Spiritueel Licht Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Spiritueel Licht Forum

Jezelf kunnen zijn en uitwisselen over spiritualiteit, ascensie, kristallen, persoonlijke ontwikkeling. In Licht en Liefde
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd

Go down 
AuthorMessage
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 58
Location : Zeeuwse Kust

Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd Empty
PostSubject: Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd   Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd EmptyTue Aug 30, 2016 12:05 pm

Gepubliceerd: juni 23rd, 2012

Draken komen veelvuldig voor in allerlei mythen en legenden. Van de draak uit het verhaal van Koning Arthur in Europa tot drakenverhalen uit het verre China, draken komen wereldwijd voor.

Of draken nou ooit echt hebben bestaan of niet (ik heb daar mijn eigen mening over), ze zijn in ieder geval niet weg te slaan uit ons collectief geheugen. En waar draken zijn, is magie.

Een aantal jaar geleden zag ik tijdens meditaties, dromen en visioenen steeds vaker draken langskomen. Ik was al het één en ander gewend maar dit was anders, krachtiger. Het gevoel wat ik bij de draken had was nieuw maar ook weer niet. Alsof er een eeuwenoude herinnering naar boven kwam borrelen. Hoe meer ik met draken en hun energie ging werken, hoe meer flitsen ik kreeg te zien van andere levens met de prachtige wezens.

Ik heb het bewust over ‘andere’ levens en niet over ‘vorige’ levens omdat draken, en menselijke levens met hen, in mijn ogen plaatsvinden (of hebben gevonden) in andere dimensies. Draken en hun energie komen uit een andere wereld. De wereld waar Avalon verborgen ligt, Shamballa’(waar de opgestegen meesters van Azië wonen) of Asgard (een plek in Scandinavië waar de goden wonen).

Ze komen uit een wereld waar magie alomtegenwoordig is en men gewend is het te gebruiken. We kunnen op magisch gebied enorm veel van draken leren en daarom heb ik me in de afgelopen jaren verdiept in de drakenenergie.

Drakenenergie
Drakenenergie is onbegrensd, puur en vurig. Het brengt je in contact met de draak in jezelf, jouw onbegrensde mogelijkheden en pure, onmiddelijke manifestatie. Draken zijn geen wezens die je moet verslaan, je mag je leren te berijden!

De energie van de draak is krachtig en eenmaal getemd, een magisch gereedschap om jouw wensen en dromen direct te kunnen manifesteren.

Om te werken met draken energie hoef je ze alleen maar uit te nodigen in je leven. Jouw pure intentie om met draken te werken en te leven is genoeg om ze in je leven te laten verschijnen. Misschien eerst in dromen en visioenen, daarna zul je de draak in jezelf leren voelen en snel genoeg komen ze op allerlei manieren je pad op vliegen, compleet met hun vurige adem!

Zoals gezegd is drakenenergie onbegrensd en hoe veel ik er ook over kan vertellen, het zou nooit compleet zijn. Wij mensen kúnnen draken en hun energie nooit volledig leren kennen omdat ze uit een andere wereld komen.

Het enige wat we kunnen doen is op ontdekking gaan en beetje bij beetje leren over en van de draken.

Om deze ontdekkingreis iets makkelijker te maken zal ik hieronder een deel van mijn eigen ervaringen uit de doeken doen in de hoop dat het je zal inspireren je eigen draken-avontuur te beginnen! Want een avontuur, dat is het zeker.

Als je eenmaal met draken werkt zul je versteld staan over de hoeveelheid energie en kracht die vrijkomt en je zult merken dat jouw wensen steeds sneller gemanifesteerd worden. Maar pas op, wie met draken speelt, speelt met vuur. Be careful what you wish for!

Jouw gedachten, wensen en dromen zullen, al werkende met draken, supersnel uitkomen dus kennis van en controle over je eigen gedachten is een vereiste.

Kleuren
Draken komen voor in ontelbaar veel kleuren, vormen, soorten en maten. Puur om hieronder een houvast te bieden, een eventueel begin van jouw persoonlijke ontdekkingstocht, zal ik 3 kleuren draken hieronder toelichten.

de Blauwe Draak
De blauwe draak staat voor jouw machtige gevoelsleven. De blauwe draak is verbonden met het element water en is zo flexibel en ongrijpbaar als water kan zijn. Eenmaal getornd zal het bevriezen tot een kilte die door je ziel dringt en gevoed met liefde zal het warm en koesterend je lichaam instromen.

De blauwe draak kun je bereiken met je gevoel. Als je vanuit je hart deze draak uitnodigt zal hij jouw uitnodiging nooit afslaan. Behandel je hem met liefde dan zal hij je leren hoe je jouw gevoelens onder controle kunt krijgen, ze te uiten en vanuit je hart te leven.

Dit is het begin van een leven in Meesterschap; als je niet vanuit je hart kunt leven zul je niks reëels kunnen manifesteren.
De blauwe draak helpt je dus een stevige basis te leggen voor jouw ontdekkingsreis.

de Rode Draak
De rode draak gaat verder waar de blauwe is gebleven. Hij staat in contact met jouw ware Zijn. Jouw essentie. Hij kijkt dwars door je heen en weet wat jouw intenties zijn. Het heeft dus geen zin om te liegen of je anders voor te doen want de rode draak is dan snel gevlogen.

Wat de rode draak jou kan leren is leven vanuit jouw waarheid. Hij helpt je ontdekken wat jouw waarheid is, wat jij belangrijk vind in het leven en waar je waarde aan hecht. Als dit voor jou eenmaal duidelijk is zal hij je verder helpen door deze waarden ook uit te dragen.
Hij stimuleert je te leven vanuit jouw waarheid en alleen ‘ware’ mensen aan te trekken.

Maar vergis je niet, deze draak is ook een meester in manipulatie! Als je niet oppast zal hij je om de tuin leiden en voor zijn eigen karretje spannen. Daarmee laat hij je zien hoe belangrijk het is om vanuit JOUW waarheid te leven en niet blindelings een ander te volgen, magische draak of niet.

Rode draak laat je zien hoe je de leiding kunt nemen van je eigen leven en je niet meer te laten beinvloeden door andermans mooie praatjes.
En als meester van manipulatie zal hij je tonen hoe je jouw gave tot manipulatie ten goede in kunt zetten. Hij leert je je leven te manipuleren tot een werkelijkheid die het hoogste goed dient. Maar owee, als je je manipulatie-talent inzet ten behoeve van je ego. Rode draak is medogenloos voor het ego, zal het wegbranden met zijn vurige adem.
Werken met rode draak zal jou meedogenloos laten zien waar jij jouw ego nog te veel laat leiden. Rode draak leert je hoe je je ego in kunt zetten als gereedschap i.p.v. leider.

Zwarte draak
Zwarte draak is zo’n beetje de krachtigste draak. Alle soorten draken dargen hun eigen kracht maar vanuit menselijk oogpunt is de zwarte de krachtigste. Zijn aura is paars of violet en staat in verbinding met de hoogtse regionen in wat wij de hemel noemen.

De zwarte draak zou je de draak van de spiritualiteit kunnen noemen. Op uitnodiging zal hij je begeleiden op je spirituele pad. Zwarte draak is je maatje die jou nieuwe ideeën toefluister, een bepaald boek of cursus op je pad berngt en je de kracht in helder contact te staan met jouw Spirit.

Hij kijkt verder dan je menselijkheid en ziet waartoe je als ziel in staat bent. Zwarte draak kan met zijn vuur licht laten schijnen op jouw zielsmissie en je de weg wijzen die je mag bewandelen. En als je voelt dat je ongemerkt van je pad bent afgeraakt zal Zwarte draak direct aan je zijde vliegen om de weg terug te verlichten.

Zwarte draak is heel vriendelijk en oud. In zijn lange leven heeft hij genoeg gezien en geleerd en daar rust in gevonden. hij is ook je maatje wat je onvoorwaardelijk bijstaat als je tegenslag ervaart. Zijn extreme rust en kalmte zullen je voeden en koesteren zodat je jezelf kan toestaan gezonde grenzen te trekken voor je eigen welzijn.

Het laatste woord
Zoals ik al eerder aangaf is het laatste woord over draken nooit gezegd. Drakenenergie is een onuitputtelijke bron van wijsheid, licht en informatie. Ik hoop dat een introductie tot deze machtige wezens jou een stukje verder heeft geholpen en je heeft laten zien hoe je zelf in contact kunt treden met hen.

Vanuit een puur hart en een zuivere intentie heb je niks te vrezen van deze wezens. Leer de draak in jezelf kennen en sta jezelf toe de magische draken te berijden. Vlieg met de draken en je vliegt nooit meer alleen.

©Mariëlle Diemel
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 58
Location : Zeeuwse Kust

Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd Empty
PostSubject: Re: Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd   Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd EmptyTue Aug 30, 2016 12:05 pm

NAHYAH: Mooi, dat je dit hier geplaatst hebt.
Het is voor mij herkenbaar.
Ze dragen allemaal een hele sterke energie bij zich.
Ik ervaar hun energie en de samenwerking bij healingen als diep transformerend.
Via jou Kristalletje, kwam ik voor de allereerste keer met een Draak in aanraking.
Maar dit had een sneeuwbaleffect voor mij, want daarna kwamen er veel meer op mijn pad.
De meeste tijdens healingen, maar ook tijdens zielsreizen.
Het zijn prachtige energetische dieren, waarvan we de kracht nog maar net te zien krijgen.
Zovelen die zich met hun beginnen te verbinden.
Ze zijn inderdaad niet om bang voor te zijn, maar prachtige en vooral krachtige bondgenoten
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 58
Location : Zeeuwse Kust

Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd Empty
PostSubject: Re: Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd   Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd EmptyTue Aug 30, 2016 12:06 pm

NIGHTFLOWER: Wat leuk om deze uitleg te lezen!
Ik heb me heel erg vaak af gevraagd wat de kleuren van de draken nou precies inhielden.

Ik heb zelf een paar draken mogen ontmoeten als kristalwezens en ze zien er echt allemaal verschillend uit ^_^

Wit, lime groen, rood, zwart, rood met een zwarte glans...
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 58
Location : Zeeuwse Kust

Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd Empty
PostSubject: Re: Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd   Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd EmptyTue Aug 30, 2016 12:06 pm

DAINICHI: Wat grappig,
Ik heb ook een periode over draken gedroomd vooral een blauwe.naar aanleiding van deze dromen heb ik ook jaten geleden een blauwe draak op mijn rug laten tatoeeren. In mijn dromen beschermde deze draak mij altijd.
Interessant onderwerp!
groetjes,
Erwin
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Kristalletje
Admin
Admin
Kristalletje


Posts : 2357
Join date : 2016-08-28
Age : 58
Location : Zeeuwse Kust

Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd Empty
PostSubject: Re: Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd   Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd EmptyTue Aug 30, 2016 12:06 pm

NOZIEVA:
dainichi wrote:
Wat grappig,
Ik heb ook een periode over draken gedroomd vooral een blauwe.naar aanleiding van deze dromen heb ik ook jaten geleden een blauwe draak op mijn rug laten tatoeeren. In mijn dromen beschermde deze draak mij altijd.
Interessant onderwerp!
groetjes,
Erwin

Weet je, sinds me droom voel ik nog steeds die band met die draak heel sterk.. We zijn zo verbonden met elkaar lijkt wel.. :) Misschien kom ik hem nog eens tegen, wie weet :3
Back to top Go down
http://vreugdevolvrouw.wordpress.com
Sponsored content





Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd Empty
PostSubject: Re: Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd   Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd Empty

Back to top Go down
 
Drakenenergie & een paar kleuren mooi uitgelegd
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Drakenenergie: Aarde-, Kosmische draken, Kundalini
» Mooi informatief artikel over energetische koorden
» Aura Soma kleuren flesjes kiezen
» Mooi Overzicht Kristallen van Earth minerals (clipjes met uitleg)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Spiritueel Licht Forum :: Spiritueel Forum :: Aartsengelen, Engelen & Lichtmeesters & Gidsen, Draken en andere wezens-
Jump to: