Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty
PostSubject: LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign   LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign EmptyMon Aug 29, 2016 4:58 pm

VAN VLINDER

Vanwege copyright maar even de link geplakt....

Celtic Tree Astrology
KLIK HIER

Celtic Animals Signs
KLIK HIER
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty
PostSubject: Re: LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign   LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign EmptyWed Sep 28, 2016 11:44 am

Leuke sites!

Ik ben al een tijdje in deze horoscoop geïnteresseerd, en ben er intussen ook achtergekomen dat er soms kleine verschillen zijn. Zo wordt de periode van de Ivy = klimop ook vaak als lijsterbes benoemd . Daarom ook een link waar deze boom besproken wordt

http://www.the-native-circle.com/Dru-disme/Keltische-Bomenhoroscoop/mobile/#/Dru-disme/Keltische-Bomenhoroscoop/mobile/&ui-state=dialog&ui-state=dialog

Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty
PostSubject: Re: LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign   LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign EmptyFri Sep 30, 2016 1:24 am

Ik vind het allebei altijd wat verwarrend omdat ik volgens de één meidoorn ben en volgens de andere populier...

De Lijsterbes staat overigens ook genoemd in de eerste link (Rowan). Klimop staat daar ook in.

Ben zelf al een tijd niet meer bezig geweest met deze dingen, waarom de twee overzichten zo verschillend zijn is beyond me ...
Heb jij enig idee?
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Cherryblossem
Aktief Lid
Aktief Lid
Cherryblossem


Posts : 76
Join date : 2016-08-30
Age : 64
Location : Lansingerland

LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty
PostSubject: Re: LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign   LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign EmptyFri Sep 30, 2016 5:09 am

Echt leuke sites. Nooit geweten dat ik onder de meidoorn val. Van de week eens verder lezen dan heb ik meer tijd.
Back to top Go down
http://www.tvnr.nl
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty
PostSubject: Re: LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign   LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign EmptySat Oct 01, 2016 6:44 pm

Ik zie dat de indeling qua bomen en periodes ook verschillen. Bij de Engelse versie wordt een boom aan één periode gekoppeld en in de Nederlandse uitvoering wordt één boom aan twee of drie periodes gekoppeld. Ik heb ook een boek hierover en die hanteert ook de laatste wijze van indelen.

Waarom dit gebeurt weet ik nog niet. Je zou daarvoor een originele horoscoop moeten zien uit de tijd van de Kelten om te weten wat de originele opzet is.

Ik zal het boek eens opzoeken en kijken welke uitleg de auteur hiervoor heeft. Zodra het mij duidelijk is. Zal ik in dit topic een berichtje plaatsen

De Engelse termen van de diverse bomen beheers ik onvoldoende om ze te herkennen zonder foto. Want de Rowan - Lijsterbes wordt op de ene site in januari /februari geplaatst en bij de ander in oktober. Toch passen beide omschrijvingen perfect bij mij.

Dus ik vind het prima!

Gewoon er verder niet teveel over nadenken, geen enkel mens bestaat maar uit 1 dimensie. We hebben allemaal meerdere kanten in ons.
Back to top Go down
Ennakee
Trouw Lid
Trouw Lid
Ennakee


Posts : 172
Join date : 2016-08-29
Age : 56
Location : De parel van het Zuiden

LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty
PostSubject: Re: LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign   LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign EmptySat Oct 15, 2016 3:16 pm

Ik heb nagezocht waar de bomenkalender zijn oorsprong vindt. "Kennis over de Keltische boomkalender danken wij in de eerste plaats aan de vondst van een “bronzen plaat” in het Franse Coligny, die deze kalender weergeeft. Daarnaast heeft de Engelse dichter Robert Graves in zijn boek “The White Goddess” veel over dit Keltische kennissysteem onthuld. Tenslotte heeft de Zwitser Michel Vescoli de Keltische boom-kalender verder verfijnd en uitgewerkt."

De bovengenoemde horoscoop bevat 39 perioden van gemiddeld 10 dagen en 21 bijbehorende levensbomen. De indeling zoals in onderstaande horoscoop is waarschijnlijk het meest oorspronkelijk

https://hecatedeinze.wordpress.com/keltische-boomkalender/


02
Back to top Go down
Sponsored content





LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty
PostSubject: Re: LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign   LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign Empty

Back to top Go down
 
LINK - Celtic Tree Astrology + Celtic Animals Sign
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Link tussen HSP & Fibromyalgie / hypermobiliteit
» Link met Betekenis Dubbele Getallen
» Mooie link dubbele getallen, Nederlands.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Astrologie & Numerologie & Dubbele Getallen-
Jump to: