Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 False awakenings

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid
Gwynne


Posts : 190
Join date : 2017-01-29

False awakenings Empty
PostSubject: False awakenings   False awakenings EmptyThu Feb 16, 2017 9:22 pm

Ik heb in 2016 en in dit jaar erg veel last gehad van False Awakenings. In je droom wordt je wakker en eigenlijk voelt alles helemaal echt aan, tot je weer wakker wordt en dit zich blijft herhalen. Bij mij gebeurd het nu wat vaker dan vroeger, wel met tussenpozen maar altijd met een enge setting.

Zo had ik laatst een nachtmerrie en schrok ik wakker (dacht ik), waarna ik in paniek mijn vriend vertelde wat ik had gedroomd. Voordat ik in slaap viel, lag hij naast mij met zijn mobiel en was daarop iets aan het kijken en toen ik 'wakker werd' was dat ook zijn status. Nadat ik het had verteld grijnsde hij demonisch en had ik het gevoel honderden meters te vallen waarna ik weer wakker schrok. Toen wist ik niet meer zeker of ik echt wakker was, en na wat dingen vast te pakken bleek dus dat ik nog in mijn droom vast zat maar dus wel in mijn huis. Een paar seconden na dat besef gleed ik weer weg en werd ik pas echt wakker, en toen heeft mijn vriend heel veel moeite gedaan mij ervan te overtuigen dat ik nu echt wakker was. Ik was toen ook best even van de kaart en angstig aan de dag begonnen.

Hebben jullie dit ook weleens gehad en hoe ervaren jullie dit?

Back to top Go down
Guest
Guest




False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyThu Feb 16, 2017 9:32 pm

Ik heb wel eens gehad dat ik droomde dat ik droomde. Maar dat was niet in een enge setting. Lijkt me wel eng als je dat dan hebt, dat je denkt dat je wakker bent en dat je vriend demonisch naar je lacht... Brrr. Kan je niet helpen alleen Hartjes
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyThu Feb 16, 2017 10:07 pm

Ja, heb ik ook een keer gehad.
Ik zag geen beelden, maar hoorde muziek in mijn droom, mooie muziek ook, maar ergens voelde het niet goed.
Even later werd ik nep wakker, zat op mijn bed, mijn kleren aan te doen, en ineens weer de muziek, toen realiseerde ik me dus dat ik nog sliep en droomde.
Toen had ik echt zo iets van, en nu wil ik wakker worden.
Het ritueel aankleden ziitend op bed herhaalde zich, en weer de muziek.
Toen werd ik pissed, en eindelijk echt wakker.

En nu realiseer ik mij, dat die andere droom waarbij er ook geen beelden waren, van dat meisje dat langs mijn bed stond en tegen mij praatte, en op zich niks verkeerds zei, maar het voelde niet goed, er wel verrekte op lijkt.

Soort misleidende wezens volgens mij, doen alsof ze goed zijn, maar zijn het niet volgens mij, en proberen jou in slaap te houden of zo 06
Back to top Go down
Excalibur
Forum Fan
Forum Fan
Excalibur


Posts : 253
Join date : 2016-09-06
Location : The North Wind and the Sun

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyThu Feb 16, 2017 10:51 pm

Een droom in een droom kan best verwarrend zijn Gwynne. Je weet even niet meer of je op dat moment wakker bent of droomd. Dit gaat inderdaad wel samen met het gevoel van vallen. Wat mij heel erg helpt is proberen te genieten van wat je meemaakt. Dan is het niet meer zo eng. Zie het als een geschenk waarvan je iets mag leren.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Gwynne, je hebt ook een mooie kaartlegging voor mij gedaan, ik help je graag :(ROS):
Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid



Posts : 583
Join date : 2016-09-13

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyThu Feb 16, 2017 11:34 pm

Ja, ik word vaak wakker in een volgende droom. Het heeft volgens mij te maken met de verschillende niveau's en gebieden waar wij 's nachts komen. Op een heel diep niveau hebben we gewoon ontmoetingen met anderen.
Het lijkt me wel moeilijk als je van de ene nachtmerrie in de volgende valt, maar gewoonlijk wil het alleen maar zeggen dat je contact hebt met diepere niveau's.
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid
Gwynne


Posts : 190
Join date : 2017-01-29

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyMon Feb 20, 2017 4:14 pm

Ik heb heel veel aan jullie antwoorden!

Dankjulliewel!

Roos
Back to top Go down
Ajada
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 133
Join date : 2017-02-04
Age : 65

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyThu Feb 23, 2017 2:39 pm

Nee ik heb dit niet op deze manier gehad maar wel anders iets vergelijkbaars, en droom wel heel veel en reis ook heel veel naar andere werelden tijdens de slaap.
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyWed Apr 19, 2017 8:48 pm

Ik heb hier nu erg veel last van, net weer Rolling Eyes
Het gaat altijd gepaard met geesten, denken dat ze er zijn, of ze zijn er werkelijk.
Ik heb een koordje bij mijn bed hangen, waar ik de lamp mee aan kan doen.

Ik droomde dat ik wakker werd, en probeerde de lamp aan te doen, maar die deed het niet.
Ik probeerde geesten van me af te jagen, maar ik trok ze alleen maar juist naar me toe.
Er hingen en stonden ook lampen in mijn kamer, die er in het echt niet zijn.
Dat verklapte elke keer dat ik nog droomde en dus niet wakker was.
Alle lampen deden het ook niet.
Toen stond er op een gegeven moment een bureau lampje midden op mijn bed die het ook niet deed, nou dat was duidelijk, en toen werd ik echt wakker.

Vermoeiend zeg, je word vermoeider wakker dan toen je ging slapen Rolling Eyes Gaap
Back to top Go down
Gwynne
Trouw Lid
Trouw Lid
Gwynne


Posts : 190
Join date : 2017-01-29

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyThu Apr 20, 2017 8:00 pm

Dat is geen prettige ervaring zo met al die geesten erbij!

Ik herken het trouwens ook van normale dromen/nachtmerries. Als er iets was dat me wilde pakken en ik thuis was, moest ik onder de dekens liggen ook met mijn voeten er helemaal onder. Niks mocht uitsteken anders was het ineens in de aanval, pijn en klaar. Zo had ik voor elke droomsituatie en angst wel een foefje gekregen maar opvallend was dat nachtmerries zichzelf aankondigde door lichten die het niet deden. De afwezigheid van licht, periodes van duisternis. Dit vertaalde zich ook zo in het echte leven.

Ik weet niet wat de reden van een false awakening nu precies is. Ik weet dat je hersenen een signaal afsturen om wakker te worden, misschien verzwakt want je blijft in de droomstaat en allerlei lichamelijke functies/spieren zijn nog niet erg actief. Dit gaat ook fout bij sleep paralysis (weet niet of je dit ook een keer hebt gehad). Maar als het altijd gepaard gaat met geesten lijkt het me sterk dat het zomaar alleen een foutje van de hersenen is Kweenie
Back to top Go down
Jasophoria
Columnist(e)
Columnist(e)
Jasophoria


Posts : 317
Join date : 2016-09-05
Age : 44
Location : Weert

False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings EmptyThu May 04, 2017 9:31 pm

Ik ben het nu echt kots beu dat mijn vrije wil om wakker te worden weg is 08
Net keihard zitten knokken om wakker te worden, deze keer missie verloren Shocked
Wat the hell probeert mij in slaap te houden Rolling Eyes
Back to top Go down
Sponsored content





False awakenings Empty
PostSubject: Re: False awakenings   False awakenings Empty

Back to top Go down
 
False awakenings
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Spiritualiteit-
Jump to: