet terug er in. En de laatste (oor) heb ik uitgedaan toen ik een MRI moest. Dat kan wel (titanium) maar ik vertrouwde het toch niet.
Dus een compleet 'clean' lichaam nu.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Guest
Guest




Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptySat Feb 04, 2017 7:00 pm

Ja, nou je het zegt... Ik had altijd 9 gaatjes in mijn oren. Op een gegeven moment zijn er een aantal uit gegaan en nooit meer terug gedaan. Gaatjes zijn ook verdwenen. Soms wil ik nog wel eens een paar indoen, maar dat irriteert me zo! Nu ook helemaal piercing free..... Maar nog een tattoo zou ik niet afslaan....

Ik ben eens bij iemand geweest om zorg te leveren. Zijn benen moesten ingesmeerd worden. Hij zat op een stoel met zijn benen op een andere stoel. Wat ik in het eerste aanblik zag was een man met een heel erg bewerkt legging aan. Een legging zonder voeten. Dus ik wilde net zeggen "even de legging opstropen" toen het tot me doordrong dat het tattoeages waren. Die man was van nek tot enkels geheel volgetekend. Uitgezonderd zijn handen en voeten.
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)
Wolf Robe


Posts : 335
Join date : 2016-08-29

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptySat Feb 04, 2017 7:27 pm

Haha, even de legging opstropen 04
Zo wil ik dus in ieder geval 1 arm ook hebben ...... (en misschien een been.....)
Op mijn rechterarm heb ik Magere Hein (skelet in gewaad met een zeis), die staat voor wedergeboorte, en op mijn rechter onderarm een roos, die symboliseert mijn dochter. Die arm wil ik nog opvullen met musjes (die horen bij mij) en een feniks (herrijzen uit zijn eigen as, dus ook wedergeboorte), een Keltisch kruis (die heeft me altijd aangetrokken, maar heb nooit de moeite genomen/behoefte gehad om op te zoeken waar het voor staat eigenlijk...), en boven Magere Hein nog een volle maan (al dan niet met vleermuizen erbij) en wat wolkenflarden, die uiteindelijk overgaat in mijn nog-te-ontwerpen-rugtattoo
Gaatjes heb ik ook gehad: 4 in mijn rechteroor, en 3 links, maar nu in ieder oor nog 1 ringetje
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptySat Feb 04, 2017 10:34 pm

Gwynne, je bent goed met symbolen. Volgens mij kun je ook wel goed tekenen als ik dit zo zie, heel mooi!
Ik denk er al een tijdje over na om mijn hele rug te laten tatoeëren, en ik wil ook graag een sleeve.
Wat ik op mijn rug wil hebben weet ik al een tijdje en heeft ook een diepgaande spirituele betekenis.
Ik heb er nog geen laten zetten omdat mijn kijk op het leven en spiritualiteit een diepere betekenis heeft gekregen door de jaren heen. Het is een beslissing die ik een keer maak.

Quote :
l jaren bezig met het ontwerp voor een complete rugprint
Ben benieuw wolf, ga je dit met ons delen? :)
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)
Wolf Robe


Posts : 335
Join date : 2016-08-29

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptySun Feb 05, 2017 1:28 pm

Ja hoor, geen probleem. Ik ben er al zeker 10 jaar in mijn hoofd mee bezig, en misschien kan het nog wel net zo lang duren voordat ie ook daadwerkelijk op mijn rug staat (ik wil er drie maandsalarissen voor reserveren, hopelijk valt ie goedkoper uit..... Embarassed )
Het eerste doel is een cover-up: er staat een portret van een artiest op mijn schouderblad, en die is slecht gezet.
In het centrum - tussen mijn schouderbladen in het midden van mijn rug - wil ik het portret van mijn nickname; hij is mijn Gids. Hoe de tatoeëerder mijn schouderblad cover-up't laat ik aan de kunstenaar over. Maar het is wel de bedoeling dat de tekening op mijn schouderblad doorloopt naar mijn linkerbovenarm: daar staan twee indianen (een krijger en zijn voorvader als Grote Geest in de wolken). Op mijn andere schouderblad wil ik eeuwige jachtvelden; deze moet doorlopen naar mijn rechterbovenarm, waar Magere Hein staat. Onder mijn Gids wil ik soort van totempaal, met in ieder geval een valk (mijn totemdier) en een zalm (totemdier van mijn dochter), de rest van de invulling onder mijn Gids laat ik aan de kunstenaar over. Boven mijn Gids wil ik een (deel van) een pasfoto van mijn dochter, afgebeeld als soort Spirit in de lucht. Deze specifieke pasfoto heeft mij een aantal jaren geleden door een loodzware depressie heengeholpen.
De ideeën zijn er, nu de contanten nog. Zodra ik die bijelkaar geschraapt heb ga ik op zoek naar de juiste tatoeeerder voor een ontwerp en de rest.

Op mijn rechterkuit staat een plaatje van Pearl Jam; een van mijn meest favo bands aller tijden. Dit been wil ik ooit verder versieren met het thema muziek; oa portretten van de club van 27; Jimi, Jim, Janis en Kurt (Amy Winehouse zou daar ook bij horen, naar daar heb ik niet zoveel mee), en misschien ook nog Bowie erbij. Het logo van mijn eigen band (hoewel ik die ook op de nominatie voor mijn rechterarm heb staan), en nog iets wat met basgitaar te maken heeft
Back to top Go down
Ajada
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 133
Join date : 2017-02-04
Age : 65

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptySun Feb 05, 2017 1:30 pm

Wat een mooie ik heb ze niet maar vind deze mooi en vooral de reden waarom je hem zet bloempjes bloempjes
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid
Gwynne


Posts : 190
Join date : 2017-01-29

Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo EmptySun Feb 05, 2017 4:33 pm

Kristalletje wrote:
Mooi ontwerp!
Geen tattoos hier. Ik kan ze bij sommigen wel waarderen, maar betwijfel of ik er ooit een zal laten zetten zelf. Ik vind het niet zo bij me passen.
Ik heb zelf ooit piercings gehad, maar die zijn allemaal verdwenen. Sommige echt letterlijk gewoon verdwenen, bij een andere het sluitbolletje kwijt of er uit en dat kreeg ik zelf niet terug er in. En de laatste (oor) heb ik uitgedaan toen ik een MRI moest. Dat kan wel (titanium) maar ik vertrouwde het toch niet.
Dus een compleet 'clean' lichaam nu.

Dankje Kristalletje!

Zelf heb ik ook altijd die gedachte had. Vond het prachtig staan bij anderen, maar voor mezelf? Misschien niet zo. Ik was er nooit zeker van, tot nu. Ik word 25 en rond mijn verjaardag zet ik 2 mooie symbolen met 2 heel bijzondere mensen in mijn leven. Ik weet niet waarom ik er ineens wel aan toe ben en voor anderen kan het ook nooit komen en dat is ook goed. Want een hele mooie huid zonder tattoos en piercings waardeer ik juist ook heel erg! De enige "piercings" die ik heb zijn 2 oorbellen.

Ik denk dat het mij ergens mooi lijkt dat het op mijn lichaam staat en ik er altijd naar kan kijken. Een stukje verhaal wat ik aan een ander kan laten zien en vertellen hoeveel het voor me betekent. En degene met wie het gezet is dan ook. Hihi.

Excalibur wrote:
Gwynne, je bent goed met symbolen. Volgens mij kun je ook wel goed tekenen als ik dit zo zie, heel mooi!

Dankjewel Excalibur! Hij is inmiddels een beetje ingekleurd, ik ben nu verschillende tinten rood en groen aan het uitproberen.

Ajada wrote:
Wat een mooie ik heb ze niet maar vind deze mooi en vooral de reden waarom je hem zet bloempjes bloempjes

Dankjewel Ajada! Heb er ook heel veel zin in!

bloempjes Tralala
Back to top Go down
Sponsored content





Eerste tattoo Empty
PostSubject: Re: Eerste tattoo   Eerste tattoo Empty

Back to top Go down
 
Eerste tattoo
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Algemeen :: Kletscafé met Zonneterras-
Jump to: