Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Je Lichaam kan zichzelf genezen

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyWed Dec 07, 2016 11:51 am

Interessante clip over dit onderwerp, over hoe cellen functioneren en reageren en hoe je ze zelf zou kunnen 'sturen'.
Dat haakt dus aan bij het feit dat er geen enkel DNA of wat dan ook is wat maakt dat wij oud worden, in de zin van krimpen, rimpelige huid enz. enz. door ouderdom.
De enige reden dat het lichaam veroudert, is door weerstand. Zelfs de wetenschap kan dus niets, maar dan ook niets, vinden in het menselijk lichaam wat zou maken dat ons lijf veroudert.
Dat te horen/lezen vond ik zo'n mega gedachte. We hóeven dus helemaal niet te verouderen, als we maar zouden kunnen leren met onze cellen te communiceren en weerstand los konden laten.

Dit sluit daar mooi bij aan:


Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Helder
Trouw Lid
Trouw Lid



Posts : 118
Join date : 2016-08-29

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 12:24 am

Ik weet niet hoe ze erbij komen maar de wetenschap kan echt wel uitleggen waarom mensen verouderen en er dus een maximum leeftijd is. Het is niet zo dat mensen als ze maar " alles goed doen" ouder kunnen worden dan 130 jaar(de precieze leeftijd weet ik niet meer) . Het heeft iets te maken slijtage van uiteindes van dingen die zorgen voor de vernieuwde cellen.

ik ben zelf een groot van van de Abraham Hicks filmpjes maar het is een variant van The Secret denken; alles is maakbaar. Op zich is dat geen verkeerde instelling maar het leven is maakbaar tot op zekere hoogte, er zijn ook dingen die voor je geboorte geregeld zijn, en dan kun je nog zo hard iets anders in the vortex willen zetten; ik geloof nooit dat dat zo werkt.

Maar goed, dat is hoe ik erover denk.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 1:27 am

Tis andersom: The Secret is gebaseerd op Abraham Hicks. Rhonda heeft het van Esther & Jerry Hicks gejat. Ze zou eerst met hen gaan samenwerken en een boek en/of film uitbrengen met hen. Toen heeft ze het gejat en het zelf gedaan en er een vermogen mee verdiend.
Zal dan wel zo hebben moeten zijn, het heeft veel mensen bereikt en dus wakker gemaakt. Het verklaarde voor mij wel waarom The Secret niet helemaal klopt. Er ontbreekt iets aan (dat voelde ik intuitief) en toen ik hoorde dat ze het gejat had, snapte ik waarom. Als je het niet zelf channelt, is het niet je eigen wijsheid, kun je het wrs ook niet helemaal bevatten.
Ik vind zelf The Power een stuk beter, al is het ook bij lange na niet zo compleet als Abraham.

Wat betreft de rest, ik hecht meer waarde aan Abraham Hicks dan aan wetenschappers. Vaak idem met alternatieve genezers en doktoren (medische wetenschap). Wetenschappers huppelen altijd achter de feiten aan. Worden belemmerd door hun eigen noodzaak aan hard bewijs. Als wetenschap het niet kan bewijzen, zeggen ze simpelweg dat het niet kan. Kan ik meestal niet zoveel mee.
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 8:46 am

Dieren denken niet op de manier als mensen en beïnvloeden hun cellen dus ook niet op die manier. Toch worden ook hun zichtbaar ouder. Je ziet toch het verschil tussen een 2 jaar oude kat en een 12 jaar oude kat?

Het is wel een mooi discussiepunt, om eens te kijken naar hoe beperkend onze gedachten (kunnen) zijn.
Back to top Go down
Guest
Guest




Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 9:28 am

Tja, dat is weer een nadenkertje...

Bij dieren zie je inderdaad verschil tussen jong en oud. Sommige mensen hebben een eeuwig jong uiterlijk en zijn dan vaak lichamelijk ook nog topfit. Hoe komt dat? Ik kom allerlei verschillende soorten oude mensen tegen in mijn werk. Degene die heel veel klagen hebben meer klachten op lichamelijk gebied en zien er erg oud uit. De jong uitzienden klagen bijna niet en nemen wat ze krijgen....

Ik denk dat je manier van denken je cellen beinvloed. Als je positief in het leven staat, zullen je cellen daar ook positief op reageren. Ik heb ook wel eens gelezen dat je je cellen kunt beinvloeden. Dit voelde toen als waar aan. Toen ik er over nadacht en dus ook naar de dieren keek, werd dat gevoel veranderd. Misschien was dat goede gevoel wel een soort van hoop dat erbij kwam kijken. Het zal wel kunnen waarschijnlijk, dat je niet oud wordt, de mensheid is nog niet zo ver. We zitten nog in te lage frequenties om dat te kunnen denk ik. Er zijn nog zoveel blokkades, angst, oorlogen enz. dat dit niet mogelijk is. Tot op zekere hoogte kun je je cellen manipuleren. We hebben eerst nog een hoop te leren en op te lossen. Een hele weg te gaan en nog vele jasjes uit te doen.

Back to top Go down
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 10:32 am

Je kunt je afvragen, hebben wij het evolutionair nodig om nooit ouder te worden?

Ik zit te denken... het is toch ook zo dat meestal ouderen als wijzen/wijzer worden gezien? Zo hebben die rimpeltjes, grijze haren en kalende bolletjes een functie gekregen.

Eens trouwens dat er een behoorlijk verschil in vitaliteit kan zijn. Een positieve uitstraling oogt jeugdiger, ondanks al die rimpeltjes e.d. omdat je straalt, ruimte inneemt en aanwezig bent. In tegenstelling tot de uitstraling die je hebt als je hier eigenlijk liever niet (meer) wilt zijn.
Back to top Go down
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 57
Location : Zeeuwse Kust

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 10:57 am

Inderdaad interessant!
En ieder zijn mening natuurlijk, maar ik zie hier dus al dat mensen meteen in verzet schieten bij het idee dat je zelf invloed uit kunt oefenen op hoe oud je wordt. Dat is dus volgens Abraham o.a. de reden dat je veroudert.
En wat Moon ook zegt, je kunt het altijd zien als mensen veel getobt hebben. Die zien er vaak afgeleefd uit, al op jongere leeftijd vaak.
En dieren... wij zijn geen dieren. Ik blijf het altijd apart vinden dat sommige mensen ons altijd weer met dieren vergelijken. Dieren evolueren ook, maar veel langzamer dan wij.
Dieren zijn dieren, mensen zijn mensen, niet met elkaar vergelijken. Jij kunt bijv leren iets anders te doen als je daarvoor kiest. Een leeuw, spreeuw, spin, tijger doen dat niet. Die doen dingen zoals ze generaties terug ook al door hun soort gedaan werden. Die denken niet, goh, vandaag ga ik eens jagen zoals een buizerd. Lijkt me best leuk! Ze denken ook niet, goh, ik ben deze steppe even zat. Ik ga op vakantie naar bergen!
Er is een spinsoort waarbij het vrouwtje na het paren het mannetje op eet. Die spinsoort doet dat al generaties lang en zal niet veranderen. Dat vrouwtje zal niet denken, aggut, hij is eigenlijk best lief. Laat hem maar gaan. Misschien kan ie wel fijn bij mij komen wonen!

Dat is wat ons mensen anders maakt dan dieren. Wij kunnen besluiten als individu dat we een bepaald 'ritueel' niet gaan doen. Wij groeien en leren als individu, maken keuzes, hebben die mogelijkheid en vrijheid. En benutten die ook. Omdat wij dus zélf nadenken. Op een aantal uitzonderingen na, worden wij worden niet puur instinctmatig gedreven. Dieren wel.

Ik geloof zelf ook echt dat wij oud worden puur door onze eigen overtuiging dat is dat het niet anders mogelijk is.
Er zijn mensen die genezen van een ongeneeslijke ziekte door hun eigen gedachten en overtuiging. Er zijn ook mensen die ziek worden door hun eigen gedachten en overtuiging.
Je kunt zelfs genezen met een placebo, puur omdat je gelooft dat het het echte medicijn is, terwijl je alleen een 'loos' pilletje slikt. Het is ook dan puur je eigen geloof in iets wat je geneest.
Ik ben er ook van overtuigd dat als de wetenschap vandaag zou mededelen dat ze ontdekt hebben dat mensen met gemak 200 jaar kunnen worden en dat dat het nieuwe normaal wordt, mensen ineens ook ouder zouden gaan worden. Oók als er geen echt bewijs is dat dat kan. Maar dan slechts doordat mensen dan ineens geloven dat je 200 kunt worden.

Vraagje .. wat is het verschil hiertussen:
bij het hebben van een ziekte of kwaal opzoeken in bijv. het boek van Louise Hay wat er achter zit en daar dan op gaan werken om te genezen.
Dan geloof je dus ook dat er een gedachte achter zit en geloof je ook dat je kunt genezen door die gedachte/overtuiging/dat trauma aan te pakken. Dan ga je dus de weerstand aanpakken waardoor de cellen niet goed zijn gaan functioneren.

Als je weet dat ouder worden hetzelfde idee is, een gevolg van een gedachte, overtuiging, trauma, waardoor je in weerstand komt en de cellen verouderen. Dan kun je dat toch ook aanpakken.

Waarom is dat onvoorstelbaar en het genezen van een aandoening niet? Het is exact hetzelfde...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
SparklingPurple
Ere Lid
Ere Lid
SparklingPurple


Posts : 661
Join date : 2016-08-30

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 11:39 am

Mensen zijn nou eenmaal dieren. Evolutionair gezien hebben wij onze hersentjes nodig gehad om te overleven. Daarom zijn wij ons op die manier gaan onderscheiden. Je kunt je wel afvragen of wij onze hersencelletjes tegenwoordig voor de juiste doeleinden gebruiken.

Wie heeft er wel eens opgezocht wat de elementen in het menselijk lichaam zijn? Of verdiept in celdeling, regeneratie e.d.? Want ja wij zijn in staat tot regeneratie, dat is een stukje DNA wat wij nu niet gebruiken, maar waar wij (en ook andere dieren) toe in staat zijn. Alleen, evolutionair gezien is dat niet interessant genoeg om in te zetten. Omdat je met een heel ecosysteem te maken hebt, de lijken/karkassen zijn weer voedingsbodem voor andere organismen. In potentie kunnen we wel 3, 400 jaar oud worden. Zo niet nog ouder. Evolutionair is dat mogelijk als daar noodzaak voor is. Stel dat we een tijd massaal geen kindjes kunnen krijgen door het een of ander, dan overleven alleen diegenen die hier geen last van hebben.

Ik vind het dus zeker niet onvoorstelbaar, alleen ik wil de wedervraag stellen waarom het evolutionair zinvol is om niet ouder te worden.

Je kunt je ook afvragen of die hele pillenindustrie ons niet juist ziek maakt, door ons lichaam niet in staat te stellen zelf een oplossing te vinden. Of we met al die middeltjes niet onze eigen evolutie ondermijnen?

Wij mensen zijn heel heel ver verwijdert geraakt van onze ware natuur. Dat wat ons onderscheidt van andere dieren, het denken, heeft ons daar toe gebracht. Misschien kunnen we op zoek gaan naar een manier om dat denken op een goede manier te gebruiken?
Back to top Go down
Guest
Guest




Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 08, 2016 2:02 pm

Eigenlijk denk ik dat wij tot alles in staat zijn. Onszelf genezen, onszelf ouder laten worden, vliegen, noem maar op. Er zijn mensen die leven zonder dat ze hoeven eten, puur omdat ze anders denken, andere overtuigingen hebben.

Als de mens al zijn overtuigingen kan omzetten, kan hij alles bereiken. Als je echt helemaal overtuigd bent dat je iets kan, zonder belemmeringen, dan lukt dat ook! Zo ook met jezelf genezen of veroudering tegen gaan. Alles is mogelijk.

Zelf heb ik het met kleine dingen ervaren. Dus waarom niet met grotere dingen. Als je geld kan manifesteren, kun je ook verjonging realiseren.

Bij mezelf kom ik allerlei angsten tegen die het verhinderen. Heel veel 'maren' en 'wat als'. En heel veel 'dat kan toch niet' want... Door al die belemmeringen onder de loep te nemen en om te zetten gaat er een hele andere wereld open.

Die overtuigingen dat het allemaal niet zou kunnen worden uit alle hoeken van de samenleving ingeprent. Moeilijk om dat allemaal naast je neer te leggen. Net als ik dan bv. een overtuiging heb omgezet komt er iets waardoor het weer gaat wankelen. Als dat wankelen voorbij is ben je zover dat je het kunt gaan manifesteren..... Denk ik...
Back to top Go down
Guest
Guest




Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptySat Dec 10, 2016 3:40 pm

Ik geloof er wel in dat het mogelijk is, maar dat er nog een lange weg te gaan is.
Esther en Jerry zijn de zogezegde kenners, hebben er veel verstand van. Esther ziet er stralend uit vind ik, maar zonder make up ook best oud in haar gezicht, als het haar al niet lukt een jonger uiterlijk te krijgen dan mij helemaal niet Gniffel Maar het kan ook zijn dat het heel lang duurt voordat je uiterlijk verandert, als je cellen al wel aan het verjongen zijn.
Ik denk dat elke gedachte die we hebben bijdraagt, een gedachte als alleen al wat zag mijn oma er nog jeugdig uit op die foto draagt weer bij aan de overtuiging dat er veroudering is en dat je er op die manier naar kijkt.
En we houden veroudering denk ik soms ook vast, in de zin van bijvoorbeeld het kijken naar onze grootouders, die ook geliefd zijn door het beeld dat we van ze hebben in hun ouder wordende uiterlijk. We zitten misschien vast in beelden, die bijdragen aan overtuigingen die toch ook weer linken en lijnen met onszelf hebben.



Back to top Go down
Yarrow
Ere Lid
Ere Lid



Posts : 583
Join date : 2016-09-13

Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptySat Dec 10, 2016 4:28 pm

Ik zag laatst een foto van prinses Irene. Die zit echt vol rimpels, maar het aparte is dat ze zo'n lichte en jeugdige uitstraling heeft, dat dat er niets toe doet.
dus zo lang ik nog niet zo ver ben dat ik fysiek jeugdig blijf, mik ik op een positieve, lichte uitstraling.
Back to top Go down
Guest
Guest




Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptySat Dec 10, 2016 4:38 pm

Daar ben ik het mee eens Yarrow.
Ik denk dat veroudering ook niet altijd lelijk is maar,dat het inderdaad om de uitstraling gaat.
Beter veroudert met een fijne uitstraling. Dan een jonge huid,met geen fijne uitstraling.
Ik kwam laatst iets tegen van sterren en bekenden zonder make up. En toen dacht ik bij sommige echt huh? Sommigen zien er niet eens zo opgemaakt uit maar zonder
make up toch totaal andere uitstralingen. Missch is de mooiste zij die veroudering natuurlijk draagt zonder weerstand. Geen idee.


Back to top Go down
Guest
Guest




Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen EmptyThu Dec 15, 2016 10:22 pm

Ik moest van de week nog aan het topic denken over verjongen van cellen, ik had een meditatie van Solfeggio gedaan, ook om cellen te verjongen. Die kwam ik tegen en dacht ik probeer het.

Nu stond ik tijdens mijn werk te wachten met iemand, en een man passeerde me, en hij zei, He jij werkt met mijn partner samen? Dus ik van oke, aangenaam. Zijn partner is een collega van me.

Later zag ik die partner, en ze zegt mag ik vragen hoe oud jij bent? Want mijn man had het over een collega van me, met donker haar, een jonge meid van achter in de twintig.
Dus ik zei nou dan mag je hem vriendelijk bedanken, als ik achter in de twintig geschat wordt.
Er zat net een invalster bij waar we ook voor het eerst mee werkten en die zei ook, ik dacht ook dat je achter in de twintig was.
Nou ik zie het niet, grote wallen, doodmoe, maar vooruit, zal die meditatie dan toch iets gedaan hebben?




Back to top Go down
Sponsored content





Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty
PostSubject: Re: Je Lichaam kan zichzelf genezen   Je Lichaam kan zichzelf genezen Empty

Back to top Go down
 
Je Lichaam kan zichzelf genezen
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Bewust zijn van je lichaam - Nieren
» Chakra's die niet op het Fysieke Lichaam zitten

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Alternatief Genezen-
Jump to: