Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty
PostSubject: Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit   Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit EmptyMon Aug 29, 2016 11:17 am

VAN EARTHCRYSTAL

Moonshine wrote:
Ahhhh, eindelijk een link tussen hsp en fibromyalgie.

Ja, daar zit een heel vette link tussen hoor. Wat ik zie ook bij fibromaylgie cliënten is dat het zenuwstelsel veel gevoeliger is maar het heeft met name te maken met een vrouwelijke voorouderlijke lijn waarin het gen wordt overgedragen mbt fibromyalgie. Het gen (het is dus zekers erfelijk) is latent aanwezig maar wordt geactiveerd op een bepaald moment als je het gevoel hebt dat je het leven even niet aankan. Dan onstaat er een kettingreacties in vijf celgroepen en dat uit zich uiteindelijk tot die kloten fibromyalgie. Lang verhaal om helemaal over te lopen uitwijden......... Die kettingreactie is dan vervolgens niet meer te stoppen die plaats vind binnen de vijf celgroepen en dan ben je de lul. Maar als je voldoende bewustzijn hebt en er wordt op hoger karmisch niveau geheeld in de voorouderlijke vrouwenlijn dan kan de kettingreactie tot stilstand gebracht worden. Echter het vraagt ook een bewust eet- en voedingspatroon omdat je cellen nu een maal een bepaald soort van gevoelige informatie met zich mee te dragen. Fibromyalgie heeft ook te maken met opofferingsgedrag naar de omgeving toe en jezelf niet goed genoeg voelen en dan kan er op een (onbewust) niveau slachtoffergedrag naar voren komen, op het moment dat je uit de slachtofferrol kan komen is echter wel de reactie in de cellen ingezet en kun je het niet goed meer omkeren............ ten zij je de juist hulp krijgt om die patronen en connecties te doorbreken. Het is een heel apart stuk.

Als je mij even jouw mail adres via pb stuurt stuur ik je even wat meer info over hoe je met fibromyalgie om zou kunnen gaan en wat tips met betrekking tot supplementen.

Wat betreft ADD/ ADHD, dat is gewoon bull shit. Kan uitstekend opgeheven worden naar mijn mening maar goed......... ik heb ff geen zin meer om verder uit te wijden.

EarthCrystal


Last edited by Kristalletje on Mon Aug 29, 2016 11:17 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty
PostSubject: Re: Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit   Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit EmptyMon Aug 29, 2016 11:17 am

http://www.fibrocentrum.nl bekijkt fibromyalgie en HSP vanuit een holistisch perspectief.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Esther80
Aktief Lid
Aktief Lid



Posts : 15
Join date : 2016-08-29

Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty
PostSubject: Re: Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit   Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit EmptyFri Sep 02, 2016 10:43 pm

Ik ben Hsp-er en heb fibromyalgie. Nog niet zo lang geleden ben ik bij een reuma verpleegkundige geweest. Volgens de reumatoloog zou zij mij kunnen vertellen hoe ik het beste met fibromyalgie om zou kunnen gaan. Heb er geen f*** aan gehad. Ontspanningsoefeningen en afspraak maken bij een psycholoog was haar advies. Maw, volgens haar zit het tussen je oren. Maar goed, Earthcrystal, ik zou wel graag willen weten wat ik op voedselgebied zou kunnen doen. Heb jij mss advies over dingen die ik beter kan laten staan of noujuist moet nemen? Ook ben ik nieuwsgierig naar de supplementen. Hopelijk kan jij mij iets op weg helpen om het dragelijker te maken...
Back to top Go down
Esther80
Aktief Lid
Aktief Lid



Posts : 15
Join date : 2016-08-29

Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty
PostSubject: Re: Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit   Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit EmptyFri Sep 02, 2016 10:45 pm

Of mss is er hier wel iemand anders die ik ook goede tips heeft....
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty
PostSubject: Re: Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit   Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit EmptySat Sep 03, 2016 12:06 am

In Leiden zit een medische kliniek die het verband tussen fibro en HSP erkend en daar specifiek per patiënt de behandeling op afstemd. Deze kliniek is opgericht door een Psychiater die verband zag tussen zowel fibromyalgie patiënten en hooggevoelige personen.

http://www.fibrocentrum.nl/fibromyalgie-en-hooggevoeligheid/

Ook zijn er vanuit onderzoeken resultaten naar voren gekomen die aantonen dat mensen met fibro beduidend meer zenuwuiteinden in de huid hebben dan een gemiddeld persoon. Dit zou ook een verband aantonen m.b.t de pijngevoeligheid / tenderpoints

http://www.healthunity.pw/oorzaak-van-fibromyalgie-gevonden/

en de samenhang met hooggevoelige personen.

Hooggevoeligheid heeft vaak een erfelijke component, waardoor ook fibromyalgie vaker voor zal komen in families met veel hooggevoeligen personen.

Verder zijn er diverse supplementen die ondersteuning kunnen bieden. Voor mij zijn dat extra Magnesium, Calcium, Zink, vit D3 en vit B complex, vit C en IJzer. Maar dit zal dit per persoon verschillend zijn i.v.m een ander eetpatroon en gewoontes. Want bijv een veel te hoge B6 spiegel in het bloed kan juist zenuwpijnen veroorzaken.

Hopelijk is de info nuttig bloempjes
Back to top Go down
Esther80
Aktief Lid
Aktief Lid



Posts : 15
Join date : 2016-08-29

Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty
PostSubject: Re: Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit   Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit EmptySat Sep 03, 2016 3:40 pm

Bedankt voor de info Ennakee! Daar kan ik zeker wat mee! :)
Back to top Go down
Sponsored content





Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty
PostSubject: Re: Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit   Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit Empty

Back to top Go down
 
Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Link met Betekenis Dubbele Getallen
» Mooie link dubbele getallen, Nederlands.
» LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Basis Info :: Nieuwetijds Mensen (Indigo, Kristal enz.)-
Jump to: