Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Hoe gezond eet jij en leef jij?

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Guest
Guest




Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptySun Feb 12, 2017 5:11 pm

Hier was ik naar aanleiding van het andere topic wel benieuwd naar.

Hoe gezond eten jullie, leven jullie, hou je rekening met dingen? Heb je speciale eetgewoontes, gebruik je speciale natuurproducten?
Gebruik je supplementen? Drink je alcohol of rook je? Hoeveel beweeg en slaap je, sport je?
En heb je over gewicht of ondergewicht? En hoe vaak ben je verkouden of heb je griep?
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptySun Feb 12, 2017 5:34 pm

Ik probeer zo gezond mogelijk te eten als voor mij financieel mogelijk is.
Ik heb een uitkering, en 70 euro leefgeld per week, en dat is het ruimste wat ik uit kan geven aan eten ,alles voor de kat zit bij mij leefgeld inclusief toiletartikelen. en dan hou ik geen geld over voor andere dingen, dus je kunt niet zeggen dat ik het niet probeer, lol
Ja, heb nog 40 euro extra per maand voor voer voor de vogels, maar dat is echt alles.
Als ik het slim aanpak houd ik soms of vaak die 40 euro extra over.
En dat besteed ik dan aan hobby en andere dingen.
Grote zak parkietenzaad van 20 kilo is 20 euro, dus dan houd ik al 20 euro over, en met zo'n zak kunnen ze maanden doen, althans nu, nu dat ik nog maar een paar vogels heb.
En dan kan ik maanden die 40 euro opsparen. Big Smile
Ik heb geen geld voor bio producten.
Maar bv tomatensoep en saus maak ik van verse tomaten, in plaats van blik of pakjes.
Groente ook altijd vers, nooit uit de vriezer, behalve erwtjes.
Dan elke zomer natuurlijk mijn eigen moestuin, wat dus wel bio is, lol, maar buiten die tijd, herfst, winter, heb ik geen andere keus dan supermarkt.
Ik ben wat aan de ruime kant, lol, rook, en sport niet.
Ondanks dat ben ik nooit ziek, althans jaren niet ziek geweest, tot ik nu een vriend heb, en nu deze winter al 2 keer verkouden ben geweest, waarbij hij mij aangestoken heeft, waarschijnlijk met kussen.
Want ik word nooit ziek van onder mensen zijn, het enige wat nu verandert is, is dat ik kus, lol
Maar niet meer kussen als hij verkouden is, lol


Last edited by Jasophoria on Sun Feb 12, 2017 5:46 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
Wolf Robe
Columnist(e)
Columnist(e)
Wolf Robe


Posts : 335
Join date : 2016-08-29

Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptySun Feb 12, 2017 5:39 pm

Ik weet dat ik gezond moet gaan leven, maar iets in mij blokkeert dat Embarassed   Wel houd ik er rekening mee dat ik zo min mogelijk producten in huis haal waar toegevoegde suiker in zit. De groentes die ik eet, komt meestal uit een zakje (gesneden en wel), en ik zou de hoeveelheid koolhydraten kunnen minderen (minder brood en aardappelen). Ik probeer zo min mogelijk uit een zakje te halen, maar vaak vind ik dat wel verrekte makkelijk.
Frisdrank, sappen en snoepgoed heb ik nauwelijks tot niet in huis, behalve Holy Soda, Flevosap en limonade van Cool Bear. Ik drink teveel koffie, en ik rook teveel. Sporten vind ik niet echt leuk, ik doe ook vrij weinig aan ontspannende lichaamsbeweging. Er is nog een hoop te verbeteren Gniffel
Overgewicht heb i k geen last van: eerder ondergewicht. Er zou wel 20kg bij mogen, in verhouding met mijn lengte. Toch schijnt dit mijn "ideale" gewicht te zijn: ik word zwaarder noch lichter, wat ik er ook aan doe. Mijn vetgehalte is erg laag, mijn spiermassa erg hoog, evenals mijn vochtgehalte. En ik heb een snelle spijsvertering.

Ik ben bijna nooit ziek; meestal kan ik mij daar wel overheen zetten. Hoewel ik wel moet toegeven dat ik twee keer griep heb gehad in de afgelopen drie maanden. Maar ik denk dat dat mede komt (naast een niet al te gezonde levensstijl) omdat ik mij eraan heb toegegeven (tijdens het beëindigen van mijn eigen onderneming, wat mij heel veel rust gaf)
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptySun Feb 12, 2017 5:51 pm

Zin in bewegen, van dit liedje ga ik spontaan swingen ROFL
https://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc&index=22&list=PLJ6C9_R4HO72lvm7jXLzNiyxLWsrM8o7r

Ik beweeg wel eens dus, lol
Back to top Go down
Guest
Guest




Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptySun Feb 12, 2017 5:53 pm

Wij eten ook geen bio, maar wel veel verse groente, en ik eet veel fruit. En vrij gevarieerd. Ik ben niet echt een zoetekauw, gebruik ook geen suiker in thee en dingen. Ik heb ook nooit frisdrank in huis. En snoep weinig.
Ik rook niet, maar hou wel van een wijntje.
Ik heb dan die aandoening maar verder eigenlijk nooit griep of verkoudheid.
Ik heb een normaal gewicht, vroeger was ik slanker, tegenwoordig iets voller, maar het is me best.
Ik beweeg wel heel veel. Ik doe alles lopende of op de fiets. Als ik aan het werk ben kan ik zo 20 km op een avond fietsen. En mijn kinderen breng ik ook overal fietsend of lopend heen.
En ik loop heel veel trappen. En zwem veel.
Ik gebruik geen extra voedingssupplementen of extra vitamines.
Back to top Go down
Guest
Guest




Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptySun Feb 12, 2017 6:17 pm

Oké, ik rook, zo'n 15 sjakkies per dag
Drink heeeel sporadisch een biertje ( in de zomer met warm weer soms een paar radlers)
Ik sport niet, beweeg wel veel op werk (als ik dat heb Gniffel En thuis, vooral in het grasmaai en tuinseizoen.
Ik eet chocolade, liefst puur.
Eet elke dag groente, vlees en aardappels. Fruit met regelmaat. Zo'n 2tot 5 boterhammen per dag met roomboter.
Neem in de winter extra vit. D. Vooral ook voor de kinderen.
Drink geen koffie, alleen kruidenthee en water.
Ik heb zo'n 7 kilo overgewicht.
Gebruik geen medicijnen. Kweek mijn groente zelf in het seizoen.
Heb een tuin vol fruitbomen en maak daar in het seizoen van alles van....

Ik ben eigenlijk nooit ziek. Een paar jaar geleden wel 7 keer buikgriep gehad. Verkoudheid breekt de laatste tijd niet meer door, maar slaat op de vlucht....
Back to top Go down
Ajada
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 133
Join date : 2017-02-04
Age : 65

Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptySun Feb 12, 2017 7:40 pm

Ik leef zo gezond mogelijk ik rook en drink niet leef regelmatig en probeer meer te bewegen ROFL ROFL ROFL wat niet altijd lukt maar doe mijn best
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? EmptyMon Feb 13, 2017 6:46 pm

Ik rook een keer in de paar maanden een sigaret, bijvoorbeeld als ik iemand zijn leven heb gered om even te acclimatiseren.
Drink niet veel alcohol. Een keer in de 2 maanden.. als ik drink dan meestal wat meer 6/7 biertjes.
Ik sport 1x in de week.
Door de week eet ik heel gezond, dit doe ik nu een 1/2 jaar. Met het doel gezond te blijven.
Ik eet zelden brood. Wel iedere dag groente, vlees of vis en 2 stukjes fruit. Ik eet nooit uit pakjes.
Ik maak zelf kruiden thee, drink koffie. Gebruik geen medicijnen, deze maak ik zelf.
De laatste keer dat ik griep had of verkouden kan ik me zo niet herinneren.
Ik loop wel vaak met blessures omdat ik door ga waar andere mensen stoppen.
Back to top Go down
Sponsored content





Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty
PostSubject: Re: Hoe gezond eet jij en leef jij?   Hoe gezond eet jij en leef jij? Empty

Back to top Go down
 
Hoe gezond eet jij en leef jij?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Bewust en gezond afvallen

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Gezondheid & Voeding-
Jump to: